Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på en bekant just nu, som klagar på att jag köpt för mycket växter till mitt hem och att det inte är fint när hemmet blir en ”djungel”. Ffs. JAG tycker det är fint med mycket växter. Det är JAG som bor här och JAG som ska trivas, inte hen som kommer på besök ibland. När vi pratade i telefon igår och jag sa att jag behövde köpa krukor, tyckte hen (igen) att det är dags för mig att sluta köpa växter för man ska inte ha för många :meh:
 
Stör mig på en bekant just nu, som klagar på att jag köpt för mycket växter till mitt hem och att det inte är fint när hemmet blir en ”djungel”. Ffs. JAG tycker det är fint med mycket växter. Det är JAG som bor här och JAG som ska trivas, inte hen som kommer på besök ibland. När vi pratade i telefon igår och jag sa att jag behövde köpa krukor, tyckte hen (igen) att det är dags för mig att sluta köpa växter för man ska inte ha för många :meh:

Lyssna inte på såna negativa människor!

/vill också bo i en djungel!
 
Stör mig på en bekant just nu, som klagar på att jag köpt för mycket växter till mitt hem och att det inte är fint när hemmet blir en ”djungel”. Ffs. JAG tycker det är fint med mycket växter. Det är JAG som bor här och JAG som ska trivas, inte hen som kommer på besök ibland. När vi pratade i telefon igår och jag sa att jag behövde köpa krukor, tyckte hen (igen) att det är dags för mig att sluta köpa växter för man ska inte ha för många :meh:

Vad oförskämt… Jag gillar inte växter i mitt hem, så det har vi inte, eftersom de kräver skötsel och utrymme. Men att framföra den åsikten om någon annans hem, där jag har exakt noll med det att göra är oförskämt. (Jag tycker att det är roligt/bra om människor inreder sina hem som de vill ha dem, som speglar deras egen vilja och inte inreder dem för andras skull.)
 
Stör mig på en bekant just nu, som klagar på att jag köpt för mycket växter till mitt hem och att det inte är fint när hemmet blir en ”djungel”. Ffs. JAG tycker det är fint med mycket växter. Det är JAG som bor här och JAG som ska trivas, inte hen som kommer på besök ibland. När vi pratade i telefon igår och jag sa att jag behövde köpa krukor, tyckte hen (igen) att det är dags för mig att sluta köpa växter för man ska inte ha för många :meh:
Fy! Skit i hen!
Jag drömmer om att inreda ett av källarrummen med en hydroponisk vägg och massa ljus, värme och porlande vatten.
Mera djungel åt folket!
 
Stör mig på en bekant just nu, som klagar på att jag köpt för mycket växter till mitt hem och att det inte är fint när hemmet blir en ”djungel”. Ffs. JAG tycker det är fint med mycket växter. Det är JAG som bor här och JAG som ska trivas, inte hen som kommer på besök ibland. När vi pratade i telefon igår och jag sa att jag behövde köpa krukor, tyckte hen (igen) att det är dags för mig att sluta köpa växter för man ska inte ha för många :meh:

Jag har en följdfråga. Var går gränsen för för många växter? Mäts det i antal per kvadratmeter eller är det ett maxantal oavsett hur stort boendet är?

/Frågar åt en vän
 
Jag har en följdfråga. Var går gränsen för för många växter? Mäts det i antal per kvadratmeter eller är det ett maxantal oavsett hur stort boendet är?

/Frågar åt en vän
Tänker att det är väl ungefär samma som "har jag stökigt". Så länge man tar sig fram utan att slå ihjäl sig så är det inte så farligt. Så alltså, kan du ta dej fram utan machete så är det inte för mycket
 
Ännu en vecka där jag har varit extremt trött och bokstavligen inte orkat mer än att sätta mej soffan. Har inte orkat duscha så jag är jätteskitig i håret och borde verkligen duscha. Mår dåligt av att vara slitigt men obehaget med att duscha blir extremt när jag är så här trött. På riktigt, jag hatar den där jävla duschen, men det är inte lika svårt om jag ska göra nått. Och jag hatar verkligen att vara skitig. Jag mår dåligt av det. Suck :( varför ska det vara så svårt allting.

Jag har också samma problem, tycker sällan det är "trevligt" att tvätta mig, känns omständigt, man fryser efteråt, det kliar osv osv
 
Typ när det blir så fuktigt så vägg/golv möglar eller så tungt att golvet inte håller

Jag tänker mer nolltolerans. Nästan. Kom på att jag emellanåt har någon kruka med kryddor (även om jag föredrar att kryddväxter håller sig i odlingen utanför) i köket, eller plockat nån bukett utifrån till en vas.

Men om man nu ska ha åsikter om någon annans val av antal växter inomhus, är det väl nånstans kring sanitär olägenhet eller byggnadsskador som gränsen borde gå för att motivera att ”klaga”.
 
Stör mig på en bekant just nu, som klagar på att jag köpt för mycket växter till mitt hem och att det inte är fint när hemmet blir en ”djungel”. Ffs. JAG tycker det är fint med mycket växter. Det är JAG som bor här och JAG som ska trivas, inte hen som kommer på besök ibland. När vi pratade i telefon igår och jag sa att jag behövde köpa krukor, tyckte hen (igen) att det är dags för mig att sluta köpa växter för man ska inte ha för många :meh:
Säg åt människan att växter renar luften och tillför syre.
 
Jag har en följdfråga. Var går gränsen för för många växter? Mäts det i antal per kvadratmeter eller är det ett maxantal oavsett hur stort boendet är?

/Frågar åt en vän
I detta fall verkar det vara när det inte längre finns plats på fönsterbrädan. Men det finns ju så många fler ställen än fönster man kan ha växter, golv, piedestaler, hyllor, amplar, osv. Men ja, då är det kanske ”för mycket”. 🤷‍♀️

Funderar starkt på att låta en slingerväxt ta över min gardinstång för att ge mer djungelkänsla, om så bara för att irritera människan :D
 
I detta fall verkar det vara när det inte längre finns plats på fönsterbrädan. Men det finns ju så många fler ställen än fönster man kan ha växter, golv, piedestaler, hyllor, amplar, osv. Men ja, då är det kanske ”för mycket”. 🤷‍♀️

Funderar starkt på att låta en slingerväxt ta över min gardinstång för att ge mer djungelkänsla, om så bara för att irritera människan :D
Gör det :D
 
Känner för att slänga ut datan genom fönstret :banghead: Den började jättesmidigt när jag startade så körde uppdateringar på antivirus och rensade ut datan, det blev klart och jag skulle logga in på spelet... vips blev det krångel :meh: är DNS som krånglar, IGEN. Den har krånglat ända sedan jag flyttade hit :mad: så nu kör jag lite omstarter och misstänker jag får gå hela vägen till att rensa historik, som förra gången. Kan inte heller byta leverantör för hyresvärden har ett avtal med dem :rage: Jag har seriöst aldrig problem på något annat ställe än hemma :grin:
 
I detta fall verkar det vara när det inte längre finns plats på fönsterbrädan. Men det finns ju så många fler ställen än fönster man kan ha växter, golv, piedestaler, hyllor, amplar, osv. Men ja, då är det kanske ”för mycket”. 🤷‍♀️

Funderar starkt på att låta en slingerväxt ta över min gardinstång för att ge mer djungelkänsla, om så bara för att irritera människan :D

Tycker det låter som en bra idé! För mycket växter, det går liksom inte.
 
Jag installerade min nya frys enligt konstens alla regler och gladde mig som ett barn att när det varit igång i 24 timmar kunde jag äntligen börja frysa in. Läste manualen igen eftersom jag hade ett svagt minne av något om rengöring. Och ja, innan det används ska man tydligen använda svag bikarbonatlösning och sedan torka med ljummet vatten. Så jag fick dra ut sladden och börjar om från början igen.
Sånt gör aldrig jag.
Däremot bränner jag alltid in nya ugnar
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 782
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 174
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 038
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 369
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp