Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varje gång det kommer någon nyhet om något nytt läkemedel mot covid, så är det nästan alltid någon som måste kommentera "men kan de inte börja säga hur man ska få upp sitt immunförsvar istället för bara en massa mediciner"

Nu senast var det om en medicin som visat sig hjälpa när folk redan fått covid, och att det kan vara speciellt användbart för de som inte kunnat ta vaccin eller som har dåligt motstånd av andra orsaker, som t.ex. cancer eller organtransplantation. Då var det ju någon som tyckte att man borde lära folk hur man tar hand om sitt immunförsvar istället. DET BRINNER I SKALLEN PÅ MIG, snacka om att sakna läsförståelse och kunskap :banghead::banghead::banghead::rage::arghh::banghead:

"Har de kollat deras d-vitamin nivåer"
 
När man inte lär sig av sina misstag. Köpte en häst osedd, fick info av säljaren att hon hade storlek cob på grimma och träns. Köper ett cob-träns och ett trepack! grimmor med grimskaft innan hon kommer. Hästen kommer, iklädd en grímma storlek full. Jag provar mina och inser direkt att cob var för litet. Tränset går med nöd och näppe att ha på sista hålet.

Tänker efter nästan två månader att jag vill köpa en ny, finare lädergrimma och beställer en när det var rea. Men vad gör jag? Jo, beställer storlek cob... För liten förstås.
 
Jag stör mig såinihelvete på en av mina kollegor. Han är så sjukt jävla ängslig. Säljare ut i fingerspetsarna och helt dum i roten. Snackar alltid sitt äckliga säljsnack, nämner förnamn en miljard gånger när man pratar med honom. Har en lismande ton hela tiden. Och ska ha med typ alla resurser på kontoret så fort han har kundbesök -så jävla drygt, nästa gång ska jag fan printa ut pappersfigurer så kan han ha dom med istället. Dessutom, han är så jävla noga med att tala om hur viktiga folk är - Ja du vet, cirkus, Niklas är VD och han är ju med så det är lite extra viktigt yada yada...sen när han haft sitt besök kan han inte städa efteråt utan det verkar han tro att nån annan ska göra. Dessutom - han är skitdålig på att komma ihåg personers namn som han inte anser viktiga, viktigast är män med fin titel (obs, endast svenska) sen är det vanliga män (endast svenska) sen är det en lång jävla lucka till svenska kvinnor och sist kommer män(niskor) av utländsk härkomst. Alltså det här jävla vidrot måste jag stå ut med varje dag. Han lovar saker vitt och brett och sen ska min organisation leverera. Jag vägrar.
 
Jag stör mig såinihelvete på en av mina kollegor. Han är så sjukt jävla ängslig. Säljare ut i fingerspetsarna och helt dum i roten. Snackar alltid sitt äckliga säljsnack, nämner förnamn en miljard gånger när man pratar med honom. Har en lismande ton hela tiden. Och ska ha med typ alla resurser på kontoret så fort han har kundbesök -så jävla drygt, nästa gång ska jag fan printa ut pappersfigurer så kan han ha dom med istället. Dessutom, han är så jävla noga med att tala om hur viktiga folk är - Ja du vet, cirkus, Niklas är VD och han är ju med så det är lite extra viktigt yada yada...sen när han haft sitt besök kan han inte städa efteråt utan det verkar han tro att nån annan ska göra. Dessutom - han är skitdålig på att komma ihåg personers namn som han inte anser viktiga, viktigast är män med fin titel (obs, endast svenska) sen är det vanliga män (endast svenska) sen är det en lång jävla lucka till svenska kvinnor och sist kommer män(niskor) av utländsk härkomst. Alltså det här jävla vidrot måste jag stå ut med varje dag. Han lovar saker vitt och brett och sen ska min organisation leverera. Jag vägrar.

Känner till typen, de är verkligen genomvidriga.
 
På att allt ska var så förbannat jävla krångligt hela tiden.

På folk som inte kan sköta sina jobb.

På att jag inte har vett att bli förbannad förrän det är för sent.

På att jag, när jag nu slutligen blivit förbannad och rutit ifrån, istället sitter och har lite småångest över att jag kanske var för skarp.

På att jag är så jävla mesig.

På hela den här skitveckan då allt bara strular hela tiden och jag får kämpa som en idiot för att känna någon slags glädje och optimism.

(ber om ursäkt för alla svordomar - de behövde släppas ut :angel:)
 
Min kollega som inte har vett att stänga och låsa sitt jävla skåp i omklädningsrummet! Han springer dessutom förbi där stup i kvarten! :arghh:
 
Lämnar du det halvöppet då? För det gör min kollega. Har inget som helst lust att se vad han förvarar där.
Ja faktiskt förlåt :o
men jag har verkligen bara mina kläder sagda nässprej och flourtabletter där
Men jag ska stänga till det kan säkert vara någon på mitt jobb som inte gillar det heller :)
 
Ja faktiskt förlåt :o
men jag har verkligen bara mina kläder sagda nässprej och flourtabletter där
Men jag ska stänga till det kan säkert vara någon på mitt jobb som inte gillar det heller :)
Oj, men be inte mig om ursäkt! :o Hade det varit någon av mina andra kollegor hade jag nog inte varit lika irriterad. 🙈 Men denna är tyvärr någon jag stör mig på generellt, typ hela hans existens och allt han gör stör mig. :nailbiting:
Ibland har jag lust att bara skrika obseniteter åt honom! 🙈🙈🙈🙈🙈
 
Oj, men be inte mig om ursäkt! :o Hade det varit någon av mina andra kollegor hade jag nog inte varit lika irriterad. 🙈 Men denna är tyvärr någon jag stör mig på generellt, typ hela hans existens och allt han gör stör mig. :nailbiting:
Ibland har jag lust att bara skrika obseniteter åt honom! 🙈🙈🙈🙈🙈

Eh... jag rekommenderar att inte göra det fetade (oavsett hur frestande det är) :D

Det finns verkligen en del människor som tar fram det sämsta inom en :laugh:
 
Oj, men be inte mig om ursäkt! :o Hade det varit någon av mina andra kollegor hade jag nog inte varit lika irriterad. 🙈 Men denna är tyvärr någon jag stör mig på generellt, typ hela hans existens och allt han gör stör mig. :nailbiting:
Ibland har jag lust att bara skrika obseniteter åt honom! 🙈🙈🙈🙈🙈
Fast jag undrar om någon inte stör sig på min dörr för ibland är den stängd och det är inte jag ;)
Så jag borde nog börja stänga den faktiskt :p
Innan någon skriker åt mig :D
 
Folk som inte läser. Fick precis en bekräftelse på en utbildning bifogad till mig med meddelandet "Hej, hur blir det med denna utbildning, jag har inte fått någon bekräftelse" :grin:

Eller mailet som jag fick igår:
- Hej, Janne är ny utbildare och har sin första utbildning 27 oktober.
- Okej, jag har utbildare Kent registrerad på det datumet, men då tolkar jag det som att det är Janne som kommer att köra den?
- Nej, Kent är kvar!
- Okej, du skrev att Janne ska köra 27 oktober. Är det alltså Janne eller Kent som kör?
- Det är Janne!

Om folk i min bransch kunde ta till sig information via text så skulle vi kunna ha två färre anställda hos oss.
 
Blir så ledsen/arg/trött på att minst en gång på väg till jobbet och minst en gång på väg hem från jobbet tvingas höra andra kommentera hur jag ser ut :( "Såg du vilka stora bröst hon hade", "Kolla mannen, fan vilka bröst" etc. Idag fick jag höra att jag som "...fet tror sig vara någon för att hon har stora bröst" :confused: Som att jag kunde styra över var min övervikt placerar sig och som att jag inte får lov att ha vissa kroppsdelar för att jag är väldigt överviktig. Har alltid så hög musik i lurarna som jag bara klarar av men ändå hör jag folks åsikter för att de inte har nog vett att sänka rösten åtminstone. Världen vore en något bättre plats om fler bara kunde hålla käften :cry:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 447
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 416
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 039
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 771
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp