Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

R
Hästhantering Jag får inte min unghäst att gå fram när jag ska longera. Han är inte rädd för piskan och jag vill ju inte stå och slå på honom. När jag...
Svar
14
· Visningar
3 320
Senast: Freyja_bus
·
C
Hästhantering Jag har en D-ponny som är trygg och lugn oftast. Allting går bra förutom galoppen,hon kan värkligen inte hålla igång den. Ute går det...
Svar
2
· Visningar
845
Senast: Noxoy
·
T
Ridning min häst blir väldigt andfådd när vi rider. tex i traven hostar han och efter en galopp(några hundra meter bara) är han...
Svar
7
· Visningar
1 386
Senast: Deimion
·
  • Låst
Nh?
Hästhantering hej nu behöver jag lite hjälp av er igen:) jag är ny på denhär frånten med NH och skulle vilja veta lite mer om vad det går ut på osv?:)
Svar
2
· Visningar
821
Senast: IngelaH
·
L
Hästhantering Hej, Jag ska iväg i veckan och kolla på ett stall att ha min foderponny i i höst. Han är 5 år och står för närvarande tillsammans...
Svar
8
· Visningar
1 032
Senast: lillbollen
·
Träning Plockat från tråden om favoritfilmer på Dressyrgnägg Flash frågar ang heike Kemmers ritt i küren Aaachen Nej det är inte det jag...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
18 787
Senast: flashlight
·
Ridning :cry: Har ett litet ponnysto här som jag bara inte vet hur vi ska göra med. Hon är ganska dominant och har ganska bestämda åsikter om...
Svar
13
· Visningar
1 562
Senast: Qvistis
·
Hästhantering Moderator får flytta tråden om den ligger fel;) Har lite funderingar inom mig. Idag när jag åkte hem från stallet såg jag häst med...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 028
Senast: Roucle
·
L
Ridning Tänkte berätta litegrann om min ridolycka 2002. Det är tänkt som bla pepp till er som nyligen varit med om ridolyckor. Berätta gärna om...
2
Svar
26
· Visningar
4 705
Senast: Emmiz
·
Hästhantering lite tokig rubrik kanske men hästen jag håller på med gillar inte alls att då damm och hår i näsan... antar de är de som är problemet...
Svar
1
· Visningar
739
Senast: Snowball
·
K
Träning har börjat fundera på en sak. jag har en välutbildad ponny som tidigare tränades och tävlades till största delen. han har placerat...
Svar
1
· Visningar
770
Senast: älgen
·
T
Träning I sommar ska jag kanske hyra häst , det är två hästar de ska stå där i fyra veckor, så hur mycket bete behöver dom? ( de ska stå på...
Svar
11
· Visningar
1 274
Senast: fjordtokan
·
Träning Jag har, som så många andra, hamnat i en negativ spiral som jag inte vet hur jag ska ta mig ur. Det handlar om att jag och min häst...
Svar
17
· Visningar
1 455
Senast: Skogstamefan
·
K
Hästhantering Jag har ridit i 13 år och älskar hästar och ridning. Jag arbetar nu som ungdomsledare på en ridskola och håller i ridläger, har...
Svar
9
· Visningar
2 618
Senast: Hejkungen
·
Träning Hej, hur sitter man lättast kvar på en häst som bockar o har sej i galoppen? han har ett skitstort steg och det är svårt att sitta...
2
Svar
20
· Visningar
2 699
Senast: jeeenie
·
Ridning Vi ska skriva "prov" på sista lektionen för denna terminen. Provet kommer att vara Ryttarmärke 4 men jag har inte fått några papper...
Svar
4
· Visningar
2 438
Senast: Andorra
·
S
Hästhantering Hur gör ni när hästarna går på sommarbete, alltså tar ni in dom på nätterna?
2
Svar
28
· Visningar
1 791
Senast: Diba
·
M
Hästhantering Jag är skötare på två olika hästar.. Och en av hästarna är en D-ponny och ska ridas in. Ägaren vill har jag ska göra en massa olika...
Svar
1
· Visningar
739
Senast: fjordtokan
·
E
Ridning Jag ska bli medryttare på 3 nordsvenskar, det är väl 2 av dom som jag ska sätta igång, men först och främst så är det en kallblods...
Svar
16
· Visningar
1 098
Senast: Roucle
·
A
Träning hejsan. jag red en häst idag. den är 16 år och är jätte fin,kan galopp och allt som den ska. men hästen ville inte gå i spår eller...
Svar
6
· Visningar
816
Senast: annapanna91
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp