Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
En bekant till mig har lite yngre barn än jag, och har fått massor av begagnade barngrejer av mig, och en del har hon fått låna. Bland annat en barnmatstol som hon lämnade tillbaka helt förstörd efter att ha "tvättat" den med jag vet inte vad, sandpapper kanske, eftersom den var helt sönderskrapad.

Nåja, i varje fall så frågade jag idag ifall jag kunde få låna en sak av henne.

Nej, hon lånar inte ut något, för hon är så rädd att det går sönder...
 
En bekant till mig har lite yngre barn än jag, och har fått massor av begagnade barngrejer av mig, och en del har hon fått låna. Bland annat en barnmatstol som hon lämnade tillbaka helt förstörd efter att ha "tvättat" den med jag vet inte vad, sandpapper kanske, eftersom den var helt sönderskrapad.

Nåja, i varje fall så frågade jag idag ifall jag kunde få låna en sak av henne.

Nej, hon lånar inte ut något, för hon är så rädd att det går sönder...
Men så trist!!
 
En bekant till mig har lite yngre barn än jag, och har fått massor av begagnade barngrejer av mig, och en del har hon fått låna. Bland annat en barnmatstol som hon lämnade tillbaka helt förstörd efter att ha "tvättat" den med jag vet inte vad, sandpapper kanske, eftersom den var helt sönderskrapad.

Nåja, i varje fall så frågade jag idag ifall jag kunde få låna en sak av henne.

Nej, hon lånar inte ut något, för hon är så rädd att det går sönder...

Då hade jag slutat ge eller låna ut saker till henne. Visst att det du gjort inte var villkorat men får en inget tillbaka så ser jag inte någon poäng i att fortsätta.
 
Men så trist!!

Då hade jag slutat ge eller låna ut saker till henne. Visst att det du gjort inte var villkorat men får en inget tillbaka så ser jag inte någon poäng i att fortsätta.
Det handlade dessutom om skidor, så kanske ingen jätterisk att de går sönder.
Nu är det ju några år sedan hon fick barnkläder senast, så det är nog inte aktuellt att ge något mer.
 
Har ett försäkringsbolag som inte erbjuder e-faktura. Vill inte ha den på autogiro så de skickar ut pappersfakturor. Som börjat utebli eller komma för sent.
Det är två försäkringar så det kommer två fakturor i två brev, i vardera är det varje gång en autogiroblankett och ett svarskuvert. Slöseri.
 
Nu stör jag mig satan på Boozt 😡
Beställde en morgonrock och valde direktbetalning med Trustly. Allt gick bra, fick orderbekräftelse.
En kvart senare får jag ett nytt mail där det står att min beställning är makulerad pga betalningen inte gick igenom. De hänvisar mig till att beställa igen med annan betalningsmetod.
Gick in på banken och pengarna är dragna, inte bara reserverade.
Får jag in på Boozt igen har de höjt priset på produkten.
Så först tar de mina pengar, sen vill de att jag köper samma vara igen till ett högre pris + fakturaavgift 😡
 
Folk som inte förstår det här. Ibland inkluderar det mig.

PpCPUqz.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 049
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 397
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 153
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 981
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp