Störiga saker vi stör oss på del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi fick jordgubbstårta på jobbet i eftermiddag och den som köpte hade inte kollat upp allergier/intolerans så det fanns inget laktosfritt alternativ. Jag chansade på att ett par laktraskapslar skulle funka men nu ligger jag här med en jättearg laktosintolerant mage :banghead::turd::yuck:
 
Jag stör mig ofantligt mycket på människor som inte kan uttrycka det de själva vill utan lägger det på den andra. Några exempel:

"Om du behöver få hagen betad så kan jag ta dit mina kor."
När det egentligen handlar om att personen har brist på bete (och jag inte alls behöver få hagen betad).

"Vi avslutar nu, så ni hinner med tåget."
När personen själv vill sluta tidigare och det går tåg varje kvart för oss andra.
 
På att sambon inte verkar ångerfull över de fula saker hon sa till mig igår...

På att jag verkar få tillbaka förkylningen som jag trodde var borta.

På värmen.
På åskan.
På pollen (igen).

På folk som kör förbi i andra fältet när det är bilkö.

På att våra midsommarplaner inte blev av.

På att det är dammigt hemma och jag orkar inte städa.

På att jag fick en påminnelse på en faktura som någon annan skulle betalat!

På att jag hellre hade jobbat än att ha långhelg...

Blä!
 
jag stör mig på att allt är en enda jävla väntan.
Vänta vänta vänta - det tar över hela min organism. Jag. hatar.det
 
Ok. Nu börjar det bli lite störigt med en lampa som är påväg att gå sönder. När den låter och ploppar, blinkar osammanhängande. Enda lampan som är tänd. Lite som i en skräckfilm.
 
Var ledig igår och chefen sa att han skulle köra bilen till service. I morse var en lampa trasig. Så nu kör jag olagligt.

Chefen klagade på att jag inte stoppar ordentligt vid stoppskylten vid sjukhuset. Jag har studerat alla andra förare och ìngen stannar där. På sin höjd gungar man till lite och kör sen vidare. Men nu stannar jag givetvis ordentligt.
 
Tack kära facebookvänner, klockan är bara halv elva och jag vet REDAN hur alla era ungar hästar hundar och katter ser ut i blomsterkrans! :)

Åh, jag är löjligt angelägen om att få en fin bild på dottern med midsommarkrans, hunden och hästen får nog också stå ut. Men katterna hade jag glömt! Men jag ligger efter alltså, här blir nog inga bilder förrns ikväll :laugh: :o
 
Jag stör mig ofantligt mycket på människor som inte kan uttrycka det de själva vill utan lägger det på den andra. Några exempel:

"Om du behöver få hagen betad så kan jag ta dit mina kor."
När det egentligen handlar om att personen har brist på bete (och jag inte alls behöver få hagen betad).

"Vi avslutar nu, så ni hinner med tåget."
När personen själv vill sluta tidigare och det går tåg varje kvart för oss andra.
Det här stör mig också! Vad handlar det om egentligen, är personen rädd för att uttrycka sina önskningar och behov och lägger ansvaret på andra att gissa sig till vad som menas? Och ibland kan personen dessutom bli sur för att man inte förstod hinten? :confused:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 279
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 402
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 989
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 864
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp