Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Foodoras bud. Jag har alltid alternativet Kontaktfri Leverans valt när jag beställer mat, det vill säga, att de bara ska lämna maten utanför min dörr.
Ändå ringer 9 av 10 bud på och väntar tills jag öppnar dörren så att de kan ge mig påsen i handen 🤦‍♀️
Här är det 10 av 10 som ringer på eller att vi går då ut och hämta i bilen.
 
Känner att jag har hamnat i ett riktigt deppigt läge nu :( allt känns skit, allt känns meningslöst och jag vet inte om jag ska gråta eller dra täcket över huvet. Gnäller på allt och tappar humöret :down: egentligen borde jag vara glad när jag äntligen har hittat en valp som kommer hem om lite mer än ett månad. Men alla andra tråkiga känslor och tankar tar överhand.
 
Foodoras bud. Jag har alltid alternativet Kontaktfri Leverans valt när jag beställer mat, det vill säga, att de bara ska lämna maten utanför min dörr.
Ändå ringer 9 av 10 bud på och väntar tills jag öppnar dörren så att de kan ge mig påsen i handen 🤦‍♀️
Vad störigt! Och vad annorlunda! Jag har, efter att fodoras bus har lämnat maten utan att ringa på några gånger - hur ska jag då veta att maten har kommit! :arghh: - valt bort kontaktfri leverans så att de ska ge mig påsen med mat. Ringer på gör de nu men innan jag har hunnit öppna dörren har de gått, och det tar mig inte många sekunder att öppna... :confused: Jag tror buden springer från min dörr :p
 
Vilket ord blev du upprörd över? Skitäcklig hosta? jävla unge?
Just i den stunden var han en jävla unge med skitäcklig hosta. I vanliga fall är han en skitkul unge utan skitäcklig hosta.
Ja, jag anser att det var respektlöst uttryckt.
Jag skulle inte referera till någon som inte var ett barn som jävla karl/jävla kärring heller.
 
Ja men det händer mig också, typ varenda gång! Jag har tänkt att de är jag som är puckad och missuppfattat vad kontaktfri leverans menad.

Här är det 10 av 10 som ringer på eller att vi går då ut och hämta i bilen.
Vad störigt! Och vad annorlunda! Jag har, efter att fodoras bus har lämnat maten utan att ringa på några gånger - hur ska jag då veta att maten har kommit! :arghh: - valt bort kontaktfri leverans så att de ska ge mig påsen med mat. Ringer på gör de nu men innan jag har hunnit öppna dörren har de gått, och det tar mig inte många sekunder att öppna... :confused: Jag tror buden springer från min dörr :p
Snacka om skilda upplevelser :D Jag väljer numera alltid kontaktfri leverans för att jag tidigare fått sms från två olika bud efter överlämning av maten. Inte något otrevligt i sig utan mer "Enjoy the food ;)" men jag tycker det känns obehagligt med den kontaktvägen då smsen kom från budens privata telefoner.
 
Igår var jag yr hela dagen, från att jag vaknade till att jag gick och la mig. Är fortfarande lite yr men inte alls som igår, däremot är alla ljud lite förvrängda :confused: märker inte av det när ingen säger något, men säger någon något låter det lite för högt, lite burkigt och skumt. Fläktarna låter konstigt med.
 
Pushreklam på SMS. :wtf:
På senaste tiden tycks det bli mer och mer vanligt, åtminstone för mig, med spam-SMS från olika företag där man själv behöver aktivt säga nej till fortsatta utskick (s k "opt-out"), istället för att först aktivt ge samtycke (s k "opt-in"). Ett förbannat oskick.
 
Senast ändrad:
Reklam (grovt refererad) Beställer du också hem mer saker än du har pengar till. Då har du två alternativ. Skaffa en större brevlåda för alla betalningspåminnelser och krav du kommer få. Eller låt oss baka ihop allt så du bara får EN faktura med bättre ränta.

Sluta köpa saker som du inte kan betala kanske är ett alternativ också? :idea:

Är det bättre att hamna hos KFM med obetalbara skulder för att de ligger hos samma kreditgivare? För det är ju vad som kommer hända oavsett, eftersom premissen från början var att du inte hade nog med pengar i förhållande till dina köpvanor.
 
Pushreklam på SMS. :wtf:
På senaste tiden tycks det bli mer och mer vanligt, åtminstone för mig, med spam-SMS från olika företag där man själv behöver aktivt säga nej till fortsatta utskick (s k "opt-out"), istället för att först aktivt ge samtycke (s k "opt-in"). Ett förbannat oskick.
Oftast ger man samtycke automagiskt när man köper något.
T.ex. adlibris har så. Om de inte ändrat det.
 
Pushreklam på SMS. :wtf:
På senaste tiden tycks det bli mer och mer vanligt, åtminstone för mig, med spam-SMS från olika företag där man själv behöver aktivt säga nej till fortsatta utskick (s k "opt-out"), istället för att först aktivt ge samtycke (s k "opt-in"). Ett förbannat oskick.
Jag blev jäkligt irriterad häromdagen, då jag fick telefonsamtal från ett företag. Tackade nej till vaddetnuvar de försökte sälja, och kontaktade företaget för att fråga var jag hade gett lov att kontakta mig.
Tydigen hade jag klickat på en annons på facebook där man kunde kolla ifall man använde tilräckligt bra solskydd. Det var då väldigt finstilt att det klicket gav företaget rätt att ringa till mig. Kommer inte ens ihåg att jag någonson gått in på en sådan sida, så troligen har det varit i misstag.
 
Att de inte textar alla språk i filmer, främst i amerikanska har jag märkt.
Engelskt tal med svensk text, men så fort någon pratar ett annat språk så översätts det inte 😅 min spanska/iranska osv är liiite dålig😅🙄
Ja! Framförallt när de plötsligt börjar prata svenska. Som hörselskadad vill jag väldigt gärna kunna läsa även det och inte missa poängen helt för att jag inte hör vad de säger.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 552
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 031
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 967
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 529
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp