Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just ikväll stör jag mig på att mina bestick rostar. Men bara knivarna.
Det är modellen "Sedlig" från IKEA, i övre delen av prisspannet, som började rosta efter ett drygt år. Samma sak med en uppsättning "Data" för en del år sedan, också de bland de dyrare, knivarna började rosta efter 1-2 år men gafflar och skedar klarade sig. Litet trist.
 
Stoppa pressarna! Jag hittade nu ett "förtydligande" i dagens tidning.

"I artikeln om att en man frikänns från sexuellt ofredande uppgavs att mannen hade begärt ersättning för resa och förlorad arbetsinkomst i den händelse han skulle frias från åtalet. Det är staten som står för den ersättningen, vilket inte framgick tydligt nog."

Det var nog fler som reagerat på artikeln för det är en grav underdrift att det inte framgick tydligt i originalartikeln, åtminstone i pappersversionen stod det absolut ingenting om resa och arbetsinkomst eller staten. Det enda som stod om skadeståndet var meningen jag citerade och den visade sig ju vara väldigt missvisande.

Vad bra! Då behöver jag inte störa mig på det längre.
Men de har skrivit att det var skadestånd han skulle få, och att det var flickan som skulle betala.
Helt tydligt utan någon oklarhet alls. Det är bara FEL, FEL, FEL!

Jag tycker det är ett stort problem att tidningen inte kan säga -tydligt nog- att det som de skrev var helt uppåt väggarna knas.

Stör mig i fortfarande! :mad: :banghead:
 
Jag stör mig på att brevbäraren inte låst panelen framför alla postfack efter sig i förmiddags så att jag, om jag vore en oärlig person, hade kunnat plocka ut åttio lägenheters post när jag kom hem. (Man kan liksom låsa upp och öppna framför alla facken så att det går att lägga in grejer utan att behöva knövla in dem i de små luckorna.) Jag tryckte till den så det inte blev så uppenbart, förhoppningsvis fixar den andra postleverantören det när de kommer i eftermiddag.
 
På folk som skickar ett mejl och 15 minuter senare kommer fram och frågar om man läst deras mejl. Nej det har jag inte eftersom jag är upptagen och inte vill bli avbruten, och hade jag läst det så hade du rimligtvis fått ett svar!

Jag förstår om man dubbelkollar med någon när det gått ett par timmar eller om det är något brådskande, men inte när det är ett helt vanligt mejl som skickats för mindre än en halvtimme sedan...

Ja herregud, jag blir tokig! Jag har en kollega som ALLTID gör sådär och det handlar oftast om betydligt kortare tid än 15 minuter. Ibland har mailet inte ens hunnit fram, utan det ploppar upp under tiden han står bredvid och frågar om jag läst hans mail. :banghead:
 
Jag stör mig på mig själv och mitt kontrollbehov, för att jag bara tar på mig mer och mer att göra - fastän jag inte har varken tid eller energi att göra det som jag måste göra utan allt extra.

Jag är perfektionist och behöver ha kontroll på allt möjligt, så i grupparbeten är det oftast jag som tar på mig "extra arbete" som att fixa det sista av en presentation, skriva ut stödord etc. det är inte saker som tar jättelång tid, men det är ändå saker som tar tid. Jag måste följa min psykologs ord bättre, hon har länge sagt att jag inte ska ta på mig mer än absolut nödvändigt, men det är såå svårt att bara släppa kontrollen till någon annan och samtidigt vara lugn med att de fixar det :nailbiting::down:
 
Dagens irritationsmoment:
Sluta med preventivmedel utan att berätta för partner
30 är för sent för att skaffa barn, då är man för gammal
Ja bah, ja bah, ja bah
 
Jag stör mig på att jag gått och huttrat hela eftermiddagen och kvällen. Efterdyningar av en spänd vecka eller antågande förkylning, det är frågan... :cautious:
 
Ja herregud, jag blir tokig! Jag har en kollega som ALLTID gör sådär och det handlar oftast om betydligt kortare tid än 15 minuter. Ibland har mailet inte ens hunnit fram, utan det ploppar upp under tiden han står bredvid och frågar om jag läst hans mail. :banghead:

En gång när jag ifrågasatte beteendet så svarade han ”men du har ju sagt att du föredrar frågor på mail!”
Ja, korrekt. Jag vill gärna ha frågor via mail så jag kan ge ett så genomtänkt svar som möjligt på dem (och slippa bli avbruten mitt i någon annan arbetsuppgift). Men vad spelar det för roll om jag inte ens hinner se frågan innan du kommer springandes? :arghh:
 
Att jag alltid ska ha sån jävla beslutsångest. Det är alltid en massa funderande fram och tillbaka till leda innan jag kommer fram till hur jag vill ha det eller vad jag vill ha.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 700
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 708
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 305
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 024
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp