Bukefalos 28 år!

EUROVISION SONG CONTEST 2016 - FINAL!!!

Jag gillade Rysslands låt. Hade ESC inte varit ett politiskt jippo så hade Ryssland säkert vunnit.
Det här året var det sista för min del. Kommer inte följa ESC mer för att nu har jag fått nog av all politik som styr tävlingen.
 
Jag gillade Rysslands låt. Hade ESC inte varit ett politiskt jippo så hade Ryssland säkert vunnit.
Det här året var det sista för min del. Kommer inte följa ESC mer för att nu har jag fått nog av all politik som styr tävlingen.
Men va? Menar du allvar? Du tror att Ryssland av politiska skäl kom trea?
 
Av samma anledning som Sverige och Israel - de aktuella TV-bolagen är medlemmar i EBU. :) Marocko har också tävlat nån gång, på 80-talet tror jag.
Nja, Australien är väl inte medlem, utan hör till vad EBU kallar associates, tillsammans med rätt många andra länder.

ESC är av tradition stort i Australien, därför fick de vara med när tävlingen firade 60-årsjubileum förra året. Och nu verkar de vara där för att stanna.
 
Nja, Australien är väl inte medlem, utan hör till vad EBU kallar associates, tillsammans med rätt många andra länder.

ESC är av tradition stort i Australien, därför fick de vara med när tävlingen firade 60-årsjubileum förra året. Och nu verkar de vara där för att stanna.
Jaha, jag trodde de var medlemmar men där ser man. Men måste bara påpeka att det är inte länderna i sig som är medlemmar/associates utan tv- och radiobolagen.
 

Liknande trådar

Kultur Jag är såååå taggad!!! :banana::banana::banana: På lördag är det äntligen dags, årets höjdpunkt då det inte är ngt fotbolls-vm på tv ;)...
28 29 30
Svar
584
· Visningar
28 459
Senast: Hedinn
·
Kultur Men självklart ska vi ha en tråd som ESC semifinal 2 också! Sändningen börjar kl 21:00 på torsdag! :banana::banana::banana: Ni kan...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
5 086
Senast: Tassetass
·
Äldre I morgon torsdag kör vi vidare! Det är dags för semifinal 2 i Eurovision song contest!! :bump::bump::bump::bump: Jag ser fram emot att...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
5 707
Senast: voltis
·
Äldre På tisdag kl 21:00 i svt1 är det äntligen då dags! För bland det roligaste jag vet....Det slår både mellon och nästan fotbolls vm... Det...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
5 631

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp