Störiga saker vi stör oss på del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu stör jag mig på att det cirkulerar en uppmaning på fb, om att man ska stanna sin bil vart man än är i 30 min på ett visst datum och klockslag, för att ”protestera” mot bensinskatten.

Alltså för det första är det trafikfarligt, tänk att någon stannar 30 min mitt på motorvägen t ex. Kommer ändå inte vara alla som följer det, speciellt med tanke på att det riktade sig mot bilar, alla lastbilar, bussar, traktorer osv? De utländska turister och förare som ej vet om det?

Nä, jag tror ej det är rätt väg att gå.
 
Det är fruktansvärt irriterande att det inte går att hälla en hel dunk spolarvätska i min bil. Det blir ett par dl kvar i dunken. Så jag kör för det mesta runt med en nästan tom dunk i bakluckan. :meh:
 
Folk som ska köra om på 110-väg, två filer. Och tycker att det är lämpligt att ligga i ungefär 90 när man kör om. Länge. Och väljer att fortsätta köra om nästa lastbil också. I 90. BUT WHY?!! Kör 110 eller låt bli att köra om...
 
Folk som ska köra om på 110-väg, två filer. Och tycker att det är lämpligt att ligga i ungefär 90 när man kör om. Länge. Och väljer att fortsätta köra om nästa lastbil också. I 90. BUT WHY?!! Kör 110 eller låt bli att köra om...
Sådant är så vansinnigt irriterande! Ska man köra om så ska man göra det ordentligt, annars kan man lika bra strunta i det
 
Allt möjligt. Denna dagen gillar inte mig (eller så är det jag som inte gillar denna dagen) så jag skriver en liten lista...

- I fredags blev jag "utmanad" att spela en match på wordfeud mot en person vilket ledde till att jag installerade wordfeud igen och nu sitter fast i wordfeud-träsket.
Som om inte det vore nog så ligger jag under med ca 200 poäng, spelet är snart slut, OCH jag är ingen bra förlorare!! Så när spelet är slut sitter jag fast i wordfeud-träsket utan att ha någon att spela mot och inte tänker jag spela mot mig själv heller :cautious:
(Jag blir irriterad när jag förlorar, men inte helt okontrolerbar. Kan fortfarande säga grattis till vinnaren men hade varit på mycket bättre humör om jag hade vunnit :angel:)
- Spotify fått spratt så att låtarna spelas upp som om jag valt "shuffle" vilket jag inte alls gjort. Och hur jag än gör går det inte tillbaka till att bli "normalt" och jag har aldrig i mitt liv använt "shuffle" så jag förstår inte vad det kommer ifrån.
- Jag lyckades missa bussen tidigare idag med ca en halv sekund. Och bussen efter var 15 minuter sen vilket gjorde att den var proppfull och att jag kom på samma buss som de som under ca 7 års tid mobbade mig. Kul. :meh:
- Den där uppgiften jag pratade om för 1,5v sedan visade sig (tack och lov) inte vara någon uppgift just då. Men nu är det helt plötsligt en uppgift, men alla klasser har fått olika information gällande uppgiften (samma lärare till alla klasser) och det är tvärgrupper. Dvs grupper som korsas bland klasserna (en kan alltså komma från A, en från B osv och dessa bildar en grupp). Så det är fortfarande ingen som vet vad det är som ska göras.
Jaja, en får la se det positiva - vi vet att det faktiskt är en uppgift vi ska göra... med en "strict deadline" nästa torsdag och inte nog med det har läraren som håller kursen gått och blivit sjuk. Wow, vad bra det går... :wtf:

Nu har jag klagat av mig, så nu känns det lite bättre...
 
Min spotifylista på telefonen saknar låtar som finns i samma lista på datorn :arghh: typ halva spellistan är spårlöst försvunnen på telefonen. Fattar ingenting :confused:
 
Min spotifylista på telefonen saknar låtar som finns i samma lista på datorn :arghh: typ halva spellistan är spårlöst försvunnen på telefonen. Fattar ingenting :confused:
Gissar att du antingen lagt till låtar på datorn som finns på själva datorn och inte på spotify. Eller så kör du något sorts offline-läge på telefonen där du inte laddat ner alla låtar på telefonen som du lagt till på datorn.
 
Hade bara olika sortering på spellistan på telefonen och datorn, så det var väldigt enkelt löst :angel:
Haha ja det var ju skönt att det löste sig så lätt då i alla fall. Men har du inte hört om shuffle? köra på lista ger mig för mycket (dålig) nostalgi om CD-skivans tid :D
 
Folk som först svarar på en annons, i detta fall att de har en häst de vill ga hjälp med, sen inte svarar på följdfrågor :meh:
 
Att när jag äntligen hittade en BH jag trivs med på Lindex, så jag slipper köpa apdyra i en specialaffär, så verkar de sluta tillverka den. Det finns fortfarande en hel radda varianter i samma modell, men då är självklart alla i spets. Det här var den enda som inte var i spets och den var mycket snyggare enligt mig. Men efterfrågan på icke-spets hos Lindex kunder är tydligen inte så stor.
 
Jag stör mig på att min sadel levererades hem istället för till stallet som jag hade angett vid beställningen. Jag har ingen bil och stallet är drygt 3 km bort, so taxi it is....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 045
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 977
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 559
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 153
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp