Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Har i tankarna att köpa mig en ungponny att rida in & sen utbilda. Men vad tycker ni max längd & vikt är? På C ponny? På D ponny?
Svar
3
· Visningar
824
Senast: Piraja
·
N
Hästhantering Hej alla kloka! Hur mäter jag vilken storlek min minishettis ska ha?:confused:
Svar
2
· Visningar
800
Senast: pinky
·
J
Hästhantering Hej, jag är väl en av väldigt många häst ägare med last problem. Har en häst som jag köpte som "lättlastad", det var iaf vad det stod...
Svar
7
· Visningar
1 302
Senast: Magnus67
·
Hästhantering Hej!! Jag behöver hjälp av er!! jag har en gammal D-ponny som är född -82. Jag har haft honom i 20 år, han är pigg och fräsch. Jag...
Svar
13
· Visningar
1 145
Senast: corre77
·
Träning Jag kommer ev få hem min häst igen från fodervärden men då mitt knä är trasigt och han är en vilde att rida så funderar jag nu på hur...
Svar
8
· Visningar
1 096
Senast: jassica
·
K
Hästhantering Undrar hur ni gör med grimma i hagen?! Jag och flera andra i mitt stall föredrar att hästarna inte har grimma i hagen. Dels får min häst...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 405
Senast: piaff
·
K
Träning Hur mycket rider ni era tre-åringar? Hur lägger man upp träningen för dom? Hur många dar i veckan ska man motionera dom?
Svar
6
· Visningar
982
Senast: aramis
·
I
Hästhantering Vi ska skaffa en ny häst till midsommar, tyvärr ska vi då även ta bort det gamla sällskapet till min häst:cry:. De har gått ihop ända...
Svar
1
· Visningar
776
Senast: Zanta
·
H
Ridning Hej bukare! (flytta tråden om den inte passar här) Jag har fått ett sånt underligt problem på sista tiden! Jag har ridit i 8 år...
Svar
13
· Visningar
1 456
Senast: Zanta
·
B
Träning Måste bara få skriva av mig lite. Precis hemkommen fån stallet, där jag varit med om något märkligt. Min häst har alltid varit snäll...
2
Svar
39
· Visningar
2 517
Senast: burninglove
·
P
Ridning hej! jag rider en 14 årig ponny, ridit honom i snart 2 månader... och när vi rider ensam så vill han bara vända...och det har säkert...
Svar
1
· Visningar
670
Senast: Deimion
·
O
Ridning Hej! Jag är såå dålig på det där med galoppsprång. Min häst: är 152cm alltså liten häst och ganska normal galopp. Jag undrar: 1...
Svar
19
· Visningar
1 438
Senast: Deimion
·
T
Ridning Min ridning har blivit så förvirrande.. När man var liten och gick på ridskolan fick man ju typ lära sig: stopp dra i tyglar och luta...
Svar
15
· Visningar
1 674
Senast: Ganesco
·
K
Träning Ska börja rida in en av Ölandshäst projekts hästarna (hästar imp. från estalnad - sammablodstyp.) Iallafall hon är inriden så långt att...
Svar
12
· Visningar
2 034
Senast: Runnbacken
·
I
Ridning Ja som rubriken lyder, så hade/har jag en jätte het ponny. Som alltid varit taggad, och varit svår att rida och få att arbeta korekt...
Svar
5
· Visningar
1 218
Senast: Isbiteen__
·
Hästhantering Har precis köpt en ny häst som jag har lite problem med att få in i flocken. Jag har sedan tidigare en vbl travare samt en shettis...
Svar
3
· Visningar
1 226
Senast: FreeLou
·
Hästhantering I söndags var det dags... Betessläpp för mina hästar, hingst och sto på var sida av staketet såklart, då vinter- och vårsäsongens...
Svar
3
· Visningar
955
Senast: Zanta
·
S
Hästhantering Hejsan! :D Jag behöver hjälp. Det är nämligen såhär att jag har blivit skötare för en islandshäst, på 14 år som bl.a inte tål gräs...
Svar
1
· Visningar
859
Senast: Lilla_My
·
Ridning Kanske en filosofisk fråga? Men finns det tygeltag som inte går bakåt? Så fort man tar upp tygeln verkar ju kraften i bettet bakåt...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
9 895
Senast: Susan
·
T
Hästhantering Är det någon som vet vart man kan få tag i en repgrimma där de sitter fast ett kraftigt rep till ?? Är på jakt efter ett sådant ...
Svar
8
· Visningar
1 009
Senast: fjordtokan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp