Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att jag kollade på en video om hur man smälter choklad på youtube för att fortfarande ha det "in temper" (vet inte vad det heter på svenska, men det är när chokladen fortfarande behåller sin form i rumstemperatur och inte blir mjuk).
Lyckades få chokladen till en perfekt konsistens och skulle flytta den till en påse för att kunna spritsla(?) lite olika former, för det första ville chokladen inte alls sammarbeta, sen råka ja klippa för stort hål i påsen, så det blev bara fula duttar istället och det stör mig lite.

Va inte alls det jag hade som mål..

90626970_950761365373014_366662466161082368_n.jpg
 
Stör mig på att jag kollade på en video om hur man smälter choklad på youtube för att fortfarande ha det "in temper" (vet inte vad det heter på svenska, men det är när chokladen fortfarande behåller sin form i rumstemperatur och inte blir mjuk).
Lyckades få chokladen till en perfekt konsistens och skulle flytta den till en påse för att kunna spritsla(?) lite olika former, för det första ville chokladen inte alls sammarbeta, sen råka ja klippa för stort hål i påsen, så det blev bara fula duttar istället och det stör mig lite.

Va inte alls det jag hade som mål..

90626970_950761365373014_366662466161082368_n.jpg
Du får nog äta upp dem och prova igen.
 
Hittade en kommande valpkull som jag blev väldigt sugen på. Trots att jag redan lovat mig själv att inte skaffa en hund av den rasen. Trots att jag inte har råd. Trots att jag inte har möjligheten att ha hund just nu. Men båda föräldrarna är intressanta och det blir säkert toppenvalpar. Har ju redan skålar och koppel i rätt storlek. Vill ha!
Förlorade min hund i höstas och sa då ingen mer hund på LÄNGE. Men nu sitter man ändå och funderar på hund. Särskilt när det dyker upp valpar av rasen man gillar :meh: Eller får höra att jag ev. kommer få min mosters hund. Så får väl sitta lugnt i båten och se ifall jag får henne. :D
 
Stör mig på att jag kollade på en video om hur man smälter choklad på youtube för att fortfarande ha det "in temper" (vet inte vad det heter på svenska, men det är när chokladen fortfarande behåller sin form i rumstemperatur och inte blir mjuk).
Lyckades få chokladen till en perfekt konsistens och skulle flytta den till en påse för att kunna spritsla(?) lite olika former, för det första ville chokladen inte alls sammarbeta, sen råka ja klippa för stort hål i påsen, så det blev bara fula duttar istället och det stör mig lite.

Va inte alls det jag hade som mål..

90626970_950761365373014_366662466161082368_n.jpg
Tempererad choklad tror jag det heter,
 
Bjuder på ett riktigt i-landsproblem här.

Jag stör mig på att jag måste handdiska. Jag har flyttat och köket ska renoveras, får inte diskmaskin förrän om minst en månad. Det känns som tortyr? Herregud att man gjorde så här jämt förr? Man borde få något sorts bidrag för arbete i hemmet!
 
Bjuder på ett riktigt i-landsproblem här.

Jag stör mig på att jag måste handdiska. Jag har flyttat och köket ska renoveras, får inte diskmaskin förrän om minst en månad. Det känns som tortyr? Herregud att man gjorde så här jämt förr? Man borde få något sorts bidrag för arbete i hemmet!

Jag har ingen diskmaskin... just sayin' :angel: :D
 
Bjuder på ett riktigt i-landsproblem här.

Jag stör mig på att jag måste handdiska. Jag har flyttat och köket ska renoveras, får inte diskmaskin förrän om minst en månad. Det känns som tortyr? Herregud att man gjorde så här jämt förr? Man borde få något sorts bidrag för arbete i hemmet!

Min diskmaskin heter Pettersson och är född 1961. Jag tycker att han börjar tackla av, disken blir liksom inte ren längre... ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 508
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 149
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 001
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 957
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp