Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kommer från tandhygienisten och har tagit bort tandsten, till den nätta summan 1800 kronor.. 😳
För ett par veckor sedan var jag hos tandläkaren på undersökning, då var det alltså tandläkare + tandsköterska, röntgenbilder och undersökning. Hade inga hål eller problem, så ingen behandling, då betalade jag 800:- för det besöket 🤔 Tusen pickadollar mer för att ta bort tandsten, och då var det inte ens på alla tänder. Jag stööör mig. :meh:
Jag tyckte mitt tandläkarbesök igår var dyrt men inser nu att jag kommer undan med en helt ok summa, på 1660 kr.
(900 för undersökning och bilder samt 700 för tandstensborttagning. Tandläkare + sköterska. Privatklinik. Inga hål.)
 
Jag tyckte mitt tandläkarbesök igår var dyrt men inser nu att jag kommer undan med en helt ok summa, på 1660 kr.
(900 för undersökning och bilder samt 700 för tandstensborttagning. Tandläkare + sköterska. Privatklinik. Inga hål.)
Ja, grattis! ;) Måhända att det skulle kostat dig mer om du hade fått gå på separat besök hos tandhygienist också.
 
Stör mig på min jobbil. Ibland går rutan inte veva ner, vilket är sjukt opraktiskt när man ska dela ut post.. Om jag startar om bilen ett par gånger funkar det igen men så kan jag ju inte hålla på.
 
Stör mig på mig själv :banghead::banghead:

Fick tillbaka en uppgift på högskolan som innehöll konstruktiv kritik kring att jag missat att rikta ämnet mot arbetslivsinriktad sociologi och någon felaktig referens. Trots att den är godkänd, som är högsta betyget på den, samt innehöll en snäll ton från läraren så höll jag på att bryta ihop. Idag har jag lovat mig själv att inte logga in på den studentportalen eftersom uppgift 2 är bedömd, men bedömning ej publicerad. Ifall den är IG så förstör det hela helgen.
Jag vet att det är ren idioti att störa sig på sig själv, speciellt nu dessa texter skickades in kort efter att jag kom hem efter en längre sjukhusvistelse. Men det tar ändå inte bort känslan att vara kass, vilket är det jag stör mig på.

Morgonsvammel till kaffet innan två barn ska väcka, så helt förståeligt om ni inte får ihop texten.
Inom akademin finns det inget som är perfekt. Bara att vänja sig ❤
 
20211119_150150.jpg

:arghh:
 
Idag kom det en vaccinationsbuss till stan så tänkte vaccinera mig mot Covid, det blev dock inte så pga:
  • De kallar den en buss, snarare var det en skåpbil med typ 1 vaccinerare
  • Aplång kö, som gick låååångsamt. Hade fått stå säkert 2 timmar i kö om jag ens hunnit fram innan tiden tagit slut
  • Det blåser storm idag, kön var utomhus, på öppen plats

Skulle då försöka boka tid i stället, går in på 1177 och kollar hur. Följer instruktionerna men det går bara att boka tid om du är född 2005 och senare, vilket jag inte är. Loggar då in på 1177 och tänker att där kan det finnas en länk. Nej, det går inte att boka online för mig.

Helt jävla värdelöst.
 
Tyckte det var tråkigt att det skulle behövas, för kontona tar upp otroligt viktiga saker. Men det blev alldeles för smaskigt imho, dels för att jag mår dåligt av det men även för brottsoffrens skull som du säger.
Ja vaför snaska i detaljer.

som när en regional tidning får några år sedan la ut närbilder på blod från ett mord. alltså bara blodet. Jag skrev till dem oh påpekade att det kunde vara känsligt för närmaste berörda. Jag menar - om min nära blivit mördad vill jag inte se detaljbilder på blodet liksom

fick till svar att det var allmänintresse :banghead:
 
Stör mig på att vädret är helt rubbat, blåser hårt i em/kväll men det är varmt! Det är för fan höst/vinter, då ska det inte blåsa vårvindar! :crazy::nailbiting::eek:
Här också. Men jag tror att det är kalluften som är på väg att blåsa in. På måndag kommer vi att ha minusgrader här. Det tar i så det knakar i huset emellanåt.... :nailbiting:
 
Jag är för att vara försiktig med att införa regler, men visst finns de absolut de som anser att ett vaccinpass skulle vara värre än judasstjärnan. Det finns folk till allt, även om jag tror att de flesta motståndare inte är så rabiata.

Jovisst, självklart finns det folk till allt, men enligt @Marita73 så träffar hon inte några, utan MÅNGA. Då tänker jag att hon nog rör sig i väldigt udda kretsar, annars har jag faktiskt svårt att tro på det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 810
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 206
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 046
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 803
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp