Störiga saker vi stör oss på del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på ett e-mail vi fick till jobbet i lördags. En faktura vi skickat ut till en som har bokad en ridtur.
I hennes e-mail skriver hon att hon har betalat fakturan på 268 dollar men att PayPal verkar ha dragit 400-någonting dollar. Hon har bifogat screenshots och det hela ser märkligt ut.
Vi kollar fakturan "från vårat håll" och den är markerad som betald på 268 dollar.

Så min chef mailar tillbaka och säger att hon ska ringa PayPal på måndag och utreda saken.

Idag, söndag, får vi ett till e-mail som säger "hej, har du utrett än vad som har hänt med mina pengar?"

:banghead:

Jag fattar också att hon vill ha tillbaka sina pengar men vi har dom inte och vi kan inte ringa förrän på MÅNDAG. Som vi redan sagt.......
 
Igår när jag var i stallet var den en annan hästägare där, vi ses väldigt sällan, har absolut inte samma tider och tack gode gud för det. Människan visslade hela tiden, falskt och högt. Jag kunde inte säga till för jag visste att ur min mun kunde inget trevligt komma. Dessutom en sån som sprider alla sina tillhörigheter överallt. Fy fan vilken jobbig människa
 
Köpte en grej på FB igår. Glömde svara på säljarens svar till mig och när jag vaknade imorse hade säljaren sålt till någon annan. Hon hade ju åtminstone kunnat skriva ett PM? :meh:
 
min dator hänger sig med jämna mellanrum och när den ohängt sig är alla inställningar borta :rage:
Antar att den snart gjort sitt :(
 
Beslutade mig för att byta TV-leverantör då jag fick ett bra erbjudande så jag beställde då en ny box som kom i ett paket tillsammans med en ny parabol. Idag kom installatören och säger då
Fast jag kan byta bara parabolhuvudet för din gamla parabol är ju större och då lite bättre
Jaha men varför i hela friden skickar de då ut en ny parabol i plast inklusive fäste i metall som jag nu antagligen aldrig kommer att få användning för :banghead:
Ja det är ju för att de vill ha reklam eftersom namnet står på parabolen
Men det är inte en människa som ser vad det står på min parabol ändå och sådant kan man väl lösa med ett klistermärke om det nu är så viktigt
Är inte det resursslöseri :confused:
Den går ju inte att använda till något vettigt alls :meh: så den lär väl ligga här och samla damm till den dagen den hamnar på återvinningen men så djävulskt onödigt när man tänker efter :mad:
 
Stör mig på Sellpy. Köpte en grej på tradera. Dubbelkollade adressen och ändå skickar de till fel adress :banghead: så nu kommer paketet hamna ca 15 mil bort... Går det ordna eftersändning på nåt sätt?
 
Beslutade mig för att byta TV-leverantör då jag fick ett bra erbjudande så jag beställde då en ny box som kom i ett paket tillsammans med en ny parabol. Idag kom installatören och säger då
Fast jag kan byta bara parabolhuvudet för din gamla parabol är ju större och då lite bättre
Jaha men varför i hela friden skickar de då ut en ny parabol i plast inklusive fäste i metall som jag nu antagligen aldrig kommer att få användning för :banghead:
Ja det är ju för att de vill ha reklam eftersom namnet står på parabolen
Men det är inte en människa som ser vad det står på min parabol ändå och sådant kan man väl lösa med ett klistermärke om det nu är så viktigt
Är inte det resursslöseri :confused:
Den går ju inte att använda till något vettigt alls :meh: så den lär väl ligga här och samla damm till den dagen den hamnar på återvinningen men så djävulskt onödigt när man tänker efter :mad:
Fågelbad?
 
Jag irriterar mig på att jag har så lite att göra på jobbet. Kombinerad med misstanken om att det beror på att jag inte fattar vad jag borde göra. :crazy:
Men nej, jag har i stort sett bara ett brev att skicka till ett dussin människor och lika många uppföljande samtal. Och allt detta är vi två på. Det ska vara klart om två veckor...
 
VÄDRET. På riktigt. Blåser stormiga isvindar, regn/snö som småspik på det i fejan.
Träffade även kvarterets största skvallertant när jag gick ut. Har dragit en vit lögn att jag befinner mig utomlands för att undvika vissa sociala tilldragelser med ett gäng pensionärer i kvarteret. Joråråatteeeeeeee. Tanten vevade frenetiskt efter mig, jag försökte smälta in och låtsas att jag var ngn annan men det var en aning svårt med rosa hår och tillika rosa kappa. Kaos. Det är fult att ljuga även, så stör mig lite på mig själv pga detta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 815
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 808
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 392
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 059
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp