Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså vad är det med salesylsyrekräm?? Köpte förut den i essexsalva pga inte så kladdig som den med vaselin, men den va dyr, typ 300kr men vet inte hur mkt det är i den tuben..

Idag kostar 85g i essexkräm 560kr på 15% rea! Jämförpris 6 588,24 kr/kg 🤓

Anledningen till jämförspriset: 480g av samma salva kostar 645kr, 15% rea.
1 343,75 kr/kg

Men alltså ett halvkilo kräm har jag ju ingen användning av. Använder två ärtor i mängd, i perioder till ngt raspliknande på ett framben.

Får köpa o sälja i egna små byttor eller vad 🤔
 
Nissen kanske skulle ha gjort sitt jobb ordentligt och undersökt VARFÖR @pepps behörigheter ser ut som de gör innan han ryckte dem. Men det var väl för jobbigt.
Det var som på förra jobbet. Helt plötsligt saknade jag behörighet att komma in i fikarummet 🤪 men mitt vikariat skulle ju gå ut efter tre-fyra månader så jag orkade inte fixa det. Fick alltid fråga någon snällt om de kunde släppa in mig. Problemet var att jag delade fikarum med polisen. De var lite skeptiska till att släppa in folk de inte kände genom låsta dörrar :laugh:
 
Kanske Nissen bara kollade när leverantörer ska utföra sitt jobb? Och insåg att det var fel ? Hos en icke anställd som ska påbörja sitt jobb kl 5.00 och framåt. Enligt avtal.
Om Nissen tänkt efter hade han insett att @pepp får betalt för att hinna utföra sitt jobb och inte antalet timmar hon är där eller om hon börjar 04:55 eller 05:05. Det är så typiskt vid upphandlingar att jobbet går till den som bjuder lägst, sen att de anställda ska hinna sköta sitt jobb och helst störa så lite som möjligt verkar inte gå in i huvudet på en principryttare som stirrar blint på klockan och sina paragrafer. Det är inget han har ont av om hon kommer lite tidigare till ett jobb hon sköter till punkt och pricka sedan flera år tillbaka.
 
Gick med i en förening och sökte grundutbildningen till hösten i mars/april, nu har jag fått datum att jag inte får börja grundutbildningen förrän augusti nästa år... Vill vara klar nu!!
 
Om Nissen tänkt efter hade han insett att @pepp får betalt för att hinna utföra sitt jobb och inte antalet timmar hon är där eller om hon börjar 04:55 eller 05:05. Det är så typiskt vid upphandlingar att jobbet går till den som bjuder lägst, sen att de anställda ska hinna sköta sitt jobb och helst störa så lite som möjligt verkar inte gå in i huvudet på en principryttare som stirrar blint på klockan och sina paragrafer. Det är inget han har ont av om hon kommer lite tidigare till ett jobb hon sköter till punkt och pricka sedan flera år tillbaka.
Jag har ingen aning om var @pepp jobbar men på många större företag granskas behörigheter vid en internrevision.

Jag tycker också att de borde kontaktat @pepp eller chef vid ändring .

Men Nissen gjorde förmodligen sitt jobb.Tror jag.
 
Åke längs ett fritidshusområde igår kväll. Området har gradvis fått permanentboende.

På i princip vartenda hus satt massor av fasadbelysning. Sånt som inte fyller nån funktion mer än att vara (förmodat) snyggt.
Hallå, läser de inte media? Om vvi sänker elförbrukningen ca 5% så klarar vi vintern utan astt riskera avstängning..
 
Varför ska ungar hoppa och galoppera när de inte har någon balans och studsar runt o drar ponnysarna i munnen?
"Åh, va duktigt hen är! Va modig som hoppar!" Jadi jadi jaa
På djurens bekostnad..
Förstår inte heller varför man inte vill använda typ halsring eller sånt där handtag som kan fästas fram på sadeln. Eller som när jag lärde mig rida; hålla i manen så att du inte drar hästen i munnen om du inte har balans.
 
På i princip vartenda hus satt massor av fasadbelysning. Sånt som inte fyller nån funktion mer än att vara (förmodat) snyggt.
Hallå, läser de inte media? Om vvi sänker elförbrukningen ca 5% så klarar vi vintern utan astt riskera avstängning..

Detta. Fasadbelysning utan övrig funtion har stört mig länge före någon energikris blivit aktuell (allt sedan det började bli populärt). Har fattat noll poäng med att lysa upp en fasad där ingen rör sig, och skulle någon mot förmodan röra sig där så hjälper fasadbelysningen ändå inte, för den lyser bara upp fasaden.

Har viss förståelse för att man lyser upp speciella byggnaders fasad (museum o.dyl), men ett vanligt standard älvsbyhus byggt på -95 behöver kanske inte lysas upp speciellt mycket.
(Inget ont om älvsbyhus i sig).
 
Detta. Fasadbelysning utan övrig funtion har stört mig länge före någon energikris blivit aktuell (allt sedan det började bli populärt). Har fattat noll poäng med att lysa upp en fasad där ingen rör sig, och skulle någon mot förmodan röra sig där så hjälper fasadbelysningen ändå inte, för den lyser bara upp fasaden.

Har viss förståelse för att man lyser upp speciella byggnaders fasad (museum o.dyl), men ett vanligt standard älvsbyhus byggt på -95 behöver kanske inte lysas upp speciellt mycket.
(Inget ont om älvsbyhus i sig).
Plus att det försämrar sikten för det man verkligen behöver se att i en mörk miljö att ha ovidkommande ljuspunkter.
Och är mord på en massa viktiga djur och insekter att lura dem med konstgjort ljus på natten som inte finns praktiskt behov av.
 
Om Nissen tänkt efter hade han insett att @pepp får betalt för att hinna utföra sitt jobb och inte antalet timmar hon är där eller om hon börjar 04:55 eller 05:05. Det är så typiskt vid upphandlingar att jobbet går till den som bjuder lägst, sen att de anställda ska hinna sköta sitt jobb och helst störa så lite som möjligt verkar inte gå in i huvudet på en principryttare som stirrar blint på klockan och sina paragrafer. Det är inget han har ont av om hon kommer lite tidigare till ett jobb hon sköter till punkt och pricka sedan flera år tillbaka.
Wow...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 555
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 033
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 985
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 620
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp