Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Nu är det fruktansvärt länge sen jag skrivit här känner jag, och jag har i ärlighetens namn ingen aning om jag lägger den här tråden på...
2
Svar
20
· Visningar
2 504
Senast: banjo
·
L
Träning Jag har 2 hästar hemma som båda på sistonde blivit svåra att lasta.:confused: Har provat att bara provlasta några gånger i veckan, för...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 295
Senast: Aylen
·
Träning Jag undrar lite hur många av er som lastar och åker själv med transport när ni ska åka och träna? Jag har precis köpt ett sto som är...
2
Svar
28
· Visningar
2 731
Hästhantering Nu tänker ni säkert, går den inte att duscha, vill den inte gå i vattenpölar? Jag ska ta det från början.. Köpte henne i januari, frid...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 561
Senast: Tussilago
·
K
Hästhantering Ska flytta min åring om några veckor till en annan hage. Jag har hanterat henne mycket, dock inte lastat henne. Vad blir bäst för henne...
Svar
13
· Visningar
1 778
L
Hästhantering Har tittat lite på hästar och en som verkar fin är 4 år och blev kastrerad för endast 4 månader sen. Hur mycket av hingst beteendet...
Svar
16
· Visningar
2 692
Senast: Centaur
·
Hästhantering Min vallack är fullständigt skogstokig. Hemma på banan eller inne i ridhus på ridskolan, eller deras utebana är han super. Ute i skogen...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 005
Senast: Gurkmeja
·
Hästhantering Jaha, nu har vi släppt ihop nya valacken med de andra tre hästarna. (Två ston och en valack.) Efter lite spring och gnägg osv blir det...
2
Svar
28
· Visningar
4 799
Senast: snusmumrikan
·
Hästhantering Jag behöver verkligen hjälp! Det går inte att få tag på ponny i hagen! Efter att de släpptes ut på sommarbete har hon varit odräglig...
2
Svar
29
· Visningar
2 536
Senast: annakg
·
Hästhantering Har kolla runt lite och sett att det finns många trådar om de som har problem att hämta sin häst i hagen men inte riktigt hittat just...
Svar
9
· Visningar
1 125
Senast: Tant Gredelin
·
J
Hästhantering Hej! Jag hoppas att ngn har en åsikt om det här. :) Det är så att jag har nyligen köpt en elvaårig vblhingst som jag är osäker på hur...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 895
Senast: maria1111
·
Ridning Utifrån vad jag läst i trådarna så är det åtminstone en del här på forumet som håller med om att ställningen kommer bakifrån. Eller så...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 363
Senast: Susan
·
Hästhantering Hur ofta kan man träna sin häst i rundkorall, ni som håller på med det? Frågar eftersom jag hört så många olika svar. Vissa säger högst...
Svar
5
· Visningar
994
Senast: skuggi
·
Hästhantering Skulle vlja ha lite tips och råd angående carrot stick. Finns ju en hel del på ebay, där priset varierar mellan 10 dollar och upp till...
Svar
12
· Visningar
1 313
Ridning Hejsan, Ni som rider på kapson + tränsbett vad har ni för tygelfattning? Har ni kapsonen som en bridongtygel och bettet som en...
Svar
3
· Visningar
943
Senast: bigganl
·
S
Hästhantering Har hittat en unghäst jag verkligen vill köpa, men förutom köpesumman, vad tillkommer? Får man som privatperson köra travnsport i...
Svar
3
· Visningar
1 345
Senast: gadriel
·
Träning Hej! Jag har en liten fundering. Ett med hästen, det är ju dit man vill komma, ni vet vad jag menar. Jag tror jag har känt det en gång...
Svar
5
· Visningar
1 072
Senast: emmacsendes
·
Hästhantering Vet inte om tråden hamnat rätt.... Igår släppte jag ut min häst på betet. Han har stått själv över natten och idag kommer hans...
Svar
6
· Visningar
1 143
Hästhantering Har ingen aning vart jag skulle lägga tråden eller om det finns nägot svar på frågan men, men :p Jag rider en isabellfärgad ponny som...
Svar
8
· Visningar
1 557
Senast: Peaches
·
S
Ridning Jag har en före detta travare på helfoder. Hon är 7år och jag är 15år. Det mesta hon kan har jag och ägaren lärt henne - hon kunde...
Svar
13
· Visningar
1 433
Senast: sandraR
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp