EUROVISION SONG CONTEST 2016 - FINAL!!!

Någon som vet var man kan hitta individuella siffror från ländernas telefonröstning? Det kanske inte är officiellt än? Hoppas verkligen att det blir det isf - jag vill analysera!
Ver inte. Men en snabbanalys visar väl bl a hur viktigt det visuella är i numret. Ryssland åkte upp som etta i telefonrösterna, tittarna var mer tagna av hans ursnygga nummer än musikexperterna som lyssnade på själva låten.
 
Ver inte. Men en snabbanalys visar väl bl a hur viktigt det visuella är i numret. Ryssland åkte upp som etta i telefonrösterna, tittarna var mer tagna av hans ursnygga nummer än musikexperterna som lyssnade på själva låten.

Så är det säkert, men jag skulle även vilja se hur ffa östländerna röstade eftersom flera av jurygrupperna totaldissade Ryssland (t.ex. Georgien). Samt vilka länders befolkningar som röstade på Ukraina, eftersom den låten verkligen är superpolitisk. Den hade absolut inte vunnit om inte situationen i Europa är som den är; det är jag helt övertygad om.
 
Så är det säkert, men jag skulle även vilja se hur ffa östländerna röstade eftersom flera av jurygrupperna totaldissade Ryssland (t.ex. Georgien). Samt vilka länders befolkningar som röstade på Ukraina, eftersom den låten verkligen är superpolitisk. Den hade absolut inte vunnit om inte situationen i Europa är som den är; det är jag helt övertygad om.
Håller med dig om att låten är i högsta grad politisk. Men jag är inte lika säker på att den inte vunnit ändå. Stor dramatik och känslor drar alltid många öströster.

Och Ryssland vann ju televotingen. Så om röstningen var helt politisk skulle isåfall de flesta stödja Ryssland när det gäller Ukraina.
 
Jag somnade under röstningen, trots försöken att slimma den. :meh: Hängde med så länge att det såg ut som att Australien skulle dra ifrån och vinna ganska enkelt, så blev glatt överraskad (om än lite förvirrad) av att plötsligt vakna till att Ukraina hade vunnit. Inte så att jag tycker att Australien var dålig, den blir säkert och välförtjänt den största radiohiten, men jag langade in mina röster på Ukraina + en på Bulgarien. :up:

Skönt att inte Ryssland vann, alldeles bortsett från politiska dimensioner så kändes den (även i dessa sammanhang) överdrivet ytlig och krystat "nu-ska-vi-jäklar-vinna-ESC"-fabricerad till skillnad från Jamalas innerlighet och äkta känsla.
 
Jag somnade under röstningen, trots försöken att slimma den. :meh: Hängde med så länge att det såg ut som att Australien skulle dra ifrån och vinna ganska enkelt, så blev glatt överraskad (om än lite förvirrad) av att plötsligt vakna till att Ukraina hade vunnit. Inte så att jag tycker att Australien var dålig, den blir säkert och välförtjänt den största radiohiten, men jag langade in mina röster på Ukraina + en på Bulgarien. :up:

Skönt att inte Ryssland vann, alldeles bortsett från politiska dimensioner så kändes den (även i dessa sammanhang) överdrivet ytlig och krystat "nu-ska-vi-jäklar-vinna-ESC"-fabricerad till skillnad från Jamalas innerlighet och äkta känsla.
Jag tycker att Lazarev såg ut som en maskin, en uppdragen docka. Ryssland hade helt uppenbart satsat enorma pengar på sitt nummer och trimmat sin artist därefter. Så jag tycker också det var bra att han inte vann.
 
tumblr_o76xqrWKP81qzdr7co1_1280.jpg

HUH, såg det ut såhär? O_o men hur..? gah, jag vill veta hur han gjorde! :rage::rofl:
Det verkade vara en mjukduk så alla trappsteg o sånt är inuti den.
 
Håller med dig om att låten är i högsta grad politisk. Men jag är inte lika säker på att den inte vunnit ändå. Stor dramatik och känslor drar alltid många öströster.

Och Ryssland vann ju televotingen. Så om röstningen var helt politisk skulle isåfall de flesta stödja Ryssland när det gäller Ukraina.

Ja det är naturligtvis ytterst spekulativt huruvida låten hade vunnit om inte om hade varit. Hon som artist och sångerska var verkligen helt outstanding så jag betvivlar inte att den hade dragit mycket röster oavsett - men som sagt, jag tror att den politiska situationen var avgörande. Åtminstone från jurygruppernas sida, därför vill jag jättegärna se fördelningen av folkets röster.
 
Jag somnade under röstningen, trots försöken att slimma den. :meh: Hängde med så länge att det såg ut som att Australien skulle dra ifrån och vinna ganska enkelt, så blev glatt överraskad (om än lite förvirrad) av att plötsligt vakna till att Ukraina hade vunnit. Inte så att jag tycker att Australien var dålig, den blir säkert och välförtjänt den största radiohiten, men jag langade in mina röster på Ukraina + en på Bulgarien. :up:

Skönt att inte Ryssland vann, alldeles bortsett från politiska dimensioner så kändes den (även i dessa sammanhang) överdrivet ytlig och krystat "nu-ska-vi-jäklar-vinna-ESC"-fabricerad till skillnad från Jamalas innerlighet och äkta känsla.
Haha
Satt vi i samma sömnframkallande soffa?

Jag somnade också, helt övertygad om att Australien skulle ha en promenadseger. Hon var dessutom så fantastiskt bra, att jag verkligen ville att hon skulle vinna.

När jag vaknade till, gick jag lite vimmelkantig till köket och sedan till badrummet. Maken stängde av tv:n och sade att det är dags att lägga sig.

"By the way, Ukraina vann", sade han.

Va???? Jag vet inte ens vilken låt det var...

Så, vad säger ni andra? Var det rätt?
 
Jag hade ju Polen som en av favoriterna så var faktiskt inte förvånad när det bidraget fick massa tittarröster. Det är en jäkligt mäktig (ok lite old style) ballad och han sjunger ju riktigt bra också! Lyssnar på den nu och ja den är bra god damn it!
 
Ja det är naturligtvis ytterst spekulativt huruvida låten hade vunnit om inte om hade varit. Hon som artist och sångerska var verkligen helt outstanding så jag betvivlar inte att den hade dragit mycket röster oavsett - men som sagt, jag tror att den politiska situationen var avgörande. Åtminstone från jurygruppernas sida, därför vill jag jättegärna se fördelningen av folkets röster.
Ja, jag säger alltså inte emot dig om hur intressant det är, självklart är det det. Men Ryssland drog alltså de flesta telefonrösterna.
 
En lite olycklig konsekvens av den ukrainska segern:

Ofta präglar ju vinnaren nästa års tävling. I år blev det visserligen inte en massa Månskopior, det var de kvinnliga soloartisterna som övervägde. Men användningen av LED-väggen från Heroes gick igen i flera nummer.

Så fatta vilken tragisk jävla politisk historia nästa års Eurovision kommer att bli! Land efter land som wailar om sina krig.

Och vad ska Sverige isåfall sjunga om, Pukefejden?

Det kan bli riktigt, riktigt dystert 2017. :meh:
 
Sämsta ESC ever :yuck:
Dålig sångerska med en låt som jag inte ens minns melodin på vann - dessutom visar det sig att texten är politisk :mad::wtf:
Ska inte detta vara nöje och bra musik, då kan dom packa ihop tycker jag :devil:

Petra och Måns låt var bäst :p
 

Liknande trådar

Kultur Jag är såååå taggad!!! :banana::banana::banana: På lördag är det äntligen dags, årets höjdpunkt då det inte är ngt fotbolls-vm på tv ;)...
28 29 30
Svar
584
· Visningar
28 754
Senast: Hedinn
·
Kultur Men självklart ska vi ha en tråd som ESC semifinal 2 också! Sändningen börjar kl 21:00 på torsdag! :banana::banana::banana: Ni kan...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
5 159
Senast: Tassetass
·
Äldre I morgon torsdag kör vi vidare! Det är dags för semifinal 2 i Eurovision song contest!! :bump::bump::bump::bump: Jag ser fram emot att...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
5 934
Senast: voltis
·
Äldre På tisdag kl 21:00 i svt1 är det äntligen då dags! För bland det roligaste jag vet....Det slår både mellon och nästan fotbolls vm... Det...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
5 733

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp