Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis! Har aldrig själv försökt använda en rabattkod, tror inte ens jag någonsin klickat vidare för att läsa på om produkterna, men upp till 10% rabatt känns så otroligt lite.. Förstår dock när ett företag samarbetar med typ ett tiotal influencers att de inte kan ge varje influenser så mycket rabatt på koderna de kränger.
Det beror ju på hur mycket man handlar för. Det kan bli rätt mycket i rabatt om man handlar för mer.
 
Spelar ingen roll så länge föräldrarna tycker det är snyggt och stilrent 😉

Det är lite som när djurägare vill ha stilrena djurgrejer. Skit samma om klösträdet inte är funktionellt. Bara det är snyggt och syns så lite som möjligt 🙈

Jag är estetiskt känslig men köper inte heller saker utan funktion. Det STÖR MIG som tusan att det är få märken som lyckas göra funktionella saker snygga. I babyvärlden är det 80% bleka värdelösa saker just nu som bara är ”snygga”, absolut noll kul för en liten, och 20% plastiga riktigt fula färgexplosioner. Färg och kontraster som intresserar en bebis kan ju göras precis hur fint som helst, men varför är det ingen som gör det? SÅ störigt.
 
Jo, det är väl lite så procent funkar, men du behöver fortfarande spendera ganska mycket pengar för att komma upp i någon slags rimlig rabatt.
En nyfiken fråga: Vad är en rimlig rabatt för dig?
Jag blir rätt nöjd om jag får 100 kr i rabatt.

Edit: Tror jag får starta en tråd :D men du får gärna svara här ändå om du vill.
 
Senast ändrad:
Kollar Rederiet och stör mig på karaktären Uno. Han är så enerverande!!! :arghh: Minns inte att han var så när Rederiet sändes först.
 
En nyfiken fråga: Vad är en rimlig rabatt för dig?
Jag blir rätt nöjd om jag får 100 kr i rabatt.

Edit: Tror jag får starta en tråd :D men du får gärna svara här ändå om du vill.
Nu är kanske min matte väldigt dålig (humanist javisst, haha), men då måste du ju fortfarande "spendera" 1000:- för att få 100:- rabatt. Har liksom inte någon exakt slutsumma för vad jag tycker är en rimlig rabatt, alltså typ 100:-, utan brukar inte bry mig om att kolla på rabatter som är under kanske... 25% för det är då den totala summan som dras av börjar bli (enligt mig) rimlig.
Visst är det trevligt med rabatter, men här är det i kontexten av att en influencer kränger femtonmiljarder rabattkoder som är, enligt mig, otroligt låga.
 
Eh... nej? Du får ju alltid lika stor rabatt andelsmässigt. Om du sedan köper en eller 10 enheter a 10 kr kvittar ju.
Eh... jo, för det är inte det jag menar. Alltså självfallet vet jag att du får lika stor rabatt andelsmässigt (jag är inte dum i huvudet), men det jag menar är att för att få ut ens 100:- i rabatt måste du "spendera" 1000:-.

Summa summarum: JAG tycker inte att 10% är en rimlig rabatt då JAG anser att det inte är värt att spendera hur mycket pengar som helst för att komma upp i ens 100:-. JAG anser inte att 10% är en rimlig rabatt, kan ni bara lägga av nu?! Det här är en tråd för saker folk stör sig på, och JAG stör mig på influencers som kränger för MIG sjukt låga rabattkoder.

Jag har aldrig ens nämnt vad som är en rimlig rabatt i slutändan, bara att jag anser att 10% är jävligt lite.
 
Nu är kanske min matte väldigt dålig (humanist javisst, haha), men då måste du ju fortfarande "spendera" 1000:- för att få 100:- rabatt. Har liksom inte någon exakt slutsumma för vad jag tycker är en rimlig rabatt, alltså typ 100:-, utan brukar inte bry mig om att kolla på rabatter som är under kanske... 25% för det är då den totala summan som dras av börjar bli (enligt mig) rimlig.
Visst är det trevligt med rabatter, men här är det i kontexten av att en influencer kränger femtonmiljarder rabattkoder som är, enligt mig, otroligt låga.
1000 kommer man lätt upp i om man köper några byxor, några tröjor och några skjortor. Eller några dyrare hudvårdsprodukter. Nu utgår jag från mig själv, jag shoppar inte ett plagg då och då utan beställer för kanske 3000 kr två ggr per år, då är ju 10 % bra.
Men ska sluta tjata. :)
 
Jag är estetiskt känslig men köper inte heller saker utan funktion. Det STÖR MIG som tusan att det är få märken som lyckas göra funktionella saker snygga. I babyvärlden är det 80% bleka värdelösa saker just nu som bara är ”snygga”, absolut noll kul för en liten, och 20% plastiga riktigt fula färgexplosioner. Färg och kontraster som intresserar en bebis kan ju göras precis hur fint som helst, men varför är det ingen som gör det? SÅ störigt.

Det är samma sak med leksaker för djur. Tycker det är sjukt svårt att hitta fina som inte mördar mina ögon. Men å andra sidan så är ju hundar lättare, dom blir ju glada även om det är blekt och trist. :p
 
Det är samma sak med leksaker för djur. Tycker det är sjukt svårt att hitta fina som inte mördar mina ögon. Men å andra sidan så är ju hundar lättare, dom blir ju glada även om det är blekt och trist. :p

Ja det är ju en stor fördel i varje fall :laugh: Dottern blir ju typ inte intresserad om det inte är så starka färger att jag själv typ behöver solglasögon på mig:meh:
 
En annan sak som stör mig idag är att det flyttat in en hund i lägenheten mittemot, som skäller när vi går in/ut. Fair enough, den skäller bara till någon gång och det gör min hund också om det skramlas i trapphuset. Problemet är att de hör varandra när de vaktar och det kan plötsligt bli ett jädra liv när den ene vaktar sitt hem och den andre blir skälld på i trapphuset. Idag upptäckte de att de hör varandra genom båda ytterdörrarna 😫🤪
 
Mejlade till ett skoföretag då jag var intresserad av deras produkt men den svenska hemsidan var lite annorlunda än den engelska och icke nämnd i den engelska så jag ville kolla upp saken för säkerhets skull.
Fick en bekräftelse på om att svar skulle komma inom 1-2 arbetsdagar.
Nada.

Well fine, vill ni inte ha mina pengar så.
 
Lövblåsare kan vara det värsta jag vet. Blir liksom arg av att höra sådana. Går runt en snubbe i mitt område just nu och jag bara känner hur spänningshuvudvärken tränger sig på. Imponeras av de som orkar jobba med sådana maskiner.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 549
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 029
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 966
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 182
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp