Störiga saker vi stör oss på del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hormonellt påhoppad glad nere glad nere :(


Det är kanske den där fredagskänslan som @Mineur nämnde jag trodde att du pratade om ditt underliv, att du var glad ”där nere” och fick inte ihop det med din ledsna min 😛

Jag känner iaf igen mig, har idag gråtit för att min chef ska byta tjänst för att en stund senare vara på topphumör. Sen ångest, en stund senare glad. Man blir så less.
 
Det är kanske den där fredagskänslan som @Mineur nämnde jag trodde att du pratade om ditt underliv, att du var glad ”där nere” och fick inte ihop det med din ledsna min 😛

Jag känner iaf igen mig, har idag gråtit för att min chef ska byta tjänst för att en stund senare vara på topphumör. Sen ångest, en stund senare glad. Man blir så less.
Nej inget där nere.
Precis så som du beskriver är det.
 
...På personer som gormar på sina djur i tid och otid.
Vi har en sådan med hund i närområdet. Scenario: Någon närmar sig. Hunden tokskäller. Matte gormar åt Hund att vara tyst. O.s.v. osv.
Lilla matte, om dina så kallade uppfostringsmetoder inte har gett resultat på de senaste sju åren så funkar det nog inte den här gången heller. Du har aldrig tänkt på att byta metod?... säger jag inte, men tänker det och mer därtill.
Sedan har vi stallet.
Scenario: Häst står lös i boxen med boxdörren öppen. Ägare borstar/sadlar/pysslar. Häst sträcker ut huvudet och stjäl lite hö från höpåsen utanför. Hästägare ryter i. Och så tar vi det om igen.
Hm. Du har aldrig tänkt på att, jag vet inte, binda upp hästen istället, kanske? Så att din häst, min häst och jag slipper höra ditt fruktlösa hojtande? Stalllet är min fristad (och din också., eller hur? För att inte tala om våra kära hästars hem)...
Jag. Blir. Så. Trött. På folk. Ibland.
 
Jag var hos tandläkaren i fredags och blev uppskuren ner till tandbenet som frilades och sedan ihopsydd efter att det fanns misstanke om att en rot var spräckt. Nu var den tack och lov inte det så jag slapp både att den drogs eller att de hade kapat den rotspetsen och tanden hade kunnat vara kvar, men jag är svullen! Från kindbenet under ögat och ner till hakan, ser ut som jag fått en snytig och mungipan är trasig då tanden sitter ganska långt bak och det var lite svårt att komma åt. 😩

Salva fungerar ju på mungipan så skorpan inte spricker upp hela tiden men svullnaden vill inte ge sig även om den är mindre idag. Jag har försökt massera lite lätt på kinden med hudkräm från näsroten/ögonvrån och snett ner mot käkbenet, jag vet inte om det gör någon nytta men det känns ganska skönt vid bihålan. 🤔

Någon som har några tips? :idea:
 
Folk som bestämmer en tid och blir hur jävla skitsena som helst :arghh: Jag har för fan annat att göra än att sitta och rulla tummarna och därtill en skitsur katt som suttit instängd onödigt länge nu :rage:
 
Jag var hos tandläkaren i fredags och blev uppskuren ner till tandbenet som frilades och sedan ihopsydd efter att det fanns misstanke om att en rot var spräckt. Nu var den tack och lov inte det så jag slapp både att den drogs eller att de hade kapat den rotspetsen och tanden hade kunnat vara kvar, men jag är svullen! Från kindbenet under ögat och ner till hakan, ser ut som jag fått en snytig och mungipan är trasig då tanden sitter ganska långt bak och det var lite svårt att komma åt. 😩

Salva fungerar ju på mungipan så skorpan inte spricker upp hela tiden men svullnaden vill inte ge sig även om den är mindre idag. Jag har försökt massera lite lätt på kinden med hudkräm från näsroten/ögonvrån och snett ner mot käkbenet, jag vet inte om det gör någon nytta men det känns ganska skönt vid bihålan. 🤔

Någon som har några tips? :idea:
Börja med att massera lätt i groparna vid nyckelbenet. Där sitter lymfkörtlar som behöver aktiveras. Vätskan ska ditåt.
Massera i bara en riktning, dvs inte fram och tillbaka eller i cirklar.

Dra lätt med fingrarna från det svullna mot övre delen av örat och vidare ner mot käkbenet.
Gärna med två fingrar som en gaffel framför och bakom örat och dra ner det mot gropen vid nyckelbenet. Du kan massera undersidan av käkbenet från hakan bakåt och ner mot samma grop.
 
Min oförmåga att hålla koll på instruktioner.
Seminarieuppgift del 2:
Instruktioner (uppdaterade efter mitt förra mejl till kursledaren): lämna in inom ETT dygn och läs noggrant instruktionerna i inlämningsmappen!

Jag (som uppenbarligen är en komplett idiot): det är säkert ett "arbetsdagsdygn" - jag kan lämna in på måndag då vi har tid avsatt för eget arbete.

Men LITE oschysst är det ändå att lägga obligatoriska inlämningar en söndag kl 12 när vi haft obligatoriska övningar till sen fredag eftermiddag.
 
Stör mig på att jag är fet och på att min hy och hårbotten har fått totalt spader sedan jag fick barn. :down:
Dessutom hade HM jäkligt tråkigt utbud på träningskläder
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 456
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 467
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 094
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 937
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp