Störiga saker vi stör oss på del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att jag fortfarande bryr mig när jag kommer ut och ser att mina lata kollegor inte åstadkommit nåt överhuvudtaget medan vi varit borta i en vecka. Täcken hänger på räcket bredvid uppbindningsplatsen som är precis bredvid täckeshängarna, balsnören ihopknölade här och där, grepar ute i stallgången osv osv osv. Jag borde inte bli irriterad, jag har egentligen slutat och jobbar bara tills jag är klar att åka hem men det är så jävla frustrerande att 4 vuxna människor inte kan göra nåt utan att bli tillsagda. Alla fyra gick seriöst förbi grepen som jag flyttar på för att de skulle ta med sig den på vägen tillbaka efter de mockat klart och fattar ingenting när jag säger åt dem att vända sig om och titta efter vad det är jag vill att de ska städa undan.
Fruktansvärt irriterande beteende:mad:
 
Att jag fortfarande bryr mig när jag kommer ut och ser att mina lata kollegor inte åstadkommit nåt överhuvudtaget medan vi varit borta i en vecka. Täcken hänger på räcket bredvid uppbindningsplatsen som är precis bredvid täckeshängarna, balsnören ihopknölade här och där, grepar ute i stallgången osv osv osv. Jag borde inte bli irriterad, jag har egentligen slutat och jobbar bara tills jag är klar att åka hem men det är så jävla frustrerande att 4 vuxna människor inte kan göra nåt utan att bli tillsagda. Alla fyra gick seriöst förbi grepen som jag flyttar på för att de skulle ta med sig den på vägen tillbaka efter de mockat klart och fattar ingenting när jag säger åt dem att vända sig om och titta efter vad det är jag vill att de ska städa undan.

Sen stör jag mig ännu mer på att jag har dåligt samvete över att jag åker hem. Skjuter på att ringa pappa som ska komma över och hjälpa mig med allt och undviker att börja packa och ordna med allt annat som måste göras.
Finns det ingen som styr upp något där? Vad gör arbetsgivaren?
 
Jag stör mig på att jag fått svar nu och får pengarna tillbaka för transportburen, när jag hellre velat ha en ny skickad. Det innebär alltså att jag måste leta bur på nytt, och den lokala djuraffären ser ut att bara ha en liten fjös för hamstrar vilket innebär att jag måste beställa vilket innebär fraktkostnad och minsta ordervärde och bleh :arghh:
 
På att min chef och jag har så sjukt olika kroppstermostater. Jag sitter med tjocktröja, filt och värmefläkt medan han har rullat upp skjortärmarna och öppnat fönstret på sin sida. Jag är förvisso varm som jag är här borta i mitt lilla hörn, men det känns så fruktansvärt onödigt att jag pumpar ut en massa värme i min ände av rummet medan det flödar in 11-gradig luft från andra änden av rummet. :arghh:
 
Den lokala djuraffären "kan inte" ta in en större transportbur. Så djur som är mellan typ guldhamster och kanin storleksmässigt går alltså inte att köpa transportbur åt i butik.
Härmed stör jag mig som fan på det sjukt dåliga utbudet (som tyvärr inte är något nytt, har tom gått ut tomhänt när jag letat kattsandspade), på att de inte gör nånting åt skiten, på att de konkurrerade ut en bra butik och på att jag alltså är tvungen att beställa från nätet vilket fysiska butiker alltså är snabba med att gnälla över annars.

Med risk för att låta gammal - det var bättre förr :meh:
 
Jag stör mig på att jag fått svar nu och får pengarna tillbaka för transportburen, när jag hellre velat ha en ny skickad. Det innebär alltså att jag måste leta bur på nytt, och den lokala djuraffären ser ut att bara ha en liten fjös för hamstrar vilket innebär att jag måste beställa vilket innebär fraktkostnad och minsta ordervärde och bleh :arghh:

Känns som att enda lösningen på ditt problem är: köp en hamster
 
Folk som frågar om vägen och sen INTE FÖLJER vägbeskrivningen man ger.

(jag inbillar mig också att när de hamnat i Angered i stället för Nordstan så står de och svär över den inkompetenta lilla tjejen som tydligen inte hade NÅN ANING om vad hon pratade om...)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 963
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 928
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 506
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 131
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp