Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade 4:50 enligt vintertiden. (5:50 sommartid) Jag som la mig tidigt för att få sova lika länge. :cautious:
Typ precis när jag vaknat, eller om det var det jag vaknade av, kanske, så hördes det några kraftiga smällar.
Tänkte att det var ett inbrottsförsök så funderade på att ringa 112 men det blev tyst så jag sov lite till.
Sen på fm när jag gick ut så möttes jag av detta. :rage:

2B1C2AAE-C9D7-444C-B6E3-9CF7B83E421E.jpeg
 
Här har ni en orimlig störning om något.

Kollar husmodeller hos olika hustillverkare, men ingen modell motsvarar mina krav. Skulle någon modell ha den planlösning jag önskar, så har den då istället de populära golv-till-tak fönstrena som jag inte är intresserad av. Eller så är det något annat som stör.

Men det är väl ingen orimlig störning, kanske ni tänker.

Jo, för vi ska inte ens bygga något hus, jag leker bara "om jag vann på lotto" och drömmer runt :p:D
När jag leker ”om jag vann på lotto” brukar jag googla ”bygga slott” och sen störa mig på att det finns så lite info om det 🤣🤣
 
Pratade igår om att skaffa någon form av bokapp. Nu svämmar mima sociala medier över av annonser för Bookbeat osv. Haaatar det. Nu blir jag anti och vill inte ha någon sån app.
Bookbeat har väl nåt erbjudande nu? 45 dagar gratis eller nåt. Eller var det nextory? Minns inte.
 
Dagens glödlampor är en störning för mig. Det blir alltid fel när jag köper - alltid för skarpa.... :arghh:
Men köp svagare då?

Du har väl gjort ett felköp helt enkelt? :)

Själv tycker jag att jag oftast får tag i för svaga lampor. Vintertid när det är mörkare så ger många av mina belysningar alldeles för svagt sken. Men det är min egen snålhet. Jag köper flera när det är extrapris för att ha ett förråd. Vilket leder till att jag har en uppsjö av svaga lampor :banghead:
 
Men köp svagare då?

Du har väl gjort ett felköp helt enkelt? :)

Själv tycker jag att jag oftast får tag i för svaga lampor. Vintertid när det är mörkare så ger många av mina belysningar alldeles för svagt sken. Men det är min egen snålhet. Jag köper flera när det är extrapris för att ha ett förråd. Vilket leder till att jag har en uppsjö av svaga lampor :banghead:
Det är ju det jag ALDRIG hittar! Alla moderna glödlampor är alldeles för skarpa för min smak så, ja, det blir ALLTID felköp. Jag ser ju aldrig hur de lyser innan jag köper dem...

Vi borde tydligen byta glödlampor med varandra.... :D
 
Tidsbeställningen. Är helt utslagen idag och det kommer sitta i minst en vecka. Konstigt att det inte är lika jobbigt när man går upp 1 timme tidigare annars.
Stör mej åxå på ljusare kvällar. Jag har inga problem med att sova på dagen men på ljusa kvällar är det hopplöst att somna
 
Det är ju det jag ALDRIG hittar! Alla moderna glödlampor är alldeles för skarpa för min smak så, ja, det blir ALLTID felköp. Jag ser ju aldrig hur de lyser innan jag köper dem...

Vi borde tydligen byta glödlampor med varandra.... :D

Kolla temperaturen på ljuset, det är förmodligen det som ställer till det (samt om de är på för många lumen då).

Tumregler:
2000-3500K är varmt ljus (3000K är vanligast för hemmabelysning)
4000K är neutralt
4500K och uppåt är kallvitt
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 989
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 343
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 131
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 947
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp