Eurovision Song Contest 2017 - FINAL

Jag vet fortfarande inte hur vinnaren låter, men dom hade en fin bakgrundsbild med en vacker skog och inget flimmer. Men det kanske inte gör sej så bra i radio.
 
Jag får kolla på hans bidrag igen och vad han sa vid vinsten innan jag uttalar mig mer. Jag var riktigt trött och kanske för välvilligt inställd. ;) :D
 
Mina röstbekräftelser trillade in 01:27, precis när jag skulle somna. Efter det gick det inte att somna om plus att rethostan jag har gick bananas. Efter typ 45 min av hosta-så-jag-nästan-kräks gick jag ner i köket för att desperat hitta något som skulle kunna dämpa. Det blev en tsk honung, bitar av dotterns kinderägg (mörk choklad ska tydligen hjälpa men hade ingen hemma) och så två smuttar whisky. :meh: Det hjälpte faktiskt och jag somnade om strax innan halv 3, typ 5 min innan dottern tydligen vaknade och väckte sambon för att ca en timme senare kräkas ner mig och hälften av sängkläderna. Sedan dess har vi duschat, kräkts ner fler saker och sitter nu spänt och väntar på att få reda på om det är kräksjuka eller om det berodde på slem i halsen.

Sååå glad att jag tittade på ESC halva natten. :meh:
 
Så det blev Portugal som vann, hade inte trott det från början. Även om den inte var en favorit hos mig kan jag ändå förstå varför folk röstade på den, tycker låten är väldigt stämningsfull och språket är vackert. Vevandet med händerna ger jag inte mycket för dock.

Ang hans kommentar efter vinsten så är jag inte lika imponerand av själva artisten. Första intryck var att det lät väldigt drygt, vem är han att avgöra vad som är "äkta" musik? Han kan ha varit nervös och att det kom ut fel men inte lät uttalandet ödmjukt precis...

Det var en helt ok Eurovision, ska bli spännande att se Portugal som värdnation nästa gång :)
 
Vaknat och inser att fel låt vann - som så ofta :p
Tror inte vi kommer höra vinnarlåten i radio så ofta, däremot Hey mamma och den tror jag även gör sig i radio.
 
Jag missade alltså inget när jag gick och la mig... Såg vid fyra imorse att Portugal vann. Kul för dem, men hur kunde Europa tycka den var bäst? Nu börjar jag undra om jag öht ska kolla nästa år, två år i rad med mysko låtar.
 
Tyckte inte heller Portugals bidrag var mycket att hänga i julgranen, men det var ju roligt för dom eftersom det var första gången de vann. Sen är det det jag tycker är charmigt med Eurovision, att det ofta är svårt att gissa sig till hur det ska sluta.

Vet inte om jag hade någon egen riktig favorit, Norge var väl inte helt fel.
 
NU ÄR ESC 2017 ÖVER!
Viv har fått en vinnare, och det är ett år var till nästa gång... bitterljvt! ;)

Vinnaren blev alltså tillslut PORTUGAL, efter flest röster av både juryn och tittarna! En ganska betryggande seger tillslut.

Vad jag främst slås av är alla sura miner efter segern. Har nu läst kommentrer på flera facebooksidor och forum, och att det kan röra upp så mkt känslor!
Hjälp, det är ju bara en rolig musiktävling, musik som är näst intill omöjligt att tävla i.
Allas favoriter kan inte vinna, så är det ju bara. Musik kan låta så himla olika och gestaltas av så himla många olika sorters människor. Det kommer aldrig komma en vinnare ALLA älskar!
Portugal fick ju dock högst poäng av både jury och tittare, så någonting måste låten ju ha haft?
Att ta detta underhållningsprogram på så bodigt allvar förvånar mig varje år! Jag ÄLSKAR eurovision, sett allla program sen jag var 3 år gammal. Men aldrig att jag blivit ARG när mina favoriter inte vunnit, lite besviken en stund kanske, men efter ett tag har man nästan glömt tävingen och sedan börjar man se fram emot nästa.
Jag älskar allt runtomkring, mixen av artister och stilar, låtar att sjunga med til, låtar att skratta åt, låtar att förfäras av.... men i slutändan vinner en låt med mest röster, det är bara att gratulera och gå vidare :D

Portugal var en av mina favoriter, men hade nog Bulgarien som vinnare innerst inne. Men han kom tvåa och det är ju fantastiskt! Och att Robin kom femma, ja jag hade ju tippat oss i topp 5 men var osäker innan röstningen faktiskt, tyckte inte hans röst var så stark ikväll?
Så det är ju en toppenplacering! Och hey, vi slog storfavoriten Italien!!
Jag tyckte han gjorde det bättre live än jag trott, men tror att framträdandet försvann lite i mängden.... den funkade bättre i videon helt enkelt.
Belgiens topplacering var väntad, men jag förstår fortfarande inte storheten i låten... och hon såg än en gång helt vettskrämd ut på scenen ;) Men grattis till henne tror hon är nöjd!
Moldavien överraskade mig lite med en tredjeplats, men den fastnade lätt ;)

Cypern kom längre ner än jag önskat, men är inte förvånad. Österrike, en av mina andra favoriter, fick bra poäng av juryn med NOLL av folket! NOLL! Ja jag rasade lite när jag hörde det i går, men har skakat av mig det nu. Det är ändå en låt jag kommer spela mkt här hemma :D

Gillade verkligen mixen av låtar i år, och att det ändå var så pass jämnt det är alltid spännande då! Sen drog ju Portugal iväg efter ett tag.... och än en gång: GRATTIS Portugal. Flest poäng och därför rättvis vinnare! :D
 
Jag tyckte Portugal var fullkomligt värdelös. Efter att ha läst El País artikel och intervju med honom, där han pratar om hur han avskyr Eurovision och minsann inte har nån TV :meh: så kände jag att min uppfattning om honom som superpretto förmodligen stämde.

Kommer inte kolla nästa år faktiskt, kvaliteten var så låg i år och musiken är nuförtiden antingen bara jättedålig eller jättetråkig. Förr var det i alla fall underhållande.
 
Jag tyckte Portugal var fullkomligt värdelös. Efter att ha läst El País artikel och intervju med honom, där han pratar om hur han avskyr Eurovision och minsann inte har nån TV :meh: så kände jag att min uppfattning om honom som superpretto förmodligen stämde.

Kommer inte kolla nästa år faktiskt, kvaliteten var så låg i år och musiken är nuförtiden antingen bara jättedålig eller jättetråkig. Förr var det i alla fall underhållande.

Gaaah, jag blir så matt! (Jag tycker alltså inte om pretto-människor som är mycket fiiiiinare än pöbeln.)
 
Jag tyckte Portugal var fullkomligt värdelös. Efter att ha läst El País artikel och intervju med honom, där han pratar om hur han avskyr Eurovision och minsann inte har nån TV :meh: så kände jag att min uppfattning om honom som superpretto förmodligen stämde.

Kommer inte kolla nästa år faktiskt, kvaliteten var så låg i år och musiken är nuförtiden antingen bara jättedålig eller jättetråkig. Förr var det i alla fall underhållande.
Inte läst ngt om honom innan faktiskt, och ev hälsoproblem har jag hört lite lätt om bara i dagarna.
Trist om han sasådär faktsisk :(
Men brukqr försöka att separera person o låt.

Jag hade fler favoriter än någonsin tror jag, så blev underhållen jag :D
 

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
17 443
Senast: voltis
·
Kultur På tisdag nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags! För mig slår detta mello med hästlängder, det är så fantastiskt roligt och spännande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
6 607
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 045
Senast: malumbub
·
Kultur På tisdag smäller det, för mig är det i princip höjdpunkten på året om man inte räknar med semestern till Grekland eller kanske dotterns...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 923
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp