Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Myggbett :arghh:
Vi hade relativt lite mygg här i juni, tror de torkade bort, men herrejävlar, de tsr igen det nu :crazy:
 
Alltså kollegor som jobbat i flera år och som borde veta bättre. Som lyssnar och håller med när det pratas om effektivitet ordning och reda och noggrannhet men som lik förbannat bara lullar runt och vimsar till det mesta och som är så övertygade om sin egen förträfflighet och duktighet och oumbärlighet trots att de inte gör mer nytta än en praoelev från grundskolan. Som aldrig kan lägga ens en liten lat ponnymanke till utan fokuserar helt på hur man fördriver tid utan att behöva anstränga sig och mest flyttar runt på saker för att folk ska tro att de jobbar och som står i vägen för allt och alla och förväntar sig att andra ska lösa alla uppgifter och problem :arghh: :arghh: :arghh:
Men åh, herregud. Dessa människor!! Har en kollega som passar in bra på din beskrivning, dock jobbar vi inte direkt tillsammans (tack och lov). Hade blivit galen! Blev tokig bara av att sitta i rummet bredvid och se eländet innan jag bytte kontor...
 
Skulle vilja sola topless idag, för att slippa så fula märken. Men vi får alldeles för mycket spontanbesök för att jag ska känna mig bekväm med det. :laugh:
 
Jag stör mig på att folk i min närhet finner det nödvändigt att kommentera mitt utseende bara så där rätt ut.
Idag fick jag av en släkting på besök frågan hur jag "...kunnat gå upp i vikt SÅ snabbt?". Frågan följdes av konstaterandet att "du får i alla fall motion när du springer fram och tillbaka så där" (jag hängde tvätt och plockade fram fika).
Jag stör mig också på att jag har svårt att låta bli att ta åt mig av dumma kommentarer.
 
Men åh, herregud. Dessa människor!! Har en kollega som passar in bra på din beskrivning, dock jobbar vi inte direkt tillsammans (tack och lov). Hade blivit galen! Blev tokig bara av att sitta i rummet bredvid och se eländet innan jag bytte kontor...
Ja alltså jobba ihop med denna människa sänker mitt humör rejält :meh:
 
Jag stör mig på att folk i min närhet finner det nödvändigt att kommentera mitt utseende bara så där rätt ut.
Idag fick jag av en släkting på besök frågan hur jag "...kunnat gå upp i vikt SÅ snabbt?". Frågan följdes av konstaterandet att "du får i alla fall motion när du springer fram och tillbaka så där" (jag hängde tvätt och plockade fram fika).
Jag stör mig också på att jag har svårt att låta bli att ta åt mig av dumma kommentarer.
Håller verkligen med!
En kompis pappa sa till mig "om jag skulle gå på samma diet som dig skulle jag ju vara smal som en pinne vid det här laget, det måste vara skönt att aldrig behöva tänka på hur mycket man äter"... efter en stund la han till "och sen finns det ju de som fan inte borde få äta alls. Det är inte bra att vara så tjock, tex han där har inget i restaurangen att göra" (det var ett litet matställe på ett shoppingställe).

Jag blev så ställd att jag inte kom på något att säga. Hur fan kommer man ens på idén att säga något sånt? O_o Att förbjuda överviktiga från att äta och att kommentera hur smala underviktiga är kommer inte lösa ett enda problem (min redan ätstörda hjärna tål inte sånna kommentarer, även om den verkliga anledningen till att jag inte åt då var att jag är selektiv).

Jag tog upp det i bilen på vägen hem och förklarade att man ska passa sig mycket noga med sånna kommentarer för att man aldrig vet vad folk har i bagaget. Han gick direkt i affekt och sa "men du är ju inte ätstörd så ta det lugnt"

Vissa kommer nog aldrig förstå att deras egna beteende är en del av problemet :(...
 
Varför heter toapappret jag köper "Bad & toalett"? I vilket sammanhang kopplat till bad kommer någon på att lite toapapper hade varit fint?
Det pappret du har i badrummet, typ. För att passa ihop med det andra som heter mat&kök. Men de vill inte vara lika tydliga som med maten om vad man torkar med det. (ja, jag har funderat på det för jag tänkte precis samma som du - och jag stör mig på att det för att vara konsekvent borde heta kök&mat)

Kunde ha hetat Kiss&Bajs, men det namnet valde de bort... :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 396
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 031
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 882
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 892
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp