Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Beställde ett par nya ridbyxor. Fick hem dem och de har ett band i midjan helt utan resår! Hur det är tänkt att få dem över rumpan förstår jag inte, det är då ingen bekväm upplevelse...

Lite som ett par sporttights jag hade beställt för några år sedan, superstretchiga, förutom att sömmarna i midjan. Som två stumma band.
 
Broccolistjälkar.
(Jovisst vet jag att de också går att äta. Mycket går att äta. Men de allra flesta är inte intresserade av det, eller att göra kombucha på potatisskal eller woka ananasblad.)
När broccoli säljs inplastad och 80-90% av både vikten och volymen är stjälk - som alla aktörer i produktionsledet vet att konsumenten kommer att slänga eller i bästa fall kompostera, så känns det huvudlöst att frakta omkring dem på lastbil öht.
Visa bifogad fil 74427
Jag älskar stammen och föredrar den framför ”rufset”, men det där var ju löjligt mycket :laugh:
 
Att jag inte hann rida när det var uppehåll. Nu vräker det ner och håller upp 5-10min om vartannat :meh: har inget emot att det kommer regn nu men jag har inte ridit sen i söndags. Måndag och Tisdag hade jag migrän. Igår var jag helt slut och slocknade på soffan och idag spöregn så fort man börjar fundera på att göra en chansning.
 
Klappträet jag mötte i mataffären. Tant med kundvagn går in i den trånga gång jag är påväg igenom. Går åt sidan så hon kunde passera, stod massa grejer mellan två hyllor så gick inte att vika av ut från gången. Så ställer hon sig och kollar på något längst ner i hyllan mellan oss mer arslet rakt ut i gången så det blir helt omöjligt att passera henne 🤦‍♀️inte en tanke på att kanske vänta till jag hade passerat gången, hade knappt tre meter kvar, eller att ställa sig så att jag kunde passera först...

Varför ska man ens försöka handla corona säkert och ställa sig så man undviker trängsel?! Jag vände och gick ut från gången åt andra hållet, rent demonstrativt...
 
Paolo Roberto. Antingen är karln dement eller så saknar han all form av självinsikt.

Eller båda delarna 🤷‍♀️

Screenshot_20210729_231712.jpg
 
Har säkert skrivit det innan men alla fall!
Taco tillbehör, eller främst mjuka bröd. Både jag och sambon stör oss på att alla paket antar att man är minst 4 st i hushålletO_o Varken jag eller han gillar upptinade bröd😅 chips är mycket bättre för det kan man äta efter istället för vanliga chips.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 978
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 325
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 131
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 512
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp