Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Själv stör jag mig något enormt på allt rovdjurshat som frodas runt om i landet med årets vargjakt som årets bottennapp. :arghh:

Räven är en del av vår fauna, jag har höns, tar räven en höna är det mitt eget fel och inte rävens, det är mitt ansvar att skydda mina höns. Jag ljuger utan att skämmas det minsta när någon jägare frågar om jag sett någon räv nyligen, de har tillräckligt med djur att skjuta utan att jag ska tala om var viltet finns. 😡
Såg nått om nån älgko och två kalvar som flyttat in i nått samhälle/stad. Folk tyckte det var mysigt och dom förstod ju att älgarna typ var tvungna att göra när det finns så mycket varg och andra rovdjur i skogen. Dom var inte trygga där längre :banghead: Det kan ju inte bero på att vi människor tränger bort djuren från deras naturliga habitat när vi bygger närmre och närmre skogen? Vi tar bort skogen för att utöka våra boenden. Nä, det är rovdjuren.
Pappa är ju övertygad om att det är rovdjurens (vargens) fel att det finns mindre att jaga. Det är inte så att det beror på att vi har jagat hårt och dessutom nu fått lite konkurrens och kanske behöver dra ner på jakten lite? Här hemma så har vi inte mycket vilt längre för vi har en jaktidiot som jagar varje dag när det är lovligt och skjuter ta mej fan allt han ser. Övriga jaktlaget är tydligen rätt sura över detta.
 
Såg nått om nån älgko och två kalvar som flyttat in i nått samhälle/stad. Folk tyckte det var mysigt och dom förstod ju att älgarna typ var tvungna att göra när det finns så mycket varg och andra rovdjur i skogen. Dom var inte trygga där längre :banghead: Det kan ju inte bero på att vi människor tränger bort djuren från deras naturliga habitat när vi bygger närmre och närmre skogen? Vi tar bort skogen för att utöka våra boenden. Nä, det är rovdjuren.
Pappa är ju övertygad om att det är rovdjurens (vargens) fel att det finns mindre att jaga. Det är inte så att det beror på att vi har jagat hårt och dessutom nu fått lite konkurrens och kanske behöver dra ner på jakten lite? Här hemma så har vi inte mycket vilt längre för vi har en jaktidiot som jagar varje dag när det är lovligt och skjuter ta mej fan allt han ser. Övriga jaktlaget är tydligen rätt sura över detta.
Jag väntar fortfarande på att jägarna ska börja kräva att all tågtrafik ställs in. Där går det åt mycket vilt och jakthundar.
 
Har en vän som på Facebook är expert på att dela saker utan att läsa allt... Det händer i princip med vartannat vart tredje inlägg, och alltid blir personen så förvånad när andra påpekar att det är gamla eller felaktiga saker; "oj, jag läste inte allt" eller "hm... kollade inte datumstämpeln på artikeln" :banghead:
 
Har en vän som på Facebook är expert på att dela saker utan att läsa allt... Det händer i princip med vartannat vart tredje inlägg, och alltid blir personen så förvånad när andra påpekar att det är gamla eller felaktiga saker; "oj, jag läste inte allt" eller "hm... kollade inte datumstämpeln på artikeln" :banghead:
Jag har några sådana facebookvänner, vad som förvånar mig mest är var de lyckas gräva upp alla gamla grejer. Var hittar man ens ett inlägg från 2018 där någon bekantas bekant efterlyser sin mobiltelefon som de tappat?
 
Jag stör mig på att jag måste byta telefonnummer eftersom jag slarvat bort det "stora" kortet som sim-kortet kom i (som jag fick för måååånga år sedan). Innan 1/2 var man tvungen och registrera sitt kontantkort så det fick bli ett nytt nummer och ett abonnemang.
 
Facebook har gjort nån uppdatering så ”lägg till vän” följer med hela tiden när man kollar deras sida. Så idag när jag stalkar folk jag inte är vän med har jag råkat trycka på ”lägg till vän” 2 gånger!! Tur det går att ångra men tänk om man missar 😂
Jag råkade gå med i en folkdansgrupp på en annan ort en gång. :D
Har typ inget dansintresse.
Var inte så van vid touchscreen då.
 
Det skulle min garanterat göra om yrseln var det minsta påtaglig. Vems prestation påverkas inte av att man känner sig jätteyr? Tänker att de allra flesta borde påverkas av det.
Beror på om man sitter still eller har ett rörligt arbete. Men aktuell användare skulle sitta i en massa möten och det borde gå bra. Yrsel är sällan konstant utan kommer och går.

Hälsar hon som levt med yrsel i varierande grad i många år.
 
Jag stör mig på att jag måste byta telefonnummer eftersom jag slarvat bort det "stora" kortet som sim-kortet kom i (som jag fick för måååånga år sedan). Innan 1/2 var man tvungen och registrera sitt kontantkort så det fick bli ett nytt nummer och ett abonnemang.

Registrerade en kontantmobil förra veckan utan att behöva det 'stora' kortet. Endast ID kort och telefonen behövdes?
 
Jaha men alltså minns ni att jag störde mig på att jag lagt ut gratis möbler och ingen verkade vilja ha dem? Det visar sig att jag hade fått MASSOR med förfrågningar om dem, men att jag av någon anledning inte fått några notifikationer till min mejl som jag fått tidigare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 426
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 449
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
4 298
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 912
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp