Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att jag stressar upp mig över "allt jag har att göra imorgon". Det är typ en uppgift och ett mail. Har ställt klockan en timme tidigare.

Lik förbannat är nu tydligen söndagsångesten här :meh:
 
Jag stör mig på att jag bara har en vecka kvar på semestern.
Jag hade stora planer jag tänkt pyssla med hemma: rensa i förrådet och plocka med hitan och ditan, måla om en pall mm.

Istället känns det som att min semester gått åt att hjälpa andra istället för återhämtning och mig själv. :down:

Sen att jag är helt slut både fysisk och psykiskt efter att ha varit bortrest en vecka gör inte saken bättre...
 
De baseras väl på ens intressen, jag har varit in bland de inställningarna och sett att Facebook har gett mig intressen jag inte har så dem tog jag bort.
Jag tror det är så att om man t.ex. gillar något så kopplar Facebook ihop det med olika intressen. Jag har t.ex. haft intresset ”M”, vad det är vet jag inte. Har även haft intresset ”Målbolag”, vilket jag också tog bort.
Så ett tips är väl att gå in i annonsinställningarna och intressen och rensa där så kanske det blir mindre reklam sen.

Jag vet hur man gör. Men jag trodde inte det påverkar mängden annonser, bara vilja företag. Det blir lite mindre direkt när man rensat, men den är det tillbaka på ruta ett. Annonser och sponsrat innehåll.
 
Mycket riktigt, det påverkar inte mängden annonser.
Screenshot_20210802-055928.jpg
 
Jag stör mig på att jag bara har en vecka kvar på semestern.
Jag hade stora planer jag tänkt pyssla med hemma: rensa i förrådet och plocka med hitan och ditan, måla om en pall mm.

Istället känns det som att min semester gått åt att hjälpa andra istället för återhämtning och mig själv. :down:

Sen att jag är helt slut både fysisk och psykiskt efter att ha varit bortrest en vecka gör inte saken bättre...
Jag stör mig på att jag börjar känna stress över att semestern snart är slut trots att jag har två veckor kvar och älskar mitt jobb.
 
Jag stör mig på att jag börjar känna stress över att semestern snart är slut trots att jag har två veckor kvar och älskar mitt jobb.

Visst är det märkligt? Jag har bara 3 dagar kvar, och jag längtar faktiskt lite efter att få komma tillbaka och träffa kollegor, barn, osv, men ÄNDÅ känner också jag den där stressen och rastlösheten.... O_o
 
På attr min facebook till största delen består av annonser numera.
Med jämna mellanrum klickar jag bort annonser men efter ett tag är det fullt igen.
Upplever detsamma!

Dessutom invaderas jag av annonser gällande hundar och katter, vilket jag inte har. Jag har häst och det har kanske tänkts att den som har det också har hund eller katt. I vilket fall som helst blir jag tokig på det, några hundannonser blir jag inte av med, trots att jag först tryckt att det inte relevant flera gånger, och sen till slut anmält annonserna som stötande för att slippa skiten:mad:
 
Blir orimligt provocerad av termen “kejsarfödsel”! Min hjärna typ “jaha det duger inte att säga snitt eller? Skäms man så man måste flasha till det med ett kungligt prefix? Eller tycker man att ett snitt är “finare” (“too posh to push-grejen”)??“ Fattar inte varför jag blir så provocerad av det, men det är nästan lika provocerande som när folk håller för näsan när de hoppar i vattnet, som jag nämnt här nån gång tidigare.
 
Blir orimligt provocerad av termen “kejsarfödsel”! Min hjärna typ “jaha det duger inte att säga snitt eller? Skäms man så man måste flasha till det med ett kungligt prefix? Eller tycker man att ett snitt är “finare” (“too posh to push-grejen”)??“ Fattar inte varför jag blir så provocerad av det, men det är nästan lika provocerande som när folk håller för näsan när de hoppar i vattnet, som jag nämnt här nån gång tidigare.
Det är inte någon dålig översättning från engelska?
(Vilket iofs är lika störigt...)
 
Jag skulle precis börja måla och så kommer det en skur utan dess like. Stoppar jag näsan utanför dörren så blir jag bokstavligen dränkt
 
"Hur mår du?"

När tid bokats i vården för en mycket specifik och konkret sak. Varför tänker de att jag ska börja med en total utläggning om allt som är helt omöjlig att göra på de få minuter som är avsatta till besök. Varför är de inte intresserade av att titta på den fläck som tiden var bokad för och som en redan har redogjort för i telefon att ärendet gäller?

I andra sammanhang säger en väl bara "bra" enligt den sociala konventionen. Men det blir ju bara fel att göra hos vården, Även om inget av det är relevant för det aktuella besöket, så ska en väl inte lämna uppgifter om sin hälsa som inte är korrekta.
 
Att jag kontaktade vårdcentralen för en fråga för två veckor sedan. De kunde inte ge mig en tid just då men tyckte det var angeläget att jag fick en tid så snart som möjligt och sa att jag skulle ringa på måndagen 07.45. Jag ringde på tisdagen och först då framgick det att orsaken till att jag skulle ringa just 07.45 då var att de delar ut akuttiderna samma dag då vilket var svårt eftersom jag då var bortrest. Så jag skulle ringa när jag kom hem. Så jag ringde idag 07.45 och dagens akuttider var slut, jag ska ringa imorgon 07.45 och se om jag kan få en akuttid då. Alla tiderna tar ju slut på en gång så fort de öppnar 07.45 så det är ett lotteri om man får en tid eller ej.

Kruxet är ju att jag inte kan planera in något annat på min semester (och jag ska ju resa bort och volontärjobba nästa vecka!) eftersom jag måste kunna åka in akut samma dag om jag skulle få en tid. Jag fattar att det är ett lyxproblem men jag kan ju lika gärna strunta i att vara ledig om jag ändå måste ställa in alla mina planerade semesteraktiviteter? Jag kan ju inte boka upp mig på utfärder eller lova folk att jag ska göra något med dem om jag måste ställa in med så kort varsel som samma morgon.

Alltså, jag gnäller inte över att jag inte kan få en tid med kort varsel, jag gnäller över att jag inte får/kan boka en tid längre fram eftersom det bedöms som akut, men hela min semester går ju åt skogen och det ställer till massa problem för andra personer/projekt om jag inte kan ge något besked.
 
Att jag kontaktade vårdcentralen för en fråga för två veckor sedan. De kunde inte ge mig en tid just då men tyckte det var angeläget att jag fick en tid så snart som möjligt och sa att jag skulle ringa på måndagen 07.45. Jag ringde på tisdagen och först då framgick det att orsaken till att jag skulle ringa just 07.45 då var att de delar ut akuttiderna samma dag då vilket var svårt eftersom jag då var bortrest. Så jag skulle ringa när jag kom hem. Så jag ringde idag 07.45 och dagens akuttider var slut, jag ska ringa imorgon 07.45 och se om jag kan få en akuttid då. Alla tiderna tar ju slut på en gång så fort de öppnar 07.45 så det är ett lotteri om man får en tid eller ej.

Kruxet är ju att jag inte kan planera in något annat på min semester (och jag ska ju resa bort och volontärjobba nästa vecka!) eftersom jag måste kunna åka in akut samma dag om jag skulle få en tid. Jag fattar att det är ett lyxproblem men jag kan ju lika gärna strunta i att vara ledig om jag ändå måste ställa in alla mina planerade semesteraktiviteter? Jag kan ju inte boka upp mig på utfärder eller lova folk att jag ska göra något med dem om jag måste ställa in med så kort varsel som samma morgon.

Alltså, jag gnäller inte över att jag inte kan få en tid med kort varsel, jag gnäller över att jag inte får/kan boka en tid längre fram eftersom det bedöms som akut, men hela min semester går ju åt skogen och det ställer till massa problem för andra personer/projekt om jag inte kan ge något besked.
Tillägg, en stor del av min frustration ligger i att det är extremt viktigt för min psykiska hälsa att jag har min semester "planerad" och fylld med aktiviteter, jag har haft två dagar hemma nu "utan något att göra" mer än att fira syskonbarnet igår och jag bryter ihop vid tanken på att tillbringa ytterligare dagar i något oklart "limbo". Det är en enkel biljett ned i depressionshålet för mig.
 
Blir orimligt provocerad av termen “kejsarfödsel”! Min hjärna typ “jaha det duger inte att säga snitt eller? Skäms man så man måste flasha till det med ett kungligt prefix? Eller tycker man att ett snitt är “finare” (“too posh to push-grejen”)??“ Fattar inte varför jag blir så provocerad av det, men det är nästan lika provocerande som när folk håller för näsan när de hoppar i vattnet, som jag nämnt här nån gång tidigare.

Men det gåååååår ju inte att hoppa i vatten utan att hålla för näsan?

MVH Elo som regelbundet får kallsupar i dushen.
 
Jag stör mig på att jag börjar känna stress över att semestern snart är slut trots att jag har två veckor kvar och älskar mitt jobb.
Verkar som om två veckor är någon magisk gräns. Första veckorna är allt lugnt "jag har gott om tid för det och det" Två veckor kvar: Gah, Panik.

Nu gillar jag jobbet jag har semester ifrån (har jobbat på mitt andra jobb som "vanligt" ca en dag i veckan, så får väl skylla mig själv lite där med.)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 403
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 891
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 894
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 041
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp