Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Personer som frångår rutiner utan att nämna ett ord till andra för att de tycker rutinen är onödig :rage: och sen pratar till mig som att JAG inte vet vad som ska göras när jag mycket väl vet, bara att vi haft den här rutinen i nästan 1 år utan klagomål, gått supersmidigt, så jag har inte sett nån anledning göra en ändring :banghead: Är inget problem alls för mig att sköta hela saken bara jag fått veta något! Och istället för att prata med mig direkt när jag ifrågasätter varför inget gjorts så blev det undflyende svar och personen sprang iväg till chefen för att klaga om att rutinen är så onödig :meh: Så otroligt omoget beteende!
 
Stör mig på att många tycker att ett vaccinationspass är värre än judasstjärnan.
Va fan liksom!

Tycker de verkligen att det är VÄRRE än judasstjärnan, eller överdriver du nu?

Själv stör jag mig på att så många bygger halmgubbar av att vissa vill vara försiktiga med att införa olika lagar/regler för olika grupper av människor. (Nu vet jag inte om just du är en sådan, det får du ju svara på själv)

Men visst skulle det effektivaste vara att de ovvacinerade ska bära ett märke som visar att de är det, så man vet vem man ska hålla avstånd till. Varför är det en dålig idé? (När du svarar kan du gärna lägga citat och svar i covid-tråden så hamnar det på rätt ställe)
 
Stör mig på mig själv :banghead::banghead:

Fick tillbaka en uppgift på högskolan som innehöll konstruktiv kritik kring att jag missat att rikta ämnet mot arbetslivsinriktad sociologi och någon felaktig referens. Trots att den är godkänd, som är högsta betyget på den, samt innehöll en snäll ton från läraren så höll jag på att bryta ihop. Idag har jag lovat mig själv att inte logga in på den studentportalen eftersom uppgift 2 är bedömd, men bedömning ej publicerad. Ifall den är IG så förstör det hela helgen.
Jag vet att det är ren idioti att störa sig på sig själv, speciellt nu dessa texter skickades in kort efter att jag kom hem efter en längre sjukhusvistelse. Men det tar ändå inte bort känslan att vara kass, vilket är det jag stör mig på.

Morgonsvammel till kaffet innan två barn ska väcka, så helt förståeligt om ni inte får ihop texten.
 
Stör mig på folk som kör ett fordon och måste i princip stå still för att åka över de där metall plattorna, de använder när de grävt ett hål i vägen och man ska kunna köra över.
Visst att man inte bör köra 120 över, men att stå i princip still gör mig skogstokig när det eg inte behövs. De kanterna är inte värre än när de fräst bort asfalt å samma hårda kant syns. Går att köra 20-30 över i alla fall. Men men, försöker andas och inte störa mig men det är svårt.
 
Tycker de verkligen att det är VÄRRE än judasstjärnan, eller överdriver du nu?

Själv stör jag mig på att så många bygger halmgubbar av att vissa vill vara försiktiga med att införa olika lagar/regler för olika grupper av människor. (Nu vet jag inte om just du är en sådan, det får du ju svara på själv)

Men visst skulle det effektivaste vara att de ovvacinerade ska bära ett märke som visar att de är det, så man vet vem man ska hålla avstånd till. Varför är det en dålig idé? (När du svarar kan du gärna lägga citat och svar i covid-tråden så hamnar det på rätt ställe)

Jag är för att vara försiktig med att införa regler, men visst finns de absolut de som anser att ett vaccinpass skulle vara värre än judasstjärnan. Det finns folk till allt, även om jag tror att de flesta motståndare inte är så rabiata.
 
En person min sambo inte umgåtts med på 10år av olika anledningar har köpt hus i närheten av oss och sitter nu och messar om hur kul det ska bli att vi blir grannar. Jag och min sambo sitter mest och känner att herregud vi är inte vänner längre.

B81308FF-9498-4289-A23D-8920827E0936.jpeg
 
Jag stör mig på poddar/instagramkonton som tar upp viktiga ämnen som tex våld i nära relation/mäns våld mot kvinnor eller för den delen kriminalfall överlag men som går in på detaljer om skador offren fått, visar bilder på skador och så vidare. Går väl att diskutera och upplysa folk ändå.... Vet att Katarina Wennstam tagit upp detta nån gång, men fler borde ta till sig.
 
Jag stör mig på poddar/instagramkonton som tar upp viktiga ämnen som tex våld i nära relation/mäns våld mot kvinnor eller för den delen kriminalfall överlag men som går in på detaljer om skador offren fått, visar bilder på skador och så vidare. Går väl att diskutera och upplysa folk ändå.... Vet att Katarina Wennstam tagit upp detta nån gång, men fler borde ta till sig.
Håller med! Jag var tvungen att blocka flera konton på instagram efter den tragiska händelsen i veckan för att de publicerade så ingående detaljer. Jag vill gärna bli upplyst men jag behöver inte veta exakt i detalj.
 
Håller med! Jag var tvungen att blocka flera konton på instagram efter den tragiska händelsen i veckan för att de publicerade så ingående detaljer. Jag vill gärna bli upplyst men jag behöver inte veta exakt i detalj.
Har också börjat funderat i liknande banor på sista tiden. Nej men precis och jag tror inte alla brottsoffer tycker det är så roligt heller.
 
Jag stör mig på poddar/instagramkonton som tar upp viktiga ämnen som tex våld i nära relation/mäns våld mot kvinnor eller för den delen kriminalfall överlag men som går in på detaljer om skador offren fått, visar bilder på skador och så vidare. Går väl att diskutera och upplysa folk ändå.... Vet att Katarina Wennstam tagit upp detta nån gång, men fler borde ta till sig.
Tror det var vardagsrasismen som skrev om det där, att pedofiler går in på anti-pedofilsidor för att det blir ett lagligt sätt för dem att konsumera den "porr" som finns där:yuck:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 082
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 139
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 799
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 572
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • SD:s trollfabrik
  • Var vill vi bo?
  • Personalmöten

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp