Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Ridning Jag har en före detta travare på helfoder. Hon är 7år och jag är 15år. Det mesta hon kan har jag och ägaren lärt henne - hon kunde...
Svar
13
· Visningar
1 433
Senast: sandraR
·
Träning Vilket bett använder ni till era unghästar? Jag har provat ett tredelat, men det är hon orolig och obekväm med. Nu har jag hittat...
Svar
8
· Visningar
1 278
Senast: Xenon
·
M
Hästhantering Har en hingst som är under inridning, på ett schysst sätt för hästens skull ska det finnas något lämpligt att smörja hästens näsborrar...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 749
Senast: Sammet
·
B
Hästhantering Jag har en 7 årig P.R.E som blev valack i november förra året. Han har under hela sin uppväxt fram till ungefär 3 års ålder gått ihop...
Svar
6
· Visningar
1 305
Senast: Indiv
·
A
Ridning Hej! Tänkte kolla hur ni gör för att få en häst i form? Det finns ju många olika varianter och alla har väl sitt sätt och jag undrar...
2
Svar
28
· Visningar
2 706
Senast: Siggelina
·
Hästhantering Hej, Jag ska åka och titta på en -05 om några veckor uppe i Sthlm. Jag har alltid haft ponny som ung och nu har intresset för hästar...
Svar
6
· Visningar
1 059
Senast: Lavinia
·
A
Hästhantering Tränade lite på marken igår, lite koncentrationsträning (unghäst). Ledde honom i repgrimma på gårdsplan och krävde lite koncentration...
Svar
15
· Visningar
1 367
Senast: flashlight
·
Ridning Vi har diskuterat i stallet hur man ska göra när hästen snubblar. Alltså nu menar jag snubblar ordentligt, när man håller på att stå på...
2
Svar
26
· Visningar
4 494
Senast: aspen
·
Träning Skämt åtsido, jag behöver tips och peppning!! Treåringen som är under inridning blir så låg i formen så jag är rädd att han skall...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 285
Senast: Eastwick
·
M
Träning Hej jag är ny här och inte säker på att jag har lagt tråden i rätt forum.. Är även ganska ny på hästryggen och skulle bli väldigt...
Svar
14
· Visningar
3 243
Senast: mariannest
·
Ridning Red en lektion på en ridskola häromveckan, men blev lite konfunderad över instruktionerna. Jag hade en ganska seg och stel häst, med...
Svar
13
· Visningar
1 539
Senast: Mabuse
·
S
Träning jag har mest ridit ute med min unghäst, har ridit honom i alla gångarter. Men han vet inte höger eller vänster galopp. Idag var vi i...
Svar
13
· Visningar
1 481
Senast: Bewildered
·
A
Träning Är det några här som börjat ha sina hästar ute på nätterna? Igår kväll när jag kom och skulle ta in hästarna vid 22-tiden var ingen...
2
Svar
33
· Visningar
3 961
Senast: -Catherine-
·
F
Träning snälla, nån duktig och snäll människa hjälp mig. jag är 13 år gammal och har en kallblodstravare som jag har haft några månader. först...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 867
Senast: Roucle
·
Träning Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden, är den felplacerad får moderator gärna flytta den Jag är ju, som vissa vet, i...
Svar
4
· Visningar
977
Senast: boccia
·
G
Ridning Vad menar ni med det begreppet? Att man ska ha skänklarna stadigt (men lagom hårt naturligtvis) mot hästen hela tiden, krama om? Eller...
Svar
2
· Visningar
1 145
Senast: Blueberry
·
G
Ridning Jag rider på ridskola och jag tror aldrig att jag har fått en häst att gå i form... :( Då och då har jag även ridit på privathästar, men...
Svar
12
· Visningar
1 404
Senast: tussilago1
·
Z
Hästhantering Nu har jag tänkt lite på när man kan börja med sin unghäst. Min häst är dock bara 5dagar gammal:love: ännu, men ändå kan man göra saker...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 315
Senast: lazylizard
·
E
Hästhantering hej! mitt halvblod är alltid ofta väldigt nervös/osäker när vi rider själva i skogen. han stannar ofta och hoppar undan för t.ex en...
Svar
4
· Visningar
993
Senast: Ecalyptuz_
·
L
Hästhantering Jag har enligt mig ett jättestort problem med min 2-åring. Jag kan inte binda fast den. Hon har inte slitit sig på länge och jag trodde...
2
Svar
20
· Visningar
2 060
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp