Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh sådant är så sorgligt! Jag har precis bevittnat liknande. Företagets hjärta är borta och allt som var bra likaså. Jag tror inte de klarar sig i två år ens. Inte med den kundkretsen de har nu iallafall, möjligt att de kan få en ny som inte bryr sig men i nuläget flyr kunderna.
Liknande fall här med. Företaget slutar med det dom är mest kända för och det som kunderna vill ha. Ska börja tillverkas i Riga i stället. Billigt. Sparkar halva företaget ca 70 Pers. Kunderna börjar backa nu när dom inte får det dom vill ha.
 
På att det blåser som bara den ute, tänkte gå till affären med lillan och hämta hennes babygym, men det blåser för mycket.
 
Att jag blir stressad och har lätt ångest över att jag ska iväg på minisemester.. så onödigt att må dåligt över något man vill göra.
 
Jag älskar sport och det så mycket så att jag i sådana här VM-tider undviker alla former av nyheter så att jag efter jobbet kan kolla på evenemanget utan vetskap om resultatet. Detta är något som samtliga kollegor vet.
På jobbet undviker jag radioapparater, fikarum med TV-apparater osv. Lik förbannat så är det en idiotisk kollega som gång på gång ser till att berätta resultatet så att jag hör det.

Det är så respektlöst att jag blir vansinnig. (Om någon råkar göra det en gång så är det liksom inget problem men när samma person helt utan förvarning berättar resultatet eller hojtar ut det i korridoren så blir det svårt att undvika.)
Den här personen tycker, av oklar anledning, inte om mig men det känns väldigt barnsligt att hålla på såhär. Det förstör inte bara sportkvällen för mig utan även för min dotter. (Det är svårt att samtala om vad som händer i loppet när jag redan vet resultatet.)
 
Stör mig på ”unnskyld jobber du her?” när man står i jobbkläder med företagetsnamn på och plockar upp varor i butiken. Men det är bara att le och säga ja de gör jag vad undrar ni över?
Hade varit lite mera rimligt med ursäkta mig vet du vart xx är. För det syns klart och tydligt att jag jobbar på butiken.
 
Stör mig på ”unnskyld jobber du her?” när man står i jobbkläder med företagetsnamn på och plockar upp varor i butiken. Men det är bara att le och säga ja de gör jag vad undrar ni över?
Hade varit lite mera rimligt med ursäkta mig vet du vart xx är. För det syns klart och tydligt att jag jobbar på butiken.
Igår på Vero Moda: "ursäkta, den röda tröjan, finns den i storlek..."
Jag: "Alltså, jag jobbar inte här." :rofl:
 
Stör mig på ”unnskyld jobber du her?” när man står i jobbkläder med företagetsnamn på och plockar upp varor i butiken. Men det är bara att le och säga ja de gör jag vad undrar ni över?
Hade varit lite mera rimligt med ursäkta mig vet du vart xx är. För det syns klart och tydligt att jag jobbar på butiken.
Tycker det är vanligt att de som plockar upp varor är de som levererar, inte de som jobbar i butiken.
 
Jag stör mig på att en vårjacka jag ville köpa satt perfekt förutom i ärmarna som var alldeles för korta. Sen när är ärmar för korta på mig, jag är för fan släkt med en jävla t-rex?! :cautious:
 
gjorde "något" när jag packade ihop grejerna på jobbet idag - så nu har jag ont i "knog-leden" på ena pekfingret, inte hela tiden och kan röra det utan problem, men när jag bär/greppar något gör det ont och hela den delen av handen blir kraftlöst. STÖÖÖÖÖRANDE!
 
Vildsvin!

I onsdags kväll när jag åkte till jobbet så ser jag att det går grisar på åkern nära vägen och eftersom jag vet att det är gott om gris körde jag långsamt som tur var. Ur skogen kommer en lugnt knatande tvärs över vägen framför bilen utan att bry sig det minsta förrän jag bromsade och hängde på signalhornet så den tvärvände och sprang till skogs igen. Ikväll samma visa, en flock vildsvin på åkern nedanför vägen, enda skillnaden var att den jag skrämde igår antagligen redan var nere med gänget och bökade i godan ro. :meh:

Då det är bara ett par hundra meter hemifrån och jag vet att de håller till där så tar jag det alltid väldigt lugnt, men det är ofta som andra bilister kör som det var utryckning förbi mitt hus trots 50-skyltar. Vad krävs för att trafikverket ska sätta upp viltvarning, X antal olyckor? :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 840
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 994
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 980
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 219
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp