Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den förbannade :devil::rage:dammsugaren har bråkat ett tag. Nu släckte han ner hela köket och det vill inte hoppa igång. En enkel till tippen blir det. Och jag får låna en gammal stinkande dammsugare av farsan tills jag kan köpa en ny. Är måttligt glad nu :rage:
 
På att jag hittade en skitsnygg jacka som skulle passa sonen perfekt, men den är svindyr.
Hade inte tänkt lägga fullt så mycket, de behöver regnställ också och andra sonen behöver skor. Typiskt också :p Får kolla vidare efter någon bra jacka
 
Spanar på silverringar på Tradera. Hittar hur många, hur snygga som helst, till väldigt överkomliga priser. Bara det att jag verkar vara typ den enda människan på den här planeten som har storlek 16.5/52 i ringar. :meh::arghh: Ja, jag vet att jag har små fingrar, men det är jag uppenbarligen helt ensam om. Alla ringar som fallit mig i smaken har varit storlek 18.5-22.5. :banghead: Visst, jag vet att man kan krympa ringar, men det är ju knappast värt när man köper de för 100-250 kr liksom.
 
Jag får mental klåda av en individ..

Person: "vart hittar jag den här informationen?"
Jag: "via denna länk"
Person: "men va? finns det bara detta och detta?"
Jag: "du måste scrolla ned lite granna" (medan jag hellre vill svara: men din inkompetenta j*vla idiot, LÄS ALLT INNAN DU MEJLAR IGEN!! :banghead::banghead::banghead:)

Jag har bra tålamod, jag lovar :o:D
 
Jag stör mig på butiker bredvid e4an som har en flaggstång. Typ "Elgiganten" och likande butiker. Och så är flaggorna urblekta och trasiga. Ta ner dom då!! Bättre utan flaggor än trasiga. Puckon.
 
På att jag just slösat 25 minuter på att sitta i telefonkö, bara för att komma till en sådan där robot som man ska försöka göra sig förstådd för. Vi kom riktigt bra överens, ända tills vi kom till det sista steget där jag skulle läsa upp min adress. Oavsett hur många gånger både jag och sambon (som är native speaker) sa "1 Woodlands Drive", repeterade roboten och undrade om "111 Woodlands Drive" var korrekt. När vi dividerat om det där ett par vändor tänkte jag att nu får jag väl ändå prata med en riktig människa så att vi kan få det här ärendet överstökat. Nähä, då har de tyvärr ingen på plats idag utan jag får ringa tillbaka imorgon istället. :banghead:

Vaaarför har man en (bevisligen icke fungerande) röstigenkänningsrobot igång på dagar/tider då det inte finns riktig personal att tillgå? Jag fattar att den finns där för att sålla bort en del av kunderna, de få som systemet nu funkar för, men vi andra då?! Nu måste jag ödsla tid på det här igen imorgon, när köerna lär vara ännu värre, och det är inte ens ett ärende som kommer gynna mig... :arghh:
 
Jag stör mig på mig själv först. Skjutit på en presentation, så jag har suttit på bussen och gjort en PowerPoint och läst igenom mitt arbete. Noll koll och noll förberedd.
Del två. Bussen är för en gångs skull full. Händer typ aldrig. Så jag måste dela säte med någon. Precis då jag behöver plats för en gångs skull. Då kliver tanten ut så jag måste sitta längst in, ännu mindre plats. Och tanten framför har vikt bak sitt säte. Dvs trångt som fan. Störigt.
 
Sjukdom!!

Jag har alltid varit väldigt frisk av mig när det kommer till smittor som influensa och magsjuka. Alltid varit den som är frisk oavsett hur många andra som åker dit.. tills jag började på mitt nuvarande jobb? eller så är det åldern?

Sedan i februari har det varit magsjuka in i förkylning med lungproblem, in i magsjuka igen och för börjar jag banne mig bli förkyld igen? Funderar på att skjuta mig i detta läget för jag orkar verkligen inte en vända till, precis börjat återfå aptiten sedan senaste magsjukan :(

Så nu tycker jag synd om mig själv, och känner dessutom en ny sorts oro för att jag tydligen blivit av med min immunitet mot diverse smittor.
 
Jag stör mig på att nu när Drageäggen från Cloetta äntligen kommit ut i butik så har de gjort om dem så de bara är sockriga, smuliga och rent av småsura. Var är mina sega, söta Drageeägg? :(
 
Jag stör mig på att nu när Drageäggen från Cloetta äntligen kommit ut i butik så har de gjort om dem så de bara är sockriga, smuliga och rent av småsura. Var är mina sega, söta Drageeägg? :(
Extremt rimlig störning! Jag hatar de sockriga men älskar de sega, så tack för varningen!
 
Fortsättning: försöker förbereda tidigare nämnda redovisning. Då kommer en person till in i rummet. Och SMASKAR så förbannat mycket på typ ett tuggummi. Jag kan inte förbereda mig längre. :meh:
 
Återigen: brittisk byråkrati. Jag nöjer mig med att klistra in mitt senaste inlägg i en Facebookgrupp för svenskar i Skottland...

"Tips från coachen: Om ni någonsin ska köpa lägenhet/hus här - ta inte emot något ekonomiskt bidrag från Sverige!

Min snälla mormor ville ge mig en summa pengar för att bidra till depositionen, och det har utvecklats till en helt osannolikt rörig situation där juristerna har bett om tusen olika dokument som bevisar att mormor är min mormor, att hon har skickat pengarna till mig, att jag har fått pengarna från henne, vilket konto hon skickade pengarna från, hur pengarna hamnat på hennes konto (svar: arv från min morfar som dog för 32 år sedan - det här vill de ha bevis på!), vilka transaktioner hon utfört de senaste 3 månaderna, och så vidare... Hon blev tvungen att ta hem en notarie + vittne som kunde signera en passkopia för att styrka hennes identitet (annars krävde de att hon skulle flyga hit och besöka juristernas kontor i egen hög person 😂), vi fick kämpa för att de skulle godkänna ett personbevis från Skatteverket (på engelska) som proof of address eftersom att svenska körkort inte har adressen skriven på sig, de har krävt kontoutdrag där mormors adress står med (något som den svenska banken inte verkar erbjuda, så hon blev tvungen att uppsöka ett bankkontor personligen och få ett kontobevis utskrivet), och jag vet inte allt! Allt detta för att de ska kunna bevisa att vi inte sysslar med någon slags pengatvätt.

Vi har hållit på med det här i tre veckor nu, och jag har så dåligt samvete för att min 97-åriga mormor ska behöva krångla med sådant här bara för att hon försökte vara lite snäll! Hade vi vetat att det skulle bli såhär rörigt hade jag sagt åt mormor att behålla pengarna tills köpet gått igenom och tagit emot dem då istället, men det är lätt att vara efterklok...

Jag känner lite att antingen får de bestämma sig för att de godtar pengar från utlandet, eller så får de säga att det inte funkar. De kan inte säga att det är helt okej, och sedan kräva att man ska kunna visa upp dokumentation på exakt samma sätt som man hade gjort i UK. News flash - allting fungerar inte som det gör här!"
 
Jag känner lite att antingen får de bestämma sig för att de godtar pengar från utlandet, eller så får de säga att det inte funkar. De kan inte säga att det är helt okej, och sedan kräva att man ska kunna visa upp dokumentation på exakt samma sätt som man hade gjort i UK. News flash - allting fungerar inte som det gör här!"
De är väl van att "utlänningar" ska komma från ställen där det är de själva som har byggt upp statsapparaten (=kopierat sin egen modell) ;)
 
vi fick kämpa för att de skulle godkänna ett personbevis från Skatteverket (på engelska) som proof of address eftersom att svenska körkort inte har adressen skriven på sig
Men har ni normalt adressen på ID-kort?
Så de måste bytas när man flyttar, typ flera gånger om året för studenter som bor på korta andrahandkontrkt? Och vad står det då för hemlösa och de som sitter i fängelse t.ex.?
 
De är väl van att "utlänningar" ska komma från ställen där det är de själva som har byggt upp statsapparaten (=kopierat sin egen modell) ;)
Ja, det känns lite så... Säga vad man säga vill om det svenska systemet, men jag har aldrig saknat Sverige så mycket som jag gjort de senaste veckorna!
Men har ni normalt adressen på ID-kort?
Så de måste bytas när man flyttar, typ flera gånger om året för studenter som bor på korta andrahandkontrkt? Och vad står det då för hemlösa och de som sitter i fängelse t.ex.?
Ja, på körkorten står alltid adressen angiven. Osäker på hur det är med ID-kort, men jag tror att detsamma gäller där. Som student löser man det oftast genom att helt enkelt ha kvar sina föräldrars adress, men annars får man alltså byta in det varje gång man flyttar. Smidigt va? ;) Vet inte hur det funkar för hemlösa o dyl.

Inte undra på att Imperiet gick under, som min pappa sa...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 197
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 639
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 386
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 846
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp