Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu vet jag vilken granne det är. Det är grannen jag stör mig på. Såklart.

De har byggt ett nytt jävla hus och har sen början av juli haft entreprenadmaskiner i trädgården för att göra vid densamma. Jag har såklart stört mig på att de har förstört morgonsömnen hos alla semestrande grannar genom sina jävla maskiner som startat klockan 0700. Frutom allt annat jag stört mig på hos dom.

Undrar om jag kommer våga knacka på med mina sopor :meh: :arghh:
Hade jag lätt gjort. Hej ursäkta men nu hade parkerat eran bil ivägen för soptunna vid soptömningen och vi har bara tömning varannan vecka. Går det bra att vi lägger våra sopor i eran tunna?
Säger dom nej vet ni precis vad för patrask ni har fått in grannskapet.
 
Usch, ja, man ser så fruktansvärt mycket helt livsfarlig idiotkörning ute på vägarna. Speciellt under semestern, verkar det som. Kanske samma fenomen som i mataffären? Tycker att folk blir extra stimmiga i kassaköerna under semestern. När man BORDE vara lugnare och mycket mindre stressad....märkligt.... :confused: O_o
Reflekterade över det när jag körde igår. Vet inte hur många ställen jag passerade där vajerräcket i mitten var nedrivet. Känns som juli månad ensam producerar fler incidenter än en hel vinters halka.
 
Reflekterade över det när jag körde igår. Vet inte hur många ställen jag passerade där vajerräcket i mitten var nedrivet. Känns som juli månad ensam producerar fler incidenter än en hel vinters halka.
Usch, ja..... Det värsta jag har sett på länge hände för någon vecka sedan, när en en bil var så fruktansvärt nära att köra in i skopan på en grävmaskin. Han uppmärksammade inte att grävmaskinen blinkade för att svänga, utan började köra om..... O_o
 
Låste av misstag ut grannen på trapphus-balkongen, blev sen tagen av polisen. Dock ej pga att jag låste ut grannen 😅 Lång och oklar historia.
Men sån fars! Grannen är utlåst på balkongen, kissnödig med 1% batteri i telefonen. Jag sitter lite ”illa” till minst sagt så svårt att lösa det.
Jag blev iallafall släppt och grannen hade lyckats bli räddad av några hantverkare.
Men Jesus, vilken dag! :cautious:
 
Jag stör mig på att jag var så jävla dum igår och inte smorde in mig när jag var på stranden :cautious: Nu känns hela ryggen som att jag har ungefär ett fem centimeter tjockt lager hud som är stel och spröd som typ torkad lera :cry: Kommer säkert få hudcancer också.
 
Måsar :rage: Kl 5 imorse satte de igång med mission frakta måsungar från boet till vattnet hundra meter bort... Istället för att smyga lite tyst och försiktigt för att inte bli upptäckta drog de igång av fulla halsar :grin: Jag lovar att det inte fanns en levande varelse i hela byn som inte visste att det var måsungar på väg...
 
När kunder är ignoranta!!

En snubbe som ringde och bokade ridning idag på morgonen. Ja kl 8.00 måste du va här och signa papper osv...

Kl 8.25 dyker han upp. Alla andra redan uppsuttna!

Nåväl, väl på så sitter han med sin telefon mer än koncentrerar sig på att rida. Detta är en person som suttit på häst 2-3 ggr tidigare.

Det förvånar mig alltid hur folk tror/förutsätter att de bara behöver sitta där och hästen ska gå som en maskin.
Varje.jävla.dag har vi nån som är så... "uuuhhhhhhh min häst travar inte". "Uuuhhhhhhh min häst äter. Den måste va hungrig" osv osv och så sitter de bara där utan tillstymmelse till att försöka göra någonting eller följa våra instruktioner.

Och när jag säger att dessa hästar är lätta, så menar jag det. Vi har små barn på 7-8 år som rider samma hästar men bättre än somliga vuxna, trots att de inte ridit förut :arghh:


Tack. Nu har jag fått ur mig det
 
Jag hade precis en kund som försökte övertala mig att papper var en större miljöbov än plast. Han hade minsann jobbat på pappersbruk och visste allt om alla kemikalier som användes vid tillverkningen. Att papper är nedbrytbart men inte plast och att plasttillverkningen inte heller är så jäkla vacker det spelade ingen roll, han tyckte att jag var dum i huvudet.
 
Fästingar.
Min gräsmatta tycks krylla av dem. Varje dag nyper jag bort nån som krälar runt på kroppen. Nyss en som var på väg att sätta sig i nacken. Det sved till och när jag kände efter var det en fästig. Uäck!

Och så retar jag mig på den jävla grävling som återvänt till min gräsmatta för att massakrera den. Idag är det återingen en massa hål. Jag som trodde den hade flyttat, eller gett upp. :arghh::arghh::arghh:
 
Sexistiska jävla gubbjävlar som skiter blanka fan i när en kvinna säger nånting men självklart lyssnar när en MANLIG MAN™ säger samma sak. I det här fallet att koppla sin opålitliga hund.
Samma sexistiska jävla gubbjävlar som när MANLIG MAN™ åker hem återgår till att i det här fallet ha hundjäveln lös och kasta boll över hela stranden.
 
Jag skulle upp svintidigt imorse för att åka med en kompis på tävling, flera alarm satta på telefonen (morgontrött). Vaknar 1h efter planerat vaknande av att kompisen ringer och undrar var jag är? Alarmen har gått, men ljudet funkade inte -dock funkade ju ringsignalen :confused: så jag var sen men vi möttes upp på vägen så ingen större skada skedd iom att hon kunde lasta själv, men sjukt störande att försova sig.

Och nu vet jag inte om den tänker funka imorgon... (har satt testlarm och då har det funkat, men alarmet funkade igår med -men inte idag).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 854
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 459
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 223
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 728
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp