Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Screenshot_20221003_195649_com.android.chrome_edit_150525309518176.jpg

Detta :banghead:
Varje förpackning räcker till 4 dagar och jag får hämta ut en åt gången.. Jag som tänkte att det vore smidigt att få rull på beställningar via nätet :crazy:
 
Att jag blir avundsjuk på saker jag lätt hade kunnat fixa själv.. Typ på när folk har snyggt hemma. Har absolut INGET som hindrar mig för att få tummen ur och äntligen inreda lägenheten så som jag vill ha det! Har sedan jag var liten drömt om att få inreda min egen lägenhet, nu har jag den och dessutom en hyfsat bra inkomst. Varför gör jag inte någonting bara?!
 
Stör mig på att jag kom hem igår och de börjat riva köket. Visste om att de ska va ha här i 3 dar, så inte det som var det störiga.

Det störiga var att ett fönster sär jag alltid har nedrullat pga insyn var upprullat (hade nog inte brytt mig så mycket om det egentligen om det inte vore för att det är altandörren) och det stod UPPLÅST!!
Så med andra ord hade någon kunnat ta sig in i lägenheten den vägen.

Sen hade vaktis bara sagt att jag skulle plocka ur skåpen så de kommer åt gångjärnen, tömma ett skåp så de kan ta bort bänkskivan.
Sas ingenting om lådorna.

När jag kom hem låg lådornas innehåll bland annat på golvet och belamrat på den sista delen av köksbordet som fanns kvar.
Suck, hade jag bara vetat om det hade kunnat göra det själv. Nu hittar jag ingenting längre.

Kan de bara inte bli färdiga så jag slipper stöket och kan får ordning igen.

Såg förresten under fläkten va det visst äckligt. Hittade en sån där död insekt som jag funderat på vad det är och inte vetat hur jag ska bli av med.

5C15FADE-149E-40F1-A29F-538352AEDA7E.jpeg
 
Eftersom jag är allmänt sur och stör mig på allt så blev jag extra uppretad på ett fb-inlägg.

Nän hade delat en artikel från en kvällstidning om Robyns lägenhetsrenovering. En man hade frågat "vem är Robyn". Då svarar en äldre manlig professor emeritus och över 90: "en flicka som sjunger".

Jag blev så uppretad. Flicka? Som sjunger?
Hon är internationellt känd artist.

(nu måste jag sluta reta mig på allt)
 
Grå ,mörka och kalla vädret. Samt känner av huggandet och kliandet i bulan och låret . Jag blir tokig på de
 
Eftersom jag är allmänt sur och stör mig på allt så blev jag extra uppretad på ett fb-inlägg.

Nän hade delat en artikel från en kvällstidning om Robyns lägenhetsrenovering. En man hade frågat "vem är Robyn". Då svarar en äldre manlig professor emeritus och över 90: "en flicka som sjunger".

Jag blev så uppretad. Flicka? Som sjunger?
Hon är internationellt känd artist.

(nu måste jag sluta reta mig på allt)
Det finns fan inget värre än folk (nästan alltid mossiga gubbar) som är stolta över sin okunskap. Så jag tycker det är rimligt irritationsmoment 😂
 
Eftersom jag är allmänt sur och stör mig på allt så blev jag extra uppretad på ett fb-inlägg.

Nän hade delat en artikel från en kvällstidning om Robyns lägenhetsrenovering. En man hade frågat "vem är Robyn". Då svarar en äldre manlig professor emeritus och över 90: "en flicka som sjunger".

Jag blev så uppretad. Flicka? Som sjunger?
Hon är internationellt känd artist.

(nu måste jag sluta reta mig på allt)
Som min morfar igår "pah, hur kan man kalla honom för folkkär artist, jag har ingen aning om vem det är!"...
 
Eftersom jag är allmänt sur och stör mig på allt så blev jag extra uppretad på ett fb-inlägg.

Nän hade delat en artikel från en kvällstidning om Robyns lägenhetsrenovering. En man hade frågat "vem är Robyn". Då svarar en äldre manlig professor emeritus och över 90: "en flicka som sjunger".

Jag blev så uppretad. Flicka? Som sjunger?
Hon är internationellt känd artist.

(nu måste jag sluta reta mig på allt)
Fast det är väldigt motiverat att reta sig på den där sortens förringande av en 43-årig kvinna som haft en internationell karriär i tre decennier.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 458
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 707
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 449
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 213
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp