Störiga saker vi stör oss på del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha nej det har inte blivit av att testa bara. Jag vet inte vad man gör med tzatsiki ens :D
Äter. Till det mesta :D
Nej, men seriöst, det är jättegott och enkelt att göra. Yoghurt, riven gurka och vitlök. Ev någon krydda. Sila yoghurten tjänar man på också även om det är lite meckigt. Och pressa (vattnet ur) gurkan förstås. :)
Passar bra till tex pommes/ris med kött/kyckling/annat.
 
På människor som bara ska vara negativa när man själv är entusiastisk. :meh:
 
Folk som frågar om vägen och sen INTE FÖLJER vägbeskrivningen man ger.

(jag inbillar mig också att när de hamnat i Angered i stället för Nordstan så står de och svär över den inkompetenta lilla tjejen som tydligen inte hade NÅN ANING om vad hon pratade om...)
Omg jaaa!!

Förra sommaren kom en (utländsk, förmodligen turistande) barnfamilj fram till mig vid Brunnsparken och frågade om spårvagn 3 gick till Mölndal, jag svarade att det tror jag inte att den gör men däremot så gör 2:an det och den står just nu precis bakom dem (och hade dessutom precis öppnat dörrarna, den var alltså inte ens redo att åka precis, just, exakt då) eller så kommer det en ny om 10 min om de hellre tar nästa. Vad gör de då? Jo, de tänker tre evigheter och säger sen "thank you", vänder sig om och ser att spårvagnen åker iväg. Precis efter kommer 7:an (Tror jag det var) in och de går på den istället!!

Och gissa vem som stog kvar på Brunnsparken med världens ångest över att inte ens lyckats ge vägbeskrivningen att dem ska vända sig om och ta 2:an därifrån? Jo, JAG! :meh:
 
Omg jaaa!!

Förra sommaren kom en (utländsk, förmodligen turistande) barnfamilj fram till mig vid Brunnsparken och frågade om spårvagn 3 gick till Mölndal, jag svarade att det tror jag inte att den gör men däremot så gör 2:an det och den står just nu precis bakom dem (och hade dessutom precis öppnat dörrarna, den var alltså inte ens redo att åka precis, just, exakt då) eller så kommer det en ny om 10 min om de hellre tar nästa. Vad gör de då? Jo, de tänker tre evigheter och säger sen "thank you", vänder sig om och ser att spårvagnen åker iväg. Precis efter kommer 7:an (Tror jag det var) in och de går på den istället!!

Och gissa vem som stog kvar på Brunnsparken med världens ångest över att inte ens lyckats ge vägbeskrivningen att dem ska vända sig om och ta 2:an därifrån? Jo, JAG! :meh:

Precis! Och i detta fallet var det inte ens språkförbristning man kunde skylla på.

Senare samma dag frågade någon om vägen till Kompassen (vi stog på drottningtorget) och efter jag förklarat att man går i ca en minut åt höger och sedan svänger man vänster, så fortsätter de rakt fram och in på trädgårdsföreningen?
 
Precis! Och i detta fallet var det inte ens språkförbristning man kunde skylla på.

Senare samma dag frågade någon om vägen till Kompassen (vi stog på drottningtorget) och efter jag förklarat att man går i ca en minut åt höger och sedan svänger man vänster, så fortsätter de rakt fram och in på trädgårdsföreningen?
:banghead:
Oj... det där var ju verkligen inte ens någon komplicerad vägbeskrivning!

Det påminner mig om en gång i 7:an, jag gick inte i skolan i Gbg då, men skolan skulle göra en utflykt dit. Eller ja, närmare bestämt till trädgårdsföreningen (av okänd anledning). Vi står vid drottningtorget och liksom tittar på Nordstan, en elevs pappa säger "vi ska gå vänster här" och jag håller med honom. Läraren säger "nej, man går höger". Alltså in på gatan mellan centralen/Nordstan. Det slutade med att vi gick runt HELA Nordstan för man kunde ju absolut INTE vända om (för att man insett att man hade fel) eller gå igenom Nordstan... givetvis kom vi tillbaka till samma korsning som tidigare och läraren säger glatt "TITTA! Jag sa ju att man skulle gå höger i denna korsningen!!" :grin: ehh, jaa om man kommer från Detta hållet tar man höger, kommer man från Andra hållet (vilket vi gjorde) tar man vänster! Men nej, läraren hade givetvis guidat oss den snabbaste och lättaste vägen till trädgårdsföreningen. Eller inte... :meh:
 
Äter. Till det mesta :D
Nej, men seriöst, det är jättegott och enkelt att göra. Yoghurt, riven gurka och vitlök. Ev någon krydda. Sila yoghurten tjänar man på också även om det är lite meckigt. Och pressa (vattnet ur) gurkan förstås. :)
Passar bra till tex pommes/ris med kött/kyckling/annat.
Sila yoghurten?
 
Jag stör mig på att min favoritartist alltid ska släppa så många versioner av samma skiva :arghh:


MVH spenderade precis 1700 kr på skivor
 
Jag börjar bli gråhårig. Har hittat 4 gråa (fast mitt hår är så mörkt att de nästan ser vita ut) strån. :meh:
Jag är ju för fasen bara 33! :arghh:
Dessutom är min hårbotten kaos och jag har fått mjäll, vilket jag aldrig haft innan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 937
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 895
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 476
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 120
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Dejtingtråden del 37
  • Vad läser du just nu?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundhantering
  • Resultat på HD-röntgen
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp