Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men att en målsägare skulle få betala skadestånd till en tilltalad, jag kan inte få ihop det.

Du har inte tillgång till papperstidningen där du läste det?
"Åtalad frikänns från sexuellt ofredande" är rubriken, sedan står det det vanliga om ord mot ord, de bådas vittnen, att rätten väljer att tro på mannens version och att han frias, men precis i slutet står det jag störde mig på.

"Den åtalade mannen hade begärt skadestånd på 5 130 kronor i den händelse han frias, och tingsrätten anser det skäligt att 16-åringen ska betala honom detta."
 
"Åtalad frikänns från sexuellt ofredande" är rubriken, sedan står det det vanliga om ord mot ord, de bådas vittnen, att rätten väljer att tro på mannens version och att han frias, men precis i slutet står det jag störde mig på.

"Den åtalade mannen hade begärt skadestånd på 5 130 kronor i den händelse han frias, och tingsrätten anser det skäligt att 16-åringen ska betala honom detta."
Åh vad bra att du hittade! Det låter jättekonstigt.

@Lillgrådis Förstår du detta eller är det reportern som fått hjärnsläpp?
 
Åh vad bra att du hittade! Det låter jättekonstigt.

@Lillgrådis Förstår du detta eller är det reportern som fått hjärnsläpp?
Stoppa pressarna! Jag hittade nu ett "förtydligande" i dagens tidning.

"I artikeln om att en man frikänns från sexuellt ofredande uppgavs att mannen hade begärt ersättning för resa och förlorad arbetsinkomst i den händelse han skulle frias från åtalet. Det är staten som står för den ersättningen, vilket inte framgick tydligt nog."

Det var nog fler som reagerat på artikeln för det är en grav underdrift att det inte framgick tydligt i originalartikeln, åtminstone i pappersversionen stod det absolut ingenting om resa och arbetsinkomst eller staten. Det enda som stod om skadeståndet var meningen jag citerade och den visade sig ju vara väldigt missvisande.

Vad bra! Då behöver jag inte störa mig på det längre.
 
Att det ska bli 21 grader och strålande sol här på fredag och lördag, precis när jag hade gått in i höst-mode ordentligt! Egentligen är det ju underbart och det ska bli jättehärligt på alla sätt och vis att kunna sola i trädgården igen, men en liten del av mig är sugen på regn och rusk :o Nåja, jag lär få mer än tillräckligt av den varan i oktober-mars sedan, så jag ska nog skärpa till mig lite och se fram emot helgen istället! ;)
 
Stör mig på att Försäkringskassan avbokat planerat utredningssamtal i sista sekund två (!) gånger den här veckan. Det är så kul att sitta på nålar halva dagen till ingen nytta. :wtf:
 
Stoppa pressarna! Jag hittade nu ett "förtydligande" i dagens tidning.

"I artikeln om att en man frikänns från sexuellt ofredande uppgavs att mannen hade begärt ersättning för resa och förlorad arbetsinkomst i den händelse han skulle frias från åtalet. Det är staten som står för den ersättningen, vilket inte framgick tydligt nog."

Det var nog fler som reagerat på artikeln för det är en grav underdrift att det inte framgick tydligt i originalartikeln, åtminstone i pappersversionen stod det absolut ingenting om resa och arbetsinkomst eller staten. Det enda som stod om skadeståndet var meningen jag citerade och den visade sig ju vara väldigt missvisande.

Vad bra! Då behöver jag inte störa mig på det längre.
Haha! Efter ditt förra inlägg googlade jag efter rättelser på pt.se, misstänkte att det borde finnas en sådan. Men att kalla det förtydligande när man haft direkt fel är ju korkat.
 
Folk som delar länkar eller kommenterar på diskussionsinlägg med en enda kommentar:

"Intressant!"

Jaha.... VAD är det du tycker är intressant? Är du för eller emot det du delar? Vad är din egna analys av det du delar?
 
Folk som delar länkar eller kommenterar på diskussionsinlägg med en enda kommentar:

"Intressant!"

Jaha.... VAD är det du tycker är intressant? Är du för eller emot det du delar? Vad är din egna analys av det du delar?
Hehe, hos mig dyker det då och då upp delningar med kommentaren Viktig läsning! Jag tycker alltid att det låter så fånigt. Och ofta betyder det ”pretentiös och aptråkig text”
 
Jag stör mig på att jag, när jag sagt till skjutsad person och bekant vi besökt att jag måste åka nu så jag hinner till mitt träningspass, vilket den skjutsade personen visste redan innan att jag hade ("ja men det går ju fort att bara hämta den där!"), inte bara lämnar den skjutsade och åker hem utan istället inväntar att de ska avrunda färdigt i hundra år.
Resultat: Missad träning och ett mentalt sammanbrott av stressen.
 
Katten fick TR i våras. Idag kom nya försäkringsbrevet och nu erbjuder Agria tilläggsförsäkring mot... Gissa vad... TR!
(vilket såklart är jätte bra, men störande att det inte kom förra året istället...)
 
...och nu får jag tydligen inte spela Empire Earth heller för att Nvidia inte funkar och det inte går att logga in och slå av skiten.
Åt helvete med allting bara :arghh: :rage: :cry:
 
36822
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 705
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 712
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 308
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 024
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp