Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Hästvård Hej! Om man misstänker pålagringar eller artros är det lönt att röntga då eller kan man behandla på något sätt ändå?
Svar
2
· Visningar
667
Senast: Lejonelle
·
Hästvård I stallet har vi en inackordering, som vid det här lager har en ganska lång problem historia. Hon har blivit felaktigt verkad, vilket...
2
Svar
22
· Visningar
2 989
Senast: CarolaLind
·
M
Hästvård Ska kolla upp vikten på hästarna i stallet och kan för mitt liv inte hitta mina papper där det står hur man räknar fram vikten... Tror...
Svar
1
· Visningar
684
Senast: marielen
·
F
Foder & Strö hjälp mig att räkna! formeln för smrp... Smb.rp = CP smb.koeff X CP CP smb.koeff = CP smb.koeff = råproteinets...
Svar
3
· Visningar
908
Senast: fjordinghanna
·
T
Foder & Strö Jag har både hört att rönnbär ska vara giftiga för hästar och att de ska vara nyttiga och jag undrar vad som stämmer, om de är nyttiga...
Svar
2
· Visningar
1 613
Senast: skjootan
·
S
Foder & Strö Någon som vet var man får tag på det?
2
Svar
24
· Visningar
10 206
Senast: Sveipur
·
Hästvård ge Bio Clucomin? Ska man ge hela burken? Ska man göra uppehåll? Isf hur länge?
Svar
12
· Visningar
1 134
Senast: tesora
·
W
Hästvård Som ni minns hade jag en tråd där vi inte hittade ngt fel på min häst som var halt.. Nu hittade vi felet, två hovbölder i framhoven!! På...
2
Svar
21
· Visningar
2 350
Senast: Lazio
·
Hästvård I dag när jag skulle ta ut hästen ur boxen på morgonen så märkte jag att han inte kunde andvända ena frambenet ordetligt :cry...
Svar
11
· Visningar
5 571
Senast: Blazicq
·
M
Hästvård Hej på er hästägare och andra! Vill höra lite om andras åsikter eftersom man behöver höra dem ibland också:) Har en häst med vita...
Svar
19
· Visningar
2 202
Senast: MartinaN
·
P
Foder & Strö Hej...för en vecka sedan var jag hos tandläkaren med min häst. Han hade fått in ett litet höstrå mellan två kindtänder som antagligen...
Svar
1
· Visningar
756
Senast: mirage
·
Hästvård Hörde precis på nyheterna att ett flertal jägare hade blivit smittade av Borelia efter bett av Älgflugor/Lusflugor (verkar kallas vid...
Svar
3
· Visningar
3 424
Senast: hästmyran
·
H
Hästvård liten intressant fråga! vid vilken tempratur täckar ni eran häst, och varför?skriv gärna ras, ålder m.m... ;)
Svar
11
· Visningar
1 140
Senast: arna
·
Foder & Strö Hej. Boxgrannen har ett hö som luktar gammal fimp, iallafall åt det rökiga hållet. Höet är ganska mörkt, ungefär som hösilage...
Svar
3
· Visningar
841
Senast: Anna981
·
Hästvård Min häst blev helt plötsligt huvudskygg för någon dag sedan. Jag tyckte hans öron såg lite tussiga ut så jag kikade lite i dem och det...
Svar
1
· Visningar
797
Senast: kryptisk
·
B
Hästvård En liten snabb fråga...e de ivomec till den läskiga styngflugans små äckliga ägg???? :crazy:
Svar
2
· Visningar
548
Senast: Coffeaclub
·
H
Foder & Strö Jag funderar på att ge mitt halvblod hestekraft och har därför några funderingar: Vad är skillnaden mellan Hestekraft och hestekraft...
Svar
2
· Visningar
740
C
Hästvård Hästen jag rider har alltid "snubblat till" när man rider, framst i skritt men även en del i trav. 95% av fallen är det enn bakben som...
Svar
4
· Visningar
787
Senast: godaråd
·
Hästvård Kan unghästvårtor (papillom) ligga och ruva hos en häst en längre tid?Utan att vårtorna bryter ut. Är det så att äldre hästar som...
Svar
10
· Visningar
1 824
Hästvård Hejsan! Min häst har haft feber sen i Fredags kväll. Jag tog in honom på kvällen kl 21.00 och han började svettas tog temp 39,5...
Svar
9
· Visningar
1 303
Senast: Vimsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp