Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Hej! Håller på med NH med min ponny hemma och hon klarar det mesta utan problem, men hon tycker att det mesta är för lätt och inte...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 246
L
Träning Detta är första gången jag skriver här, men får hoppas att det blir rätt! jag är medryttare på ett gotlandsruss som har börjat stegra...
2
Svar
24
· Visningar
17 724
Senast: Donnatello
·
Hästhantering Håller på och lasttränar en unghäst för att kunna få iväg henne till seminstationen. Hon verkar inte ett dugg rädd för transporten och...
Svar
11
· Visningar
1 502
Senast: Jasse92
·
Ridning Hej alla AR-ryttare! Jag tycker att det skulle vara roligt med en tråd där AR-ryttare (vilket jag gärna vill prova mer av när jag blir...
Svar
4
· Visningar
1 392
Senast: Totola
·
L
Hästhantering tänkte fråga en till sak :D min medryttarhäst sticker när det kommer en cross, någon som har nåt bra förslag på hur man kan få hästen...
Svar
18
· Visningar
1 493
Senast: Laurii
·
M
Träning hej jag skulle villja ha så mkt tipps och hjälp som möjligt, det är så att jag har ett 6årigt varmblog, har haft han ca 2år, han kunde...
Svar
4
· Visningar
916
Senast: Lenita
·
N
Hästhantering Har nyligen köpt mig ett halvblods sto på 9 år.. Har fått rätt stora bekymmer med henne.. Hon klarar inte av att hennes kompis...
Svar
3
· Visningar
990
Träning Hej! När man travar lite för för fort(i ridhuset) hur ska man göra för att det ska gå lite långsammare?. Man ska väl inte hålla på och...
Svar
9
· Visningar
3 730
Senast: loote
·
L
Träning jag behöver rikitgt mycket hjälp! Jag blev lurad när jag köpte min häst ! Han bockar riktigt höga språng efter hindret presis när man...
Svar
11
· Visningar
2 223
Senast: Andrii
·
Hästhantering Ett problem som blivit alldeles för stort=( Har för 2 veckor sedan flyttat mina hästar från vår egen gård till ett inhyrnings stall...
Svar
5
· Visningar
1 209
Senast: worthless
·
Hästhantering Jag jobbar för närvarande med att utbilda hästar, dock verkar det vara lika mycket ridning som hantering.... Igår kom 3 hästar, bland...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 630
Senast: Solis
·
Ridning Jag har precis börjat rida en travare som är hur härlig som helst att rida ut på och det är inga problem alls MEN när vi rider i paddock...
Svar
11
· Visningar
1 610
Senast: _linsved_
·
A
Ridning Hej alla hästmänniskor :) Jag har en varmblodskille på 10 år (aldrig varit aktiv inom travet) som jag håller på och utbildar till...
Svar
17
· Visningar
1 816
Senast: pinky
·
Träning Kanske ni tycker jag är lite tidigt ute men jag undrar hur det går med fölisarna födda -08! :bump: Min är ca 10 veckor gammal nu...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
18 376
Senast: Monifa
·
C
Ridning Ja, tips på övningar för att få både ryttare och hästar som är oliksidiga att börja arbete och så småningom jämna ut sig :d Jag...
Svar
4
· Visningar
1 643
Senast: ponnyryttaren56
·
Hästhantering Jag har ett litet problem. Har en 3-årig islandsunghäst som jag skulle vilja lära att bli longerad. Problemet är bara hur? I alla...
Svar
17
· Visningar
8 570
Ridning Skulle behöva tips på hur jag lättast värmer upp på tävlingar. Oftast är det trångt på uppridningen ( dressyr) och inte alltid man har...
Svar
6
· Visningar
1 094
Hästhantering och även ibland med bak. Jag har en ny pålle, ett fyraårigt sto som är helgo. Hon går med på att lastas nu utan större problem men när...
Svar
13
· Visningar
2 905
Senast: Trix
·
Ridning Hej. Jag undrar vad ni tycker att man ska tänka på när man provar en ny häst eller ponny? Och jag t.ex. brukar bli ganska nervös så om...
Svar
1
· Visningar
5 027
Senast: iNHALE
·
P
Ridning Planerar att flytta utomlands och jobba med hästar ett tag. Funderar lite över vilka länder som kan tänkas vara lämpliga där man har en...
Svar
10
· Visningar
1 759
Senast: -Remont-
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp