Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blir verkligen ledsen.
Vad tråkigt, genuint. Jag känner att jag är för hjärntrött för att resonera vettigt kring de här frågorna, för det känns som att vi kommer in på kulturrelativism vilket är ett komplext ämne tycker jag. Men jag tror mig förstå hur du menar. Att du inte vill utgå ifrån att någon annan agerar utifrån samma referensramar som du själv. Men som sagt, jag är inte i form att göra en diskussion om så pass viktiga ämnen rättvisa idag. Om det skulle vara så att jag tolkat dig på ett orättvist sätt ber jag om ursäkt.
 
Vad tråkigt, genuint. Jag känner att jag är för hjärntrött för att resonera vettigt kring de här frågorna, för det känns som att vi kommer in på kulturrelativism vilket är ett komplext ämne tycker jag. Men jag tror mig förstå hur du menar. Att du inte vill utgå ifrån att någon annan agerar utifrån samma referensramar som du själv. Men som sagt, jag är inte i form att göra en diskussion om så pass viktiga ämnen rättvisa idag. Om det skulle vara så att jag tolkat dig på ett orättvist sätt ber jag om ursäkt.
Jag borde ha lärt mig hur lätt det kan bli fel.
Och att det kan vara svårt i text.
Antar att du inte bor i närheten för då hade jag bjudit på en fika.
Hoppas hjärnan återgår till det normala.😉
 
Jag är så less på både värme och mygg. Försöker vänta ut värmen och gå ut på kvällen men jag blir ju helt uppbiten och nu har jag fula sår på ben och fötter som jag inte kunnat låta bli.

Idag har jag dessutom lyckats få in några myggor och ett gäng knott??? Dom flyger helt ljudlöst och jag märker av att det kittlas lite eller gör ont när dom bits. Och så är dom snabba och flyger iväg innan jag hinner slå dom.

Dessutom har jag svårt att komma till ro på kvällen på grund av värmen och skulle verkligen behöva sova ut men det går ju inte eftersom man måste jobba 🤷‍♀️🤷‍♀️🤷‍♀️🤷‍♀️🤷‍♀️

Och till sist så håller jag på att klia sönder min hårbotten eftersom jag försöker svalka mig genom att skölja huvudet. Hårbotten är inte glad åt att behöva vara fuktig men jag vägrar plocka fram hårtorken i den här värmen.

Så. Om det bara kunde sluta vara så varmt eller om jag kunde få semester. Och alla mygg kunde dö. Tack.

Just ja. Har dessutom tappat halva min nyckelring på något sätt. Själva grejen och lägenhetsnyckeln är helt plötsligt försvunna medan de andra är kvar. Jag är rädd att dom har lossnat på något sätt när jag har varit på promenad och att jag aldrig kommer hitta dom. Känns så onödigt.
 
Stör mig på en kollega som stör sig på priset på bröd. "Det är bara mjöl, vatten och jäms lite jäst." Jag som inte heller har någon koll föreslog att produktionskostnaderna säkert gått upp eftersom allt annat också blivit dyrare. Då tyckte han det ju säkert bara är två personer som övervakar hela produktionen eftersom maskinerna sköter allt annat. Högst tveksamt att tex Pågen bara skulle ha två personer i hela fabriken. 🙄
 
Stör mig på en kollega som stör sig på priset på bröd. "Det är bara mjöl, vatten och jäms lite jäst." Jag som inte heller har någon koll föreslog att produktionskostnaderna säkert gått upp eftersom allt annat också blivit dyrare. Då tyckte han det ju säkert bara är två personer som övervakar hela produktionen eftersom maskinerna sköter allt annat. Högst tveksamt att tex Pågen bara skulle ha två personer i hela fabriken. 🙄
Då får han väl baka eget bröd eftersom det är så billigt och enkelt.
 
Stör mig ofantligt på att min nya (jobb)telefon, som jag väntat på i 3,5 månad pga. företagets dåliga ursäkter, levereras till kontoret idag - DEN ENDA DAGEN PÅ HELA ÅRET SOM JAG INTE KAN ÅKA TILL KONTORET EFTERSOM ALLT ÄR KAOS I TRAFIKEN PGA TOUR THE FRANCE!

Så nu måste jag vänta tills på måndag för att få leka med min nya telefon :cry:.

Varsågoda, årets i-landsproblem :o;).
 
Kul med aktivt inomhusjobb.
Det är dock inte 38 grader ute, tror den är i solen 😅
20220701_073422.jpg
 
Senast ändrad:
Stör mig ofantligt på att min nya (jobb)telefon, som jag väntat på i 3,5 månad pga. företagets dåliga ursäkter, levereras till kontoret idag - DEN ENDA DAGEN PÅ HELA ÅRET SOM JAG INTE KAN ÅKA TILL KONTORET EFTERSOM ALLT ÄR KAOS I TRAFIKEN PGA TOUR THE FRANCE!

Så nu måste jag vänta tills på måndag för att få leka med min nya telefon :cry:.

Varsågoda, årets i-landsproblem :o;).

Skickar några styrkekjamizzar :D

(jag hade också varit SJUKT störd och även sett mitt i-landsproblem i det hela :laugh:)
 
Ventilationssystemet är ur funktion på jobber och har varit så i ETT HALVÅR! alltså ingen luft cirkulerar alls. Vi har 33 grader ute och det känns varmare inomhus. Har ingen termometer men tror att det kan vara en bra bit över 33 inne. Har stora glasfönster.

Våran ventilation är också kaputt, sen flera år. Det fungerade okej i några dagar förra veckan 😒 enda våningen som är sval är våning 5, där fryser man nästan...
 
Jag åt lite kall potatis och medister och stör mig på att jag blev så mätt, åt inte alls mycket, men kanske för fort trots att jag tyckte mig vara långsam? Det STÖR mig att vara proppmätt i denna värmen för nu blev jag astrött också!
 
Jag behöver gå ut och klippa gräset, men hittar inte solskyddet. Det måste innebära att jag inte kan klippa gräset, eller hur?

Störigt att jag inte hittar flaskan.. Den var nästan helt ny!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 508
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 001
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 957
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 149
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp