30 days of yoga - omgång 2

Tog 18 i morse och ska föröka med 19 ikväll, Strength låter oroande, jag känner mig inte stark idag.

Crow pose? njej halvsekundrar, jag tror jag stått någon sekund någon gång, men det var i alla fall inte idag.
 
Gillade dagens pass och gillar att hon verkar ha växlat upp lite! Jag som tyckte att de första passen var för långsamma trivs bättre med de här. Eller så är det jag som vant mig och lärt mig att slappna av lite... :)
 
Börjar få ont i ena handleden, misstänker yogan och försöker googla mig till hur jag borde agera.

Längtar förresten fortfarande efter en ny yogamatta.
 
Börjar få ont i ena handleden, misstänker yogan och försöker googla mig till hur jag borde agera.

Längtar förresten fortfarande efter en ny yogamatta.
Jag läste ett tips om att ha 4 hörn i handen också precis som foten och då inte belasta undersidan av handleden lika mycket. När jag gör så tycker jag det känns bättre.
 
Genomfört dagens pass, andningsfokuserat. Hade lite svårt att klara av andningsövningen, men på nåt sätt kändes downward dog lättare idag...

Men. Jag har börjat halka med händerna på mattan, funderar på om den behöver rengöras eller så, och i så fall hur...🤔
 
Genomfört dagens pass, andningsfokuserat. Hade lite svårt att klara av andningsövningen, men på nåt sätt kändes downward dog lättare idag...

Men. Jag har börjat halka med händerna på mattan, funderar på om den behöver rengöras eller så, och i så fall hur...🤔
Rengöring beroende på material, de flesta verkar vara vatten eller vatten+äppelcidervinäger.

Jag halkar också, men tror det mest beror på materialet. Kan också ha att göra med hur mycket man svettas.
 
Rengöring beroende på material, de flesta verkar vara vatten eller vatten+äppelcidervinäger.

Jag halkar också, men tror det mest beror på materialet. Kan också ha att göra med hur mycket man svettas.
Tack, ska testa! Kan definitivt bero på svett med, men ska se om jag kan göra rent den i alla fall, det bör ju inte bli sämre:)
 
Genomfört dagens pass, andningsfokuserat. Hade lite svårt att klara av andningsövningen, men på nåt sätt kändes downward dog lättare idag...

Men. Jag har börjat halka med händerna på mattan, funderar på om den behöver rengöras eller så, och i så fall hur...🤔
Jag har också halkat till med händerna någon gång, vet inte varför. Min yogamatta är inte ens en månad gammal, så det borde inte bero på att den behöver rengöras tror jag. I mitt fall har det dock bara hänt en eller två gånger, så jag stoppar huvudet i sanden och ignorerar "problemet" tillsvidare :angel:
 
Jag har också halkat till med händerna någon gång, vet inte varför. Min yogamatta är inte ens en månad gammal, så det borde inte bero på att den behöver rengöras tror jag. I mitt fall har det dock bara hänt en eller två gånger, så jag stoppar huvudet i sanden och ignorerar "problemet" tillsvidare :angel:
Haha, ja gjorde det först jag med... har en skummig matta som är skän för knäna, men tror den är för elastisk kanske.
Har en annan tunnare med, men vill ju gärna ha tjockleken i mattan... så jag hoppas att rengöring hjälper.:)
 
Jag har också halkat till med händerna någon gång, vet inte varför. Min yogamatta är inte ens en månad gammal, så det borde inte bero på att den behöver rengöras tror jag. I mitt fall har det dock bara hänt en eller två gånger, så jag stoppar huvudet i sanden och ignorerar "problemet" tillsvidare :angel:
Många yogamattor behöver tydligen "yogas in" och blir bättre med tiden.

Haha ja, jag har läst en del på sistone.
 
Jag läste ett tips om att ha 4 hörn i handen också precis som foten och då inte belasta undersidan av handleden lika mycket. När jag gör så tycker jag det känns bättre.
Ja jag har läst om det och använda knogar och fingrar mer, men tycker inte jag får till det. Övningsfråga kanske.
 
Många yogamattor behöver tydligen "yogas in" och blir bättre med tiden.

Haha ja, jag har läst en del på sistone.
Där ser man! Då får jag förhoppningsvis behålla framtänderna under resten av yogaresan också :D

Angående handlederna: Märker du någon skillnad om du mjukar upp dem lite innan du drar igång passet? Jag får ont i handlederna när jag tränar tung styrketräning ibland men märker stor skillnad de gånger jag tar mig tid att värma upp dem lite före, samt tar paus mitt i passet för att stretcha och mjuka upp ännu mer.
 
Pass 10 och 11 gjorda. Pass 10 kändes också lugnt medans 11 blev jag varm iallafall. Skön känsla hur som och jag hittade medveten koppling mellan undersidan revbenen och naveln idag så jag kunde lyfta ända från mellangården till revbenen :up:

Däremot stå på ett ben, mina framfötter ffa framfotsvalvet skrek i protest! Har haft lätt för det förr, antar det är allt hemmaarbete som påverkar. Dels inte ha tillgång till min balansplatt, dels går jag barfota 90% av tiden. Behöver jag inomhusskor månne? Känner mig gammal helt plötsligt!
 
Genomfört dagens pass, andningsfokuserat. Hade lite svårt att klara av andningsövningen, men på nåt sätt kändes downward dog lättare idag...

Men. Jag har börjat halka med händerna på mattan, funderar på om den behöver rengöras eller så, och i så fall hur...🤔
Jag halkade inte på förra matta som var en gummig modell från Rusta. Men med min nya Manduka-matta så halkar jag. Tror det är en kombination av handsvett och ny o-yogad matta. Står i beskrivningen att den fungerar bättre med mera användning.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Idag har jag påbörjat 30 days of yoga with Adrienne, Movement. Nån mer som håller på så vi kan peppa varandra? Den största...
Svar
0
· Visningar
237
Senast: Helly
·
F
Tjatter Men vi kör väl ytterligare en omgång för att inviga nya året? Idén är alltså att inom en tidsperiod av 90 dagar införa en eller hundra...
24 25 26
Svar
513
· Visningar
24 201
Kropp & Själ På måndag kommer jag att dra igång en utmaning som går ut på att jag ska yoga varje dag i 30 dagar. Jag kommer att köra enligt ett...
17 18 19
Svar
371
· Visningar
12 248
Senast: zassoo
·
  • Artikel
Dagbok Jag är helt novis i området och har testat yoga en gång tidigare i mitt liv, den gången med blandade känslor. Idag gjorde jag dock dag 4...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 224

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp