Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Hej! Någon som vet hur långt utbildad en fyra årig ponny ska vara? Tänker både dressyr och "hoppning"! :)
Svar
10
· Visningar
1 716
Ridning Letar ny ponny till pojkarna och nu har jag två stycken ponnyer på gång. Båda är mycket trevliga och ligger i samma prisklass. Ponny...
2
Svar
23
· Visningar
2 490
Senast: Mysaan
·
G
Ridning Hur resonerar ni angående detta: att en häst är blöt av regn och som ska ridas med sadel? Själv rider jag inte då utan låter hästen...
2
Svar
25
· Visningar
4 545
Senast: kryddelydd
·
Hästhantering Skulle gärna vilja ha lite input hur jag ska börja lösa det problem som uppstått nu när jag bytt stall och häst :crazy: Köpte en...
2
Svar
22
· Visningar
3 192
Senast: iNHALE
·
L
Ridning Jag har en fråga. Vad tycker ni känns bäst att rida med? Ett sidepull träns eller ett vanligt träns med bett? Själv har jag nyligen...
Svar
7
· Visningar
1 226
Senast: lenoreberglund
·
  • Låst
Ridning Hur vanligt är det med framåtvinklade stångbett? Med lyftande tyngdpunkt, eller hur man bäst beskriver det. :angel: Söker man bara...
2
Svar
31
· Visningar
3 359
Senast: Immer
·
Hästhantering I Fredags morse fick vårat sto ett väldigt fint, starkt och stort hingstföl, allt var bra. Dagen efter var de ute i padocken en liten...
Svar
10
· Visningar
1 971
Senast: Digbil
·
Ridning Visste inte riktigt vart jag skulle sätta tråden men det är inte ett problem utan mer ett för mig annorlunda beteénde som jag undrar om...
Svar
6
· Visningar
1 378
Senast: worthless
·
M
Träning Grannflickan frågade om råd igår och inte kan jag ge henne nått svar,,,men jag vill gärna hjälpa henne. Problemet är att hästen hon...
Svar
2
· Visningar
892
Senast: Flixon
·
Ridning Jag bor i ett björntätt område och nu har det tydligen "flyttat in" en stor björnhane där jag brukar rida. Så börjar undra hur man...
Svar
1
· Visningar
1 022
Senast: Rosett
·
Hästhantering vet inte om det är sommar känslor min häst har eller vad det är. Men hon börjar vara stört omöjlig att fånga i hagen ( eller har alltid...
Svar
1
· Visningar
794
Senast: iNHALE
·
L
Hästhantering Hej Jag behöver tips på hur jag på ett bra sätt kan få min ponny 5år att sluta hälla ut vattnet i hinkarna ute i hagen. Hon har fått...
Svar
15
· Visningar
2 398
Senast: LillaGubben
·
Ridning Vet inte om jag placerat tråden rätt, men är ny här;) Min nya häst är extremt duktig i hoppningen(bara 5 år) och har verkligen...
Svar
17
· Visningar
2 236
Träning Hästen är en valack, 5 år... Han vill inte acceptera innerskänkeln i vänstervarv och ännu mindre ta stöd på yttertygeln. De han...
2
Svar
22
· Visningar
2 599
Senast: CBoggie
·
Träning Hej! Har ett superproblem med mina armbågar, de vill inte ligga intill kroppen! Tränare och kunnig mamma har tjatat och hjälpt mig men...
Svar
12
· Visningar
1 360
Senast: Korven
·
Hästhantering Sommaren är på god väg, och så även sommarbetet, men jag har ett litet dilemma. Mitt sto är enda stoet i stallet, sommarhagarna...
Svar
7
· Visningar
1 227
Senast: Korven
·
Hästhantering Tjo! Fina fröken är inte nöjd med något.. Något är fel.. Hjälp oss reda ut vad:-). Hon började med att vägra gå under en bro där...
2
Svar
29
· Visningar
3 067
Senast: bambam
·
Träning Har en fråga om det finns ngn som är mer påläst på området än jag? Jag och mina hästar (ett halvblodssto och en varmblodsvalack) har...
Svar
16
· Visningar
3 183
Senast: movgli
·
Ridning Snälla hjälp mig !! Har ett problem, iaf som jag tar upp nu ;) Det är min sits, o då speciellt underskänkeln..Den lixom flaxar när...
Svar
17
· Visningar
2 721
Senast: diabla
·
T
Hästhantering Hej! Jag fick min första egna häst igår, och hon vill inte bli fångad i hagen. Igår gick det jätte bra, men nu såfort jag går ett steg...
Svar
13
· Visningar
2 299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp