Störiga saker vi stör oss på del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att min externa hårddisk visar tecken på att vara döende. Den har hållit på i flera timmar med att överföra bilder, under gnällande klickande suckar. Så lät den inte när den var ny. :cautious:
Som jämförelse kan nämnas att min URÅLDRIGA externa hårddisk (jag skojar inte, den är säkert 10 år gammal) överförde samma filer från samma dator på ca 10 minuter.
 
:banghead::banghead::banghead::banghead: Jag stör mig på att jag är så jävla puckad, glad såg jag att jag kunde parkera med easypark appen istället för att mata pengar i automaten eller betala med kort. Jag klickade i parkering och drog i väg med tåget. Kommer hem igen och blir fly förbannad för att jag har fått en parkeringsbot. Jag har ju betalt!! Jävla april skämt liksom. Tills jag kommer på att jag har parkerat fel bil med appen. :o:arghh: Så istället för 75 kr så gick parkeringen på 475 kr... :cry:
Det borde gå att överklaga boten
 
Det borde gå att överklaga boten
Precis som mandalaki skriver så är man skyldig att se till att skriva in rätt bil, annars skulle man kunna fuska rejält. Jag har ju gjort ett rejält dumt misstag, men det kan inte parkeringsbolaget ta ansvar för.
Det tror inte jag. Man är nog skyldig att hålla reda på vilken bil man parkerar.
Exakt! Om jag ändå kunde säga att jag var stressade men jag hade gott om tid och valde fel regnummer i appen. :banghead: Passat och Volvo är två rätt olika bilar dessutom. 🙄 Så arg på mig själv, men jag är tacksam att jag kom på att det var jag som gjorde fel innan jag ringde och skällde. ☺🙄
 
Precis som mandalaki skriver så är man skyldig att se till att skriva in rätt bil, annars skulle man kunna fuska rejält. Jag har ju gjort ett rejält dumt misstag, men det kan inte parkeringsbolaget ta ansvar för.

Exakt! Om jag ändå kunde säga att jag var stressade men jag hade gott om tid och valde fel regnummer i appen. :banghead: Passat och Volvo är två rätt olika bilar dessutom. 🙄 Så arg på mig själv, men jag är tacksam att jag kom på att det var jag som gjorde fel innan jag ringde och skällde. ☺🙄
Pappa gjorde samma sak och överklagade. Han slapp boten. De skrev i brevet att de släppte det en gång, men hände det fler gånger fick man ta böterna. Så det kan faktiskt vara värt ett försök att överklaga.
 
Pappa gjorde samma sak och överklagade. Han slapp boten. De skrev i brevet att de släppte det en gång, men hände det fler gånger fick man ta böterna. Så det kan faktiskt vara värt ett försök att överklaga.
Jag har redan betalt, jag ville inte riskera att få påminnelseavgift också, men det kan vara bra att veta till en annan gång man är lite korkad. :cautious:
 
Jag har redan betalt, jag ville inte riskera att få påminnelseavgift också, men det kan vara bra att veta till en annan gång man är lite korkad. :cautious:
Om du vill så KAN du bestrida den ändå. Man ska betala kontrollavgiften även när man bestrider så du har gjort rätt som betalat. Kolla på baksidan lappen, det ska stå där hur du ska göra.
 
Tvättmaskinen på jobbet. Det har stått att det är 10 minuter kvar i snart en kvart. Fortfarande 10 minuter kvar.. Tror det är nåt fel på den.
 
Jag trodde aldrig att det här skulle störa mig, men för första gången under mitt 33-åriga liv så stör jag mig på att jag magrat av lite när jag varit sjuk senaste veckorna. Det känns väldigt främmande när man i större delen av livet haft/har en ätstörd problematik i varierande omfattning och oftast tycker att man är för tjock. Men det blir liksom inte så snyggt när det är lite insjunket och benigt. Stör mig också på att jag vet att det kommer bli svårt när jag naturligt kommer gå upp vikten igen och är rädd för att det ska trigga gamla tendenser :( (obs, jag har alltså ingen aning om vad jag väger, inte vägt mig på en massa år för att det triggar)
 
Jag trodde aldrig att det här skulle störa mig, men för första gången under mitt 33-åriga liv så stör jag mig på att jag magrat av lite när jag varit sjuk senaste veckorna. Det känns väldigt främmande när man i större delen av livet haft/har en ätstörd problematik i varierande omfattning och oftast tycker att man är för tjock. Men det blir liksom inte så snyggt när det är lite insjunket och benigt. Stör mig också på att jag vet att det kommer bli svårt när jag naturligt kommer gå upp vikten igen och är rädd för att det ska trigga gamla tendenser :( (obs, jag har alltså ingen aning om vad jag väger, inte vägt mig på en massa år för att det triggar)

Känner alltför väl igen det där :cry:
 
Stör mig på att sonens pappa har hört av sig en gång på nästan en månad när sonen bara varit hos oss, idag fyller sonen år och inte ett ljud från honom. Sonens telefon är tillfälligt inlämnad men pappan kan ju ringa till mig. Men nej, det går inte.
 
Jag har redan betalt, jag ville inte riskera att få påminnelseavgift också, men det kan vara bra att veta till en annan gång man är lite korkad. :cautious:
Hoppas inte för mycket, har gjort samma misstag (eller nästan, blandade ihop två regnummer :banghead:) och försökte förklara mitt misstag, men icke! :mad:
 
På att jag bestämde en preliminär tid att göra något med en vän, och vännen hade totalt glömt bort det, så nu vet jag inte om det blir av alls och är arg/ledsen för att jag gått och laddat helt i onödan. :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 562
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 250
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 978
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 547
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp