Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

O
Hästmänniskan Har en liten fundering om att prova med halmpellets. har nämligen hört att det skall vara så bra, har en tillverkare inte allt för... 2 3
Svar
58
· Visningar
14 262
Senast: rebus
·
Ekonomi & Juridik Vet inte om tråden hamnat rätt men jag provar här :) Nu behöver jag er fantasi då min tycks vara borta för tillfället:D Jag ska... 2
Svar
27
· Visningar
4 095
Senast: Friggan
·
Ekonomi & Juridik Nu är det snart dax för uppkörning och jag sitter här och ska plugga in den sista teoridelen... Körningen är jag inte särskillt nervös...
Svar
19
· Visningar
3 501
Ekonomi & Juridik Om man är medlem i en klubb ansluten till SvRF, visst har man någon typ av olycksfallsförsäkring? Har sökt på hemsidan men hittar...
Svar
3
· Visningar
792
Hästmänniskan Min Maximus har varit halt och vilat sen mars i år, ca ett halvår. Nu ser han bra ut på lina och jag ska börja igångsättningen vilken... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 164
Senast: Lobelia
·
Ekonomi & Juridik Hur skulle du gjort? Om vi säger att det är en jorbruksfastighet på 50 ha och med ca 20 ha hagmark. Hur skulle ni fördelat marken i...
Svar
5
· Visningar
1 764
Senast: pulkaskurk
·
K
Hästmänniskan vad menas det med en ponny som går under benämningen kravponny? aldrig hört:confused:
Svar
6
· Visningar
1 459
Senast: Septicemia
·
V
Hästmänniskan Hej! Jag har ett problem som jag inte vet hur jag ska lösa och vänder mig därför till er. Vill gärna vara anonym och skriver därför... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
11 393
Senast: ebba85
·
N
Ekonomi & Juridik Jag har en liten fundering som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med! :idea: Jag undrar hur det fungerar om man ska sälja en häst...
Svar
18
· Visningar
5 693
Senast: lundborg
·
Ekonomi & Juridik Hej! Vet någon av er Bukare vad som krävs för att söka vidare till tex. Strömsholms utbildningar, Flyinge & till Vreta?. Mäste man...
Svar
2
· Visningar
899
Senast: gunhild
·
Anläggning Min fråga är om ni har en uppfattning om hur stor kostnad det handlar om för att bygga ett stall med 12-14 boxar. Stallet bör...
Svar
5
· Visningar
2 169
Senast: Wembley
·
H
Hästmänniskan Jag hoppas jag lägger denna tråden rätt men jag känner jag behöver tips och råd från Er på Bukefalos. :) Jag har en äldre ponny som...
Svar
7
· Visningar
1 368
Senast: methejenny
·
A
Anläggning Pga högt parasittryck f.n tänkte jag bygga foderhäckar för hö/hösilage i vinterhagen så att hästarna slipper äta från marken och det... 2
Svar
34
· Visningar
25 125
Senast: Hanna_Z
·
Hästmänniskan Alltså ingen är fulllärd men NÄR ska folk lära sig att ta saker i rätt ordning...:confused: Verkar som om merparten av dem som... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 923
V
Anläggning (vet inte om tråden ligger rätt,moderator får gärna flytta den om den ligger fel) jag har läst runt lite på internet och om man nu har...
Svar
19
· Visningar
3 367
Senast: Jate Volim
·
M
Anläggning Jag behöver hjälp med mina tankar och har lite frågor! Jag bor på en gård med ett stall där det idag finns 4 boxar med splitter ny...
Svar
13
· Visningar
10 316
Senast: farmor
·
Hästmänniskan Har idag ett 18 årig häst. Finns troligen en hel del slitskador då hon gått på ridskola i 10 år. Hoppas på några år till med ridning...
Svar
16
· Visningar
1 883
Senast: Twixi
·
Hästmänniskan Hur tänker ni ang. tränare och ålder? Hur mycket yngre tränare kan man som vuxen ha utan att det blir fånigt? Jag skulle vilja... 2
Svar
21
· Visningar
2 305
Anläggning hur funkar lagarna om stall.. få man ha häst i ett gammalt stall somm inte håller måtten i boxarna, gång och taket?? måste man bygga... 2
Svar
26
· Visningar
3 630
Senast: jassica
·
Anläggning Behöver lite tankar o idéer här. Botten i vårt ridhus börjar bli lite väl dålig nu, och det är ju inte bara att knäppa på fingrarna...
Svar
11
· Visningar
5 327
Senast: Marty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Förslag på passande matskål?
  • Akvarietråden V
  • Torrfoderdjungeln..