Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Foder & Strö Jag funderar på att ge mitt halvblod hestekraft och har därför några funderingar: Vad är skillnaden mellan Hestekraft och hestekraft...
Svar
2
· Visningar
740
C
Hästvård Hästen jag rider har alltid "snubblat till" när man rider, framst i skritt men även en del i trav. 95% av fallen är det enn bakben som...
Svar
4
· Visningar
787
Senast: godaråd
·
Hästvård Kan unghästvårtor (papillom) ligga och ruva hos en häst en längre tid?Utan att vårtorna bryter ut. Är det så att äldre hästar som...
Svar
10
· Visningar
1 824
Hästvård Hejsan! Min häst har haft feber sen i Fredags kväll. Jag tog in honom på kvällen kl 21.00 och han började svettas tog temp 39,5...
Svar
9
· Visningar
1 303
Senast: Vimsan
·
Foder & Strö Hästen var inte dräktig så nu är det bara att inse att hästen måste bantas... Har inte behövt göra det på nån häst tidgare så nu behöver...
Svar
1
· Visningar
687
Senast: Minelli
·
J
Hästvård Hejsan, Vi köpte en ponny i våras till vår dotter . Vi vet inte mycket om ponnyns bakgrund...det jag har klurat ut är att han har...
2
Svar
21
· Visningar
2 023
Senast: Jacky
·
T
Foder & Strö Går det inte att räkna ut vilken analys ens hästs grovfoder borde ha och sedan kunna köpa in hö efter det? En tanke bara.. att göra...
Svar
7
· Visningar
853
Senast: Anja586
·
K
Hästvård Hej! Kan man kombinera glucosamin med andra preparat, t. ex. arnika (homoepatmedel)? Har tillskottet några biverkningar, negativ...
Svar
2
· Visningar
809
Senast: nexxa
·
K
Hästvård Min häst har problem med sina leder och jag ska börja med att ge Glycosamin. Man griper efter varje halmstrå som kan göra livet lite...
Svar
7
· Visningar
1 417
Senast: nexxa
·
Hästvård Min tolvåriga halvblods valack briljarderar kraftig, har ni en häst som gör det och vilken påverkan i hållbarhet anser ni att det har...
Svar
15
· Visningar
1 883
Senast: Russin8
·
Hästvård Vet inte vad jag ska göra! Har en 27årig ponny som i våras började fälla väldigt tidigt (och det brukar han göra) Men denna gång...
Svar
3
· Visningar
717
Senast: panthera
·
Foder & Strö Finns det något som är bra att ge till hästar som behöver lägga på hullet, men utan att ge dom för mycket energi? Det känns som jag är...
Svar
10
· Visningar
940
Senast: starcraft
·
B
Foder & Strö Vart kan man köpa det. Är det någon som vet har kollat överallt känns det som men hittar inte det. Ska ge det i maten och till hovarna...
2
Svar
23
· Visningar
3 482
Senast: toketossan
·
Foder & Strö Är det någon som ger sina hästar hela/råa (Eller i bitar) sockerbetor? Om så, varför? Vad är bra med det eller är det bara en gosak...
Svar
6
· Visningar
1 419
Senast: Charlotta
·
N
Hästvård Jag har fått erbjudande om att få överta en ponny som har pålagringar i kota bak, hon är 19 år gammal. Hon haltar lite emellanåt, men...
Svar
15
· Visningar
1 345
Senast: Zandrah
·
K
Hästvård Tjockt täcke inne med tunnare regntäcke över vid utsläpp eller tunnare innetäcke med tjockare täcke över??? Hästen ifråga kommer vara...
Svar
2
· Visningar
639
Senast: Mitrolle
·
O
Foder & Strö Varför ger du din häst betfor eller varför ger du inte din häst betfor?
2
Svar
22
· Visningar
2 164
Senast: Igelkotten
·
S
Hästvård Tiden flyger iväg och min unghäst håller på att bli gammal. Efter en diskussion om täckning med stallägaren kom jag fram till att jag...
Svar
10
· Visningar
1 271
Senast: Sprettan
·
Hästvård Mina går ute den ena med thermotäcke och den andra med kratigare regntäcke, åker av på förmiddagen, har fri tillgång till ligghall med...
2
Svar
31
· Visningar
1 755
Senast: Regina
·
Hästvård Hur länge väntar ni vid plötslig hälta innan ni kontaktar veterinären? Pållen markerar fram, men är inte varm, svullen eller öm...
Svar
10
· Visningar
1 040
Senast: fiaskurken
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp