Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

S
Utrustning vet att det finns en tråd som det står om lädervård, men hur ska man behandla det nya tränset? olja eller läderfett? olja tror ju jag...
Svar
4
· Visningar
1 203
Senast: X_tremless
·
Utrustning Vilken nosgrimma är egentligen snällast av aachen med nosrem eller pullargrimma? undrar detta för jag har hört att pullargrimma inte är...
Svar
12
· Visningar
1 229
Senast: LillTihra
·
M
Utrustning Kan någon hjälpa mej med vad jag ska tänka på, vilka märken/nivåer är bra?? Kan en väst bli "för gammal"? ja, alla tips och råd mottages...
Svar
4
· Visningar
964
Senast: mjukmule
·
K
Utrustning Jag har en sammetsridhjälm av märket Wembley som jag - i runda slängar - fick för 8-10 år sedan. Under fodret är det frigolit, och sedan...
Svar
13
· Visningar
2 475
Senast: furreburre
·
L
Utrustning det som e blått och silver med hals ....e det bra? snyggt iallafall :d
Svar
1
· Visningar
729
Senast: aniratak
·
B
Utrustning Passar utmärkt till hästar med hög smal manke då paden är bakåtskuren samt tjockare där den ligger an vid sidan av manken. Sydd i...
2
Svar
27
· Visningar
2 004
Senast: Lindaslycka
·
Utrustning Det finns ju en hel djungel av olika varianter ute på marknaden. Vilka tycker ni är bra? Pris spelar inte så stor roll utan det är...
Svar
18
· Visningar
1 335
Senast: mizz_perfect
·
B
Utrustning Undrar vilken av fitform eller Hector sadel som är bäst :confused:
2
Svar
20
· Visningar
1 669
Senast: skuggi
·
Utrustning Jag har äntligen förstått vad den är bra för och fått den att fungera. Har endast longerat med det innan ( 2gånger) och inte fått hästen...
Svar
1
· Visningar
699
Senast: Ava22
·
J
Utrustning går det? nån som vet?
Svar
4
· Visningar
969
Senast: jojjo_blondin
·
A
Utrustning Har lite beslutsångest angående ett sadelköp jag skall göra och skulle vilja ha lite råd. Min häst har breddat sig rejält på ett år och...
Svar
5
· Visningar
1 381
Senast: Lydia
·
N
Utrustning Ni vet vad jag menar va? Små "påsar" som blir upphettade när man trycker på dem, efteråt får man koka dem så man kan använda dem igen...
2
Svar
26
· Visningar
5 332
Senast: Lollan
·
T
Utrustning Jag har en thorowgood sadel, en flatback i syntet. Den följde med hästen (rider mest i w-sadel annars). Den uppgavs ha kostat ca 500:-...
Svar
2
· Visningar
1 373
Senast: tirnanog
·
Utrustning Med tanke på att jag drar släp ytterst sällan (dragmöjligheten ska i princip endast finnas där utifall att det händer en olycka) och...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 759
Senast: TomasN
·
Utrustning Hur säkra är islands stigbyglarna från lillhästen i Stav, de i lättmetall i olika färger? Jag funderar på att köpa ett par till mamma...
Svar
3
· Visningar
1 077
Senast: moli
·
I
Utrustning Vad kan man hitta sådana, någon som vet? Förutom H**ks, B*rjes mm... Ska vara ha ett extra täcke så jag vill inte köpa något alltför...
Svar
3
· Visningar
934
Senast: ang
·
Utrustning Jag har alltid kört med flätade lädertyglar, tycker att det blir ett överlägset grepp vid behov, om hästen sticker ute. Nu finns det ju...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 450
Senast: Elisabet
·
Utrustning Frågan är vilken hästtransport man ska välja? Det jag är ute efter är en ganska enkel transport, absolut ingen lyxversion, för jag kör...
Svar
10
· Visningar
2 321
Senast: Chlo
·
B
Utrustning Vilka bra hoppsadlar har ni till era ponnyer. Har en stübben Edelweis men tycker att den är lite tung. Vill gärna ha förslag på andra...
Svar
11
· Visningar
1 331
Senast: Snuffsan
·
B
Utrustning Hört flera som drar upp vojlocken/schabraket i "kanalen" under sadeln. Varför? Jag har lärt mig att man skall dra ut den så det inte...
2
Svar
27
· Visningar
2 377
Senast: blondi3958
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp