Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick hem en beställning med råttprylar men den viktigaste delen, transportburen, är trasig :arghh: Och givetvis har vi bara en skitbutik kvar i stan så utbudet är skitlitet om reklamationen skulle sluta i pengarna tillbaka istället för en ny bur. Skulle inte ha sålt av mina grejer när jag slutade med råttor :down:
 
Stör mig på mitt nya system för blodsockret. Ja den är kanon utan en massa kalibareringar mm men jag glömde den förbenade stressen/nojan den för med sig.

Bättre att inte se det hela tiden.
 
Jag stör mig på att min luftrörskatarr aldrig ger sig :( Hostan har verkat ge med sig några gånger, så har inte varit iväg till VC igen för att ev få en kortisonkur, men nu har jag nog inget val. Ska få min bromsmedicinering i slutet av månaden, hostan i sig är väl inget hinder för att få den om jag inte har en infektion i kroppen, men ser inte fram emot delen av droppet då man får svårt att andas... eller efteråt, tenderar att bli däckad som det är, när jag haft en förkylning har det varit en månad typ. Känns inte så pepp när jag dragits med hostan från helvetet i 1,5 månad.
 
Ska åxå klaga på postmord. Mina nya skor hamna i Götene istället för Herrljunga :rage: Inte grannkommun direkt.

Vad gör jag nu med detta? Inte råkat ut för sånt här tidigare. Min huvudvärk blev inte bättre heller :meh:
 
Jag stör mig på att det varit telefonkö till veterinären hela dagen. När jag kommit fram har samtalet brutits och när jag tryckt att de ska ringa upp har de inte ringt :meh:
 
Stör mig också på att de nya glasen verkar vara lite felslipade, eftersom jag måste vinkla huvudet både neråt och lite åt höger och "titta under lugg" för att se bra och det gillar inte min whiplash-nacke :cautious:

Är helt på det klara med att det alltid är några dagars anpassning när jag skaffar nya glas, men aldrig förr har jag behöver göra akrobatiska övningar med huvudvinkeln för att se bra, så det får nog bli ett samtal till optikern i morgon och påpeka att där mitt normala synfält är, så verkar inte glasen vara slipade som de ska vara för att jag ska se bra i "normalläget".

Blah :wtf:
 
Och så stör det mig att jag inte fattar varför det var så sjuuuuka mängder trafik idag. Förvisso vid 4-tiden så det är mycket trafik då, men det har fan aldrig varit så sjuka mängder som idag?!
 
När vi ändå är igång med hatet mot (på? :D) postnord.. Jag väntar på en order som skickas med schenker, superbra. MEN.. de skickar bara till terminalen här i staden, postnord sköter transporten från terminal till utlämningsställe. Mitt paket kom till terminalen den 2/5 och hade beräknad leverans samma dag så igår ringde jag och efterfrågade paketet. Då visade det sig att postmord från terminalen lyckats skicka iväg mitt paket till "okänd ort".. okej?? :confused: de vet inte ens var paketet befinner sig men intygar att det "borde komma fram".. vi får väl se..
 
Stör mig också på att de nya glasen verkar vara lite felslipade, eftersom jag måste vinkla huvudet både neråt och lite åt höger och "titta under lugg" för att se bra och det gillar inte min whiplash-nacke :cautious:

Är helt på det klara med att det alltid är några dagars anpassning när jag skaffar nya glas, men aldrig förr har jag behöver göra akrobatiska övningar med huvudvinkeln för att se bra, så det får nog bli ett samtal till optikern i morgon och påpeka att där mitt normala synfält är, så verkar inte glasen vara slipade som de ska vara för att jag ska se bra i "normalläget".

Blah :wtf:

Vilken tjocklek är det på dem? Jag vet att många får problem med supertunna glas (tex jag) så jag har aldrig tunnare än 1.6. Har jag 1.67 blir det billig fylla.
 
Att jag fortfarande bryr mig när jag kommer ut och ser att mina lata kollegor inte åstadkommit nåt överhuvudtaget medan vi varit borta i en vecka. Täcken hänger på räcket bredvid uppbindningsplatsen som är precis bredvid täckeshängarna, balsnören ihopknölade här och där, grepar ute i stallgången osv osv osv. Jag borde inte bli irriterad, jag har egentligen slutat och jobbar bara tills jag är klar att åka hem men det är så jävla frustrerande att 4 vuxna människor inte kan göra nåt utan att bli tillsagda. Alla fyra gick seriöst förbi grepen som jag flyttar på för att de skulle ta med sig den på vägen tillbaka efter de mockat klart och fattar ingenting när jag säger åt dem att vända sig om och titta efter vad det är jag vill att de ska städa undan.

Sen stör jag mig ännu mer på att jag har dåligt samvete över att jag åker hem. Skjuter på att ringa pappa som ska komma över och hjälpa mig med allt och undviker att börja packa och ordna med allt annat som måste göras.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 630
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 853
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 679
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 100
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp