Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att jag lånar ut pengar. Mitt förra ex är skyldig mig en större summa. Ändå lånat ut till senaste exet och nu kan jag se mig i stjärnorna efter de pengarna också 🙁🙁🙁 ska facking aldrig mer låna ut pengar!!!!! (Sa jag efter gamla exet också). Kan inte stå på mig när folk behöver låna!!!
 
Jag köpte Arlas kvarg med hallonsmak på Ica maxi i grannkommunen. Alltså SÅÅÅ god! Trodde jag köpt fel o fått en fet variant men de va lågkalori och sockerfria.
Så finns den inte på Ica i min hemmakommun..? ☠️
 
Besökte Fjärilshuset igår och känner mig lurad. :mad:
Betalade parkering, hutlöst inträdde och vi gick runt och letade Atlasspinnaren men såg den ingenstans, frågade när vi gick ut och får då veta att de lämnat tillbaka den till ägaren i Gamla stan! Det var ju för den som vi åkte dit, kostade oss nästan 1000 spänn som vi kunnat gjort något roligare för. :banghead:
Alltså, vad kostar inträdet egentligen? Jag känner fickpengarna ramla in här. :D
 
Fortsätter på torkastörningen. Idag fick jag rulla upp sista höbalen till hästarna vilket betyder att jag måste åka och köpa hö inom två veckor. :arghh:

I vanliga fall köper jag första balarna i slutet av oktober.

Jag känner uppriktigt för alla som dränkts i regn och översvämningar, och jag vet att jag kommer förr eller senare att förbanna regnet, blåsten och lera upp till låren igen, jag också. Men jag delar (vilket ju framförts några gånger redan) till fullo din störning gällande allting med den jävla torkan inklusive detta.

Jag har tillbringat en god stund i kväll med att fluffa ut och försöka lufta innehållet i en hösilagebal - med låg ts-halt - som blir varm nästan direkt den öppnas, och som hade varit lagom att börja på när utomhustemperaturen möjligen sjunkit en del i oktober. Det hade också varit lagom att börja på dessa balar i september/oktober för att årets höskörd, som redan kostat en mindre förmögenhet, skulle räcka fram till juni. OM inte betet hade förtvinat bort, så att jag nu behövt börja stödfodra före mitten på augusti dvs.
 
Jag hoppade på ett erbjudande som jag verkligen trodde skulle avslutas efter typ 3 månader, har missat att det lagts på typ 60kr på min telefonräkning för något jag aldrig nyttjat, så måste ringa någon i morgon för att ta bort det hela...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 655
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 071
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 000
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 660
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17
  • "Bästa mashen"? Blötning, smaklighet, stärkelse?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp