MELODIFESTIVALEN 2016 - FINALEN

Då ska jag försöka rangordna lite! Känns supersvårt då jag gillar många låtar, inte så många som är rejält dåliga heller!

Börjar med att gruppera dom lite.... Utgår nu efter vilka låtar som faller mig mest i smaken helt enkelt (utan inbördes ordning)

Mina största favoriter:
Robin
Frans
Panetoz

Gillar mycket:
Wiktoria
David L
Boris
Ocar

Helt ok:
Lisa Ajax
Molly
Saraha
Ace Wilder

Ska väl inte vara i toppen:
Samir & Viktor

De i favoriter och gillar mycket-grupperna är väl de jag tycker kan få vinna och blir nog lika glad vem av dom som än tar det.
Helt ok är helt ok, kanske inte ser dessa som vinnare men jag dör inte om de vinner.
Sista gruppen får bara inte vinna! Molly suddar lite vid den gruppen, alltså hon är ju helt ok men jag tycker inte låten är tillräckligt stark och jag har svårt för hennes röst... tyvärr!
 
Efter de sjungit igen får jag säkert ngn speciell känsla för någon av dom som jag kommer hålla på stenhårt.. ska ju på repet på dagen så då bestämmer jag mig för min största favorit ;)
 
Sen vad gäller vad jag TROR då...

Jag har en magkänsla som säger att Frans vinner. Men att det kommer vara jämnt och att de tätt bakom kommer vara främst Oscar och Molly. Wictoria kan skrälla, och Robin likaså.
Samtidigt tror jag att singelkillarna och singeltjejerna kan sno röster av varandra (det kommer göra finalen så jämn). Så där tror jag isåfall att Ace, Lisa, Oscar och David faller lite mellan stolarna.

Ska jag dra till med en tippning då, så får vi se hur många rätt det blir (alltså detta är inte vad jag tycker, utan vad jag tror) Dock upprepar jag; detta är den svåraste finalen att tippa på lääääänge!!

1.Frans
2.Molly
3.Wictoria
4.Robin
5.Oscar
6.Panetoz
7.Boris
8.Ace
9.David
10.Lisa
11,Samir o Viktor
12.Saraha

Kom med era tippningar ni andra med, alltså vad ni TROR, så ser vi sen efteråt hur fel vi haft haha.
 
HIttade tråden väääldigt långt bak! Finalen är ju i morgon!! :O

Har läst runt lite på internationella esc forum och där verkar sveriges favorit Frans inte alls gå hem på samma sätt. Dock såsäger många att "han kommer aldrig funka i ESC". Och det är där jag tycker det blir lite fel, i mina ögon ska vi i sverige rösta fram låten och artisten vi gillar mest.
Sen om det funkar i ESC är väl mest en bonus? Det beror ju helt på motståndet.
Själv så är det sällan vår svenska låt som är min absoluta favorit i ESC och jag kan bli lika glad om ngn annan vinner.
Sen längst där inne så håller man ju en extra tumme för sitt eget lands bidrag, men för iaf mig så är inte vinst för Sverige det viktigaste, utan en vinst för min favoritlåt - vilket land det än kommer ifrån!

På ESC forum så är det rätt blandat vad folk gillar... Men bla Robin och Ace tycker jag har nämnts en del, men även Oscar, Lisa, Wictoria.... Många tror dock att Frans tar det, men som sagt att vi då gjort ett konstigt val ;)
Just ja Saraha har varit på tal också, många gillar den men det har även nämnts att det är konstigt att hon sjunger en svensk schlager på swahiili...?? Ngn fr sydafrika har även sagt att hon skämmer ut sig, att hon borde valt en låt som är mer afrikansk i så fall, att hon sålt sig till Björkman och gjort den till en schlager...?? Aja... många gillar det iaf :D
 
Har läst runt lite på internationella esc forum och där verkar sveriges favorit Frans inte alls gå hem på samma sätt. Dock såsäger många att "han kommer aldrig funka i ESC". Och det är där jag tycker det blir lite fel, i mina ögon ska vi i sverige rösta fram låten och artisten vi gillar mest.
Sen om det funkar i ESC är väl mest en bonus? Det beror ju helt på motståndet.

Här tycker jag precis tvärtom :D

Jag tycker att vi ska satsa stenhårt på vad som kan gå hem i ESC. Annars kan vi ju strunta i att tävla där och bara ha svenskinternt Mello.

Det förvånar mig inte alls, det du sett på forumen. Det är det jag säger, Frans är vår nästa Anna Bergendahl. Hade vi inte kvalat in till finalen som förra årets vinnare skulle vi bomma finalen, om han vinner i morgon. Vilket han dessvärre kommer att göra :(
 
1 Frans ...jag tror han vinner, gillar låten. Men tror inte det kommer gå bra i esc.
2 Oscar ... Gillar låten men tror Oskar inte är redo att vinna.
3 Wiktoria ... Cool scenshow. Bra låt, tror hon skulle kunna funka i Esc
4 Ace Wilder ..Gillar henne som artist, men låten är ingen som sätter sig direkt.
5 Saraha ... Dotterns ena favorit, trallvänlig. Hade velat veta vad den handlade om.
6 Samir och Viktor ... Dotterns storfavorit, jag gillar låten och kommer på mig själv att sjunga med.
7 Lisa Ajax ... Gillar artisten bättre än låten.
8 Robin ...Tycker låten är ganska tråkig
9 David Lindgren ... helt ok
10 och 11 8 Panetoz eller Boris ...hel ok
12 Molly ... tycker låten är aldeles för lik många andra låtar för att jag ska ta den på allvar.

Detta är vad jag tycker.

Tycker det är lite svårt detta år. Har inte följt Melodifestivalen men lyssnade igenom lite igår och det känns inte som nån är en riktig dundersuccé.
Jag har hört att Frans låt är poppis, tycker själv att den är trallvänlig men helt värdelös i detta sammanhang då låten är väldigt lam.
Mollys är ok men lite väl lik Euphoria.
Kanske att Panetoz kan gå hem men jag tror ärligt talat inte att vi har nån chans alls att vinna stora Melodifestivalen men vore kul om man åtminstone kom bland de 10 bästa :)
 
Här tycker jag precis tvärtom :D

Jag tycker att vi ska satsa stenhårt på vad som kan gå hem i ESC. Annars kan vi ju strunta i att tävla där och bara ha svenskinternt Mello.

Det förvånar mig inte alls, det du sett på forumen. Det är det jag säger, Frans är vår nästa Anna Bergendahl. Hade vi inte kvalat in till finalen som förra årets vinnare skulle vi bomma finalen, om han vinner i morgon. Vilket han dessvärre kommer att göra :(

Jag är en riktigt tävlingsmänniska men just i dessa sammanhang så ser jag det mest som en stor fest!
Iof när jag väl sitter där och alla länder ska dela ut sina poäng så är jag rätt nervös ändå över mina favoriter ;) Det är bara det att det känns roligare att ställa upp med en låt som de flesta röstat på för att det helt enkelt är deras favoritlåt. Funkar det inte i ESC, fine!

Ska man börja tänka på vad som funkar i ESC så är det så mkt som spelar in. Tex Molly känns mkt ESC, men samtiigt är det absolut inget nytt och hon kan försvinna bland alla liknande bidrag..
En mer avskalad låt som Frans eller Robin kan antingen floppa eller flippa i ESC, allt beror på motståndarna. Är det en gröt av storslaget, flärigt, effekter etc så kan en sådan låt stå ut och kännas annorlunda i sammanhangen o knipa en del poäng. Alt försvinna helt i vimlet.
Det ÄR supersvårt, och SKA jag tänka ESC vinst så tror jag vi ska skicka Wiktoria eller Oscar faktiskt, de står ut samtidigt som de har låtar som iaf jag minns efteråt.

Jag gillar ju många låtar i år så tror jag blir nöjd i morgon kväll ;-) ska bli kul att se de live först på repet!
 
Jag är en riktigt tävlingsmänniska men just i dessa sammanhang så ser jag det mest som en stor fest!
Iof när jag väl sitter där och alla länder ska dela ut sina poäng så är jag rätt nervös ändå över mina favoriter ;) Det är bara det att det känns roligare att ställa upp med en låt som de flesta röstat på för att det helt enkelt är deras favoritlåt. Funkar det inte i ESC, fine!

Ska man börja tänka på vad som funkar i ESC så är det så mkt som spelar in. Tex Molly känns mkt ESC, men samtiigt är det absolut inget nytt och hon kan försvinna bland alla liknande bidrag..
En mer avskalad låt som Frans eller Robin kan antingen floppa eller flippa i ESC, allt beror på motståndarna. Är det en gröt av storslaget, flärigt, effekter etc så kan en sådan låt stå ut och kännas annorlunda i sammanhangen o knipa en del poäng. Alt försvinna helt i vimlet.
Det ÄR supersvårt, och SKA jag tänka ESC vinst så tror jag vi ska skicka Wiktoria eller Oscar faktiskt, de står ut samtidigt som de har låtar som iaf jag minns efteråt.

Jag gillar ju många låtar i år så tror jag blir nöjd i morgon kväll ;-) ska bli kul att se de live först på repet!
Molly kändes inte ESC alls för mig. Hon har en grym röst men låten var mer röstgymnastik än melodi. Däremot Isa, med en lättbegriplig ballad och dramatiskt utspel - det tror jag är väldigt ESC.

Oscar Zia håller jag med dig om, låt- och nummermässigt. OM låten inte uppfattas för lik Heroes.
 
Det är kanske bra om vi inte vinner en gång till utan floppar lite...? En del länder är tydligen lite sura över Sveriges framgångar har jag hört. Frans tror jag inte alls kommer att gå hem i Europa.
 
Här tycker jag det spelar minst roll hur den går i ESC... Speciellt som många länder som många säger är sura för att det går så bra för Sverige ändå...

Tycker lätt vi alltid ska skicka det vi själva tycker om (här hemma) går det hem KUL (som i Måns fall) gör det inte det (som i Anna B) tråkigt... Men att skicka låtar för att de "ska vinna" är ju ett lotteri utav dess like...

Sen tycker jag lite granna att snacket om Frans vinna eller inte börjar låta "bittert" i kvälsspressarna..
Där det skrivs om att den internationella juryn är den ända som gö ratt vi kommer få en annan vinnare än Frans... Man bara VA ? Jag tycker personligen det just ska va vi i sverige som röstar fram årets vinnare inte nån utländsk jury... Men men... Nu ser tävlingen ut som den gör... Och jag bidrar bara med mina åsikter... Inte med röster eller pengar då jag i stort sett (har funnits undantag) aldrig röstar...
 
Ja ni läste rätt! Dagen med stort D närmar sig... snart vet vi.... snart kan vi äntligen andas ut och spänningarna släpper... vi får snart se vem som vinner MELODIFESTIVALEN 2016!


:banana::bump::banana::bump::banana::bump::banana:


Och de tävlande på lördag, på Friends arena i Solna, är:

  • Panetoz – Håll om mig hårt
    Låtskrivare: Jimmy Jansson, Karl-Ola Kjellholm, Jakke Erixson, Pa Modou Badjie, Njol Badjie, Nebeyu Baheru
  • Lisa Ajax – My Heart Wants Me Dead
    Låtskrivare: Linnea Deb, Joy Deb, Anton Hård af Segerstad, Nikki Flores, Sara Forsberg
  • David Lindgren – We are Your Tomorrow
    Låtskrivare: Anderz Wrethov, Sharon Vaughn, Gustav Efraimsson
  • SaRaha – Kizunguzungu
    Låtskrivare: Anderz Wrethov, Sara ”SaRaha” Larsson, Arash Labaf
  • Oscar Zia – Human
    Låtskrivare: Oscar Zia, Victor Thell, Maria Smith
  • Ace Wilder – Don't Worry
    Låtskrivare: Joy Deb, Linnea Deb, Anton Hård af Segerstad, Ace Wilder, Behshad Ashnai
  • Robin Bengtsson – Constellation Prize
    Låtskrivare: Bobby Ljunggren, Henrik Wikström, Mark Hole, Martin Eriksson
  • Molly Sandén – Youniverse
    Låtskrivare: Molly Sandén, Danny Saucedo, John Alexis
  • Boris René – Put Your Love on Me
    Låtskrivare: Boris René, Tobias Lundgren, Tim Larsson
  • Frans – If I Were Sorry
    Låtskrivare: Oscar Fogelström, Michael Saxell, Fredrik Andersson, Frans Jeppsson Wall
  • Wiktoria – Save Me
    Låtskrivare: Jens Siverstedt, Lauren Dyson, Jonas Wallin
  • Samir & Viktor – Bada nakna
    Låtskrivare: Fredrik Kempe, David Kreuger, Anderz Wrethov
Vi alla har ju redan hört låtarna innan, så nu är det bara att gnugga geniknölarna och komma fram med era listor: vad tror ni, vad VILL ni, vad tycker NI??? :D

Är det någon som bryr sig? Alla borde vid här laget veta att Björkmans favorit vinner, oavsett hur dålig den är. De senaste 5-10 åren har hans favorit vunnit finalen, även om låten inte ens är spelat offentligt vid tidpunkten för hans uttalande ...

Som tips för nästa års MGP håll öronen öppna när han uttalar sig om låtarna och satsa sedan en rejäl slant på den som är hans favorit.
 
Är det någon som bryr sig? Alla borde vid här laget veta att Björkmans favorit vinner, oavsett hur dålig den är. De senaste 5-10 åren har hans favorit vunnit finalen, även om låten inte ens är spelat offentligt vid tidpunkten för hans uttalande ...

Som tips för nästa års MGP håll öronen öppna när han uttalar sig om låtarna och satsa sedan en rejäl slant på den som är hans favorit.

Vem är hans favorit i år ? Är det Frans ? (hoppas :p )
 
Är det någon som bryr sig? Alla borde vid här laget veta att Björkmans favorit vinner, oavsett hur dålig den är. De senaste 5-10 åren har hans favorit vunnit finalen, även om låten inte ens är spelat offentligt vid tidpunkten för hans uttalande ...

Som tips för nästa års MGP håll öronen öppna när han uttalar sig om låtarna och satsa sedan en rejäl slant på den som är hans favorit.
Men om du tycker att det är så dåligt, varför gå in och skriva i en tråd som är till för att diskutera ESC? Många gillar Melodifestivalen. Är det ett problem?
 
Jag har inte sett alla bidrag, men min favorit är "Bada nakna" med Samir & Viktor :D Fast det är bara för att jag är barnsligt förtjust i Samir, haha! Tycker nog dock ändå bäst om Robin Bengtsson och Frans, om vi ska ha något seriöst alltså...
 
Hoppas verkligen inte Frans vinner. Tycker att låten är skittråkig.

Vågar inte försöka mig på att tippa, men tror att många av "Idol-låtarna" kommer att ta ut varandra. Själv tycker jag att de allihop är ganska trista :p
 
1. Molly (kan klara sig okej i stora finalen)
2. Frans (kan leda efter det så kallade "svenska folket" har röstat men internationella juryn ändrar på det)
3. Oskar

Förhoppning som inte kommer infrias: 0 poäng till Samir&Viktor. Usch.
 
Det verkar som alla kollektivt gett upp och tillskrivit Frans segern.
Reportrarna, motståndarna samt de som håller på Frans förstås!:D

Tja är det flest som röstar där så är det ju rättvist.
Men jag håller fortfarande mest på Robin Bengtsson och Ace Wilder

Ska bli spännande att se om det går som "förväntat", eller om det blir en "skräll"!
Ikväll blir det smågodis, chips och läsk för barnen, mamma festar till det med en öl ( eller två:angel:)
Sedan är det än mer spännande att se om appen håller för trycket ikväll ( iofs har den ju redan klarat av röstningsrekord under deltävlingarna )

Min personliga lista:

1.Robin Bengtsson
2. Ace Wilder
3. Molly
4. Oscar
5. Wictoria
6. Lisa
7. Saraha
8. Frans
9. Panetoz
10. Boris
11. David
12 Samir & Viktor
 

Liknande trådar

Kultur På lördag kör vi igen! Vilka ska följa med Robin och Cornelia till finalen? :banana::banana: Mello deltävling 2 är här och de som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 920
Senast: Lingon
·
Kultur Det finns alltid ljus i covidtunneln, i den grå februarikvällen, i väntan på solen.... Det finns alltid MELLO...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 318
Senast: Lingon
·
Kultur Redan dags för deltävling 3! :nailbiting: :bump: Har vi redan sett årets vinnare eller kan det vara någon av lördagens bidrag som...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
9 178
Senast: Lingon
·
Kultur I morgon smäller det! Det är dags för veckans höjdpunkt : deltävling 2 i melodifestivalen! :banana: :banana: :banana: De tävlande...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
7 529
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Melatonin
  • Skor på sommaren
  • Bli av med getingar på balkong

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp