Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha ungarna på mitt jobb är som galna i henne (jobbar som bibliotekarie på ett högstadium) så jag var tvungen att se vad som var grejen. Inte riktigt min kopp te om man säger så :rofl: Men, hon får elever att plöja tjocka böcker på engelska så jag är glad ändå :D

Som jag förstått det är det på Tik Tok hon fått en revival och hon är superstor på booktok.
Vad de än läser är det bra! Ungarna måste lära sig läsa och läsa mycket.
Heja!
 
Beror på om man sitter still eller har ett rörligt arbete. Men aktuell användare skulle sitta i en massa möten och det borde gå bra. Yrsel är sällan konstant utan kommer och går.

Hälsar hon som levt med yrsel i varierande grad i många år.
Fast jag har först 6 timmar undervisning med mina treor så sitta still är inget jag gör ;)
Men jag var hemma idag då det är lite jobbigt att krocka med väggar och inte kunna hålla sig på vägen.
 
Jag frågade en kompis som läser mycket och som brukar uppskatta samma sorts böcker som jag. Hennes svar blev "Jag läste It Ends With Us på semestern och såhär i efterhand så undrar jag verkligen varför. Den var blandat barnslig och orealistisk. Men vill du ha en bok där du slipper tänka och kan läsa ut på några dagar, då har du hittat rätt! Jag kan också erkänna att jag gillade delar av den väldigt mycket när jag läste den, men som sagt, nu när jag har tänkt på saken känns det helt orimligt att jag alls uppskattade den."

Helt hopplös verkar den alltså inte vara (åtminstone inte om man läser den själv, som ljudbok kan jag verkligen tänka mig att den är hemsk) men du ska nog ha ett, hm, öppet sinne när du läser :p
Då ska jag ge den en chans :D
 
Hittat totalt 4 småflaskor vin och en ihopknycklad burk i olika papperskorgar på toaletterna.

Vill man nu dricka på jobbet, vill man inte dölja det bättre? Jag hoppas ju verkligen inte att det är nån som har problem, men nu har det hänt så många gånger att man börjar fundera.

Vaktmästaren skulle ta upp det med cheferna igen...
 
Att jag då och då blir involverad i en konflikt som pågått mellan två personer i flera år nu och jag stör mig på att jag har en blind spot någonstans. Att förstå situationer och olika perspektiv brukar vara en utav mina främsta egenskaper men denna konflikt får jag inte grepp om. Det båda säger låter så vettigt och sant men det kan det inte vara, eftersom det motsäger varandra. Det är nåt jag inte ser och det stör mig.
 
:cautious: :cautious:
20230206_125901.jpg
 
När man har bokat tid, ordnat och grejat med ledigt från jobbet, resa, boende, osv. osv. Och sen får man samtal ett par dagar innan. Hej! Tyvärr kan vi inte ta emot dig då, kan du komma på måndag i stället......... Nej, liksom, det går inte så där bara att fixa ledigt, boka om resan, boendet och alltihop. Får skjuta fram det hela ett par månader. :mad:
 
Men rimligt!!! Åkte från macken för typ 10 minuter sen. Får NU ett meddelande om att jag har ett paket att hämta på den macken. Går bra nu 😅
Några gånger har det hänt att jag fått sms när jag var på Coop men orkade inte ta upp telefonen och kolla, så handlade klart och gick hem.
Kollar meddelandena hemma och så var det en avisering om att jag hade brev/paket att hämta på Coop. :meh:
Efter det kollar jag alltid telefonen om det kommer sms när jag väntar paket och är nära utlämningsställe eller instabox.
 
Stör mig på att jag vill ha Farriers mite schampoo och biosect spray, men det verkar bara finnas direkt från UK, thanks Brexit... Hittade en i Sverige som sålde men det var ett sådant otroligt överpris att jag inte tänker köpa av ren princip 😅
 
Den idiot som åker runt och sladdar med bilen på gatan. Nej vederbörande bor inte på våran gata och man kommer ingen mer vart än åka runt på gatan. Vederbörande har kört runt 4 ggr sedan 16.30. Folk har bilar parkerade på gatan. Och det är inte så att den bara råkade få sladd.... hoppas vederbörande tappar kontrollen..... :devil: :devil::devil::devil::devil::devil::devil:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 417
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 441
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
4 294
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 898
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp