Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att jag nu ska behöva vänta i FEM DAGAR innan flädersaften jag satte idag är klar. Jag vill ju ha nuuu ju! :mad:
 
Stör mig på vissa sk tips. Läste en tråd på fb där ngn sökte tips för att få sin ponny sluta gnaga på träet i boxen. Vissa föreslår diskmedel, olja osv. Ngn föreslår tapetklister med chili :mad:

Påminner om den tråden jag följer just nu om en amstaff på 9 månader som drar i kopplet. Ägaren skriver att hunden får promenader och springa lös i en hundgård, så tipsen är nosgrimma och halti :crazy::cry: När jag skrev och undrade hur man kunde utsätta sin hund för obehag och smärta istället för att aktivera den så fick jag svar att jag skulle sluta kritisera O_o
Vad är det för fel på folk? Jag förstår mer och mer varför folk tror att jag är en av de okunniga hundägarna för att jag har blandras, för med dessa råd så blir jag orolig över vad det finns för lata hundägare.
 
Fick en e-mejl från min optiker om att det är dags att boka tid för synundersökning. Jag var där igår :meh:

Jag fick också ett mail av min optiker att nu är det snart dags för synundersökning, vi hör av oss om en tid! Jaha. Jag väntade i veckor men hörde inget, så till slut ringde jag och bokade en tid själv. Några dagar senare får jag ett brev där det står att jag är kallad till synundersökning och så en helt annan tid än den jag bokat själv (trodde först att det var en kallelse eller nåt till den tiden jag bokat). Jag vet inte om det var slumpen att de äntligen hörde av sig och att det råkade bli precis efter att jag ringt eller om de hade glömt bort mig och kom på det när jag ringde och bara ”ojsan, ja ja vi låtsas som inget och skickar en tid till henne nu istället, bättre sent än aldrig:banana:
 
Att jag fått för mig att Idas sommarvisa är en jullåt om den spelas utan sång :meh: Har nu flera gånger blivit rosenrasande när jag hört TV:n eller radion spela den i bakgrunden

"Nu får reklamarna ge sig med julförsäljningen, det är ju för bövelen bara juni :rage:!"

... Aha, just det ja :D :o Behöver semester tror jag :laugh:
 
Att jag fått för mig att Idas sommarvisa är en jullåt om den spelas utan sång :meh: Har nu flera gånger blivit rosenrasande när jag hört TV:n eller radion spela den i bakgrunden

"Nu får reklamarna ge sig med julförsäljningen, det är ju för bövelen bara juni :rage:!"

... Aha, just det ja :D :o Behöver semester tror jag :laugh:
Jag reagerar likadant om någon börjar nynna på En busschaufför-låten. Just den melodin kommer faktiskt från en (tysk tror jag?) jullåt som är ganska vanlig även i andra länder, så det blir helt fel i min hjärna när någon 1) sjunger den i maj eller 2) sjunger den i december men inte nämner någon jädra busschaufför :laugh:
 
Att jag aldrig får min BUS jämn, tycker jag smörjer överallt men ändå blir det ränder, fläckigt osv. Mycket irriterande
 
Munskydd och vidhängande människor ute bland allmänheten Om de behöver munskydd så ska de hålla sig hemma. Själva munskydden måste vara de vidrigaste smitthärdarna. Jag undrar om de som går omkring med munskydd byter ofta eller hur de upprätthåller hygienen? Äh fy fan alltså inte nog med att det ser helt vrickat ut - det känns så snuskigt
 
Språkfel. Det heter irrelevant, inte orelevant. Orelevant är inte ens ett ord. Det är även störande när folk använder orationell istället för irrationell.

Och folk som skriver t ex ”de hämtade deras barn på dagis”. Det heter ”de hämtade sitt/sina barn på dagis”. Annars har de hämtat någon annans barn.

Och folk som stavar namn fel, speciellt om namnet finns precis framför dem. Typ om de t ex ska maila till anne.andersson@exempelmail.se och skriver ”Hej Ann!” i mailet. Det känns slarvigt och oförskämt. Som att man bryr sig noll liksom.

Och folk som stavar fel på ett ord och sedan skriver ”stavning?” eller ”vet inte hur det stavas” i parentes efter. Du har väl google på din dator? Hur svårt är det att kolla upp hur ett ord stavas innan du skriver det? Tar seriöst typ fem sekunder.

Rant over. ☺
 
Stör mig på att aldrig få sova.
Dottern tycks ha slutat sova på nätterna och ingenting vi (till största delen jag) gör fungerar. Det som tidigare fungerat för att få henne att somna om är nu som bortblåst. De korta stunder som hon inte skriker så snarkar sambon istället så det är helt omöjligt att sova.
 
Stör mig på att aldrig få sova.
Dottern tycks ha slutat sova på nätterna och ingenting vi (till största delen jag) gör fungerar. Det som tidigare fungerat för att få henne att somna om är nu som bortblåst. De korta stunder som hon inte skriker så snarkar sambon istället så det är helt omöjligt att sova.
Lägg dem i ett annat rum.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 922
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 243
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 086
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 747
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppfödare som slutat svara
  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp