Bukefalos 28 år!

MELODIFESTIVALEN 2016 - FINALEN

Jag hoppas på Oscar, låt med mycket power och aktuellt "tema". Hoppas han filat lite på rösten och kanske inte är lika nervös som i deltävlingen. Annars hoppas jag på Molly bara för att hon är så sjukt duktig.
Utomlands verkar det som tidigare sagts vara Ace som är en storfavorit (vilket jag inte alls förstår :confused:) och här i Sverige verkar det vara Frans (som många utomlands redan gapar om att den är ett "plagiat" av Matt Simons - Catch & Release) som är favoriten. Jag har aldrig begripit mig på varför Frans och hans låt är så populär men jaja...men ska inte förstå allt ;):D
 
Förstår inte varför alla gillar Frans så mycket, jag tycker inte låten var så värst märkvärdig och så var han så nervös att han inte kunde sjunga ordentligt (gissar jag).

Ikväll hejar jag på SaRaha och Robin Bengtsson (även om jag fortfarande inte förstår varför låten heter som den gör och vad de två orden har i låten att göra :p).
 
Hemma! Och om kvällen blir liknande eftermiddagenså kommer Frans vara svår att slå! Det näst mest populära bidragetvar Bada nakna ;) men publiken bestod nog till 50% av barn :p Ballaste scenshowen har Ace Wilder, och ni vill INTE missa mellanakterna ikväll! :)
 
Förstår inte varför alla gillar Frans så mycket, jag tycker inte låten var så värst märkvärdig och så var han så nervös att han inte kunde sjunga ordentligt (gissar jag).

Ikväll hejar jag på SaRaha och Robin Bengtsson (även om jag fortfarande inte förstår varför låten heter som den gör och vad de två orden har i låten att göra :p).
Robin kändes som en kisspaus i det här startfältet :D
Frans hade en helt annan scennärvaro och självförtroende idag!
 
Ikväll ska jag äta chips med dip. Vilken chipssmak är dock inte bestämt än. Har 18 påsar chips i åtta olika smaker hemma :p Dip blir dock gräddfil med pressad vitlök i. Mycket vitlök :d
Barnet ska antingen äta naturgodis eller vanligt lösgodis. Inte omöjligt att hon blandar.
 
Hemma från genrepet vi med!
Vill inte säga för mkt, men absolut bästa showen för i år, BRA mellanakter allihopa!!

Och måste säga att liveshowmässigt stod Oscar Zia i en klass för sig, mkt mäktigt. Men även tex Panetoz var härliga att se!
Men nu är det ju viktigast hur det er ut i tv, så det säger ju inte så mkt ;) (Tex Wiktoria och Robin som har mkt närbilder och kamerakontakt var inte lika "roliga" att se på plats)

Frans och Bada Nakna drog ner flest applåder överlägset, men som sagt.. mest barn i publiken ;) (kändes som vi var på typ disney on ice hehe)
 
Här blir det chips (sambon), Cheez hearts (jag) och sura godisar (dottern).

VI ÄR REDO!!

Nu är jag helt klar med mina favoriter: Frans, Panetoz och Oscar! (Men gillar ju även tex Robin o Wictoria)

Dottern håller på: Panetoz, Saraha, Ace och Wictoria!
 
Vi får ladda i soffan vi :p
Men chipsen är upphällda, tacodippen står i kylen och amaronet smygsnuttar jag på nu redan :o. Sen är det bara popcornen som ska poppas och olika dricka ska hämtas ur förrådet, sen ska allt bäras till tv-rummet... redo :up:
 
Jag har inte sett delfinalerna men ska titta nu ikväll. Kusinbarnet, som har tjatat hela dagen om Mello, har somnat. Nu får ni hjälpa mig: Ska jag väcka henom redan nu så att hen hinner vakna till eller ska jag vänta tills precis innan?
 
Jag har inte sett delfinalerna men ska titta nu ikväll. Kusinbarnet, som har tjatat hela dagen om Mello, har somnat. Nu får ni hjälpa mig: Ska jag väcka henom redan nu så att hen hinner vakna till eller ska jag vänta tills precis innan?

Tips, lugn väckning 10 minuter innan och fråga om denne vill se Mellon. Om inte så kommer livet för denna medborgare att bli alldeles bra utan Mello 2016 också. Imorgon kommer reprisen...
 

Liknande trådar

Kultur På lördag kör vi igen! Vilka ska följa med Robin och Cornelia till finalen? :banana::banana: Mello deltävling 2 är här och de som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 920
Senast: Lingon
·
Kultur Det finns alltid ljus i covidtunneln, i den grå februarikvällen, i väntan på solen.... Det finns alltid MELLO...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 318
Senast: Lingon
·
Kultur Redan dags för deltävling 3! :nailbiting: :bump: Har vi redan sett årets vinnare eller kan det vara någon av lördagens bidrag som...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
9 185
Senast: Lingon
·
Kultur I morgon smäller det! Det är dags för veckans höjdpunkt : deltävling 2 i melodifestivalen! :banana: :banana: :banana: De tävlande...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
7 531
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp