Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Internet :banghead: - i mitt jobb söker jag mycket information. Och jag har jobbat länge...

Förr: stora sökmotorer (OBS! plural) hade formulär för avancerad sökning och/eller manualer med sitt sökspråk. Jag kunde oftast hitta vad jag ville och i normalfallet var det grattis.:love:

Nu: den stora sökmotor stödjer knappt mer avancerade sökningar - utsökningar nu är så grova att de är pinsamma. Jag kan oftast hitta det andra vill att jag ska hitta. Även om jag söker direkt på t.ex. ett företagsnamn så är det otaliga betalda resultat att skrolla förbi innan deras hemsida eventuellt dyker upp - och ofta är kopplingen till min utsökning märklig. Tio webbplatser som hjälper mig att hitta hotellrum nära "+dödsmördarfarliga +kemikalier":confused:. Och så många betalväggar - egentligen skulle jag behöva hundratalet prenumerationer och en fet kassa att köpa loss rapporter och artiklar för.

Till på köpet lever de flesta lekmän (i min erfarenhet då) i förvillelsen att all information finns på nätet. Mycket betyder inte all. Eller rätt. Eller högkvalitativ. På nätet ligger det någon valt att lägga ut.:banghead:
 
Jag stör mig på folk som lägger ut annonser i lokala säljgrupper och sen skriver "upphämtning i xxx". Och så är det något ställe som ligger flera mil ifrån gruppens inriktningsområde.

Stör mig också på människor som lägger ut annonser på kläder och skor utan att skriva storlek.
 
IMG_20200609_161632994_PORTRAIT.jpg

Börjar bli fläckig i huden. Då är det sommar och det stör mig lite att jag är fläckig
 
Hur vet man skillnaden?
Det vet jag inte. Bäst är väl att låta VC kika på det? Men hudsvampvarianten botar man som sagt rätt lätt, så det kan ju vara värt att kolla upp. När jag hade det för en massa år sedan var det bara någon salva som jag skulle använda ett tag. Sedan försvann fläckarna och kom aldrig mer tillbaks.
 
Fruktansvärd huvudvärk jag haft sedan jag vaknade vid 6. Tagit två värktabletter sedan dess men de har ingen effekt.

Tror det enda som skulle hjälpa är att sova bort det men jag är ju på jobbet. Vill inte ta en sjukdag och dessutom har vi extra telefonpassning just idag vilket min kollega då skulle få ta ensam. Skitliv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 524
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 170
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 017
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 961
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp