Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att så fort någonting råkar gå lite bra och man är lite jäkla nöjd för en gångs skull, så ska det direkt gå åt skogen igen. Inte konstigt att man blir negativ när det aldrig är någonting som får gå bra. Det är precis som att det är absolut förbjudet att någonting i mitt liv någonsin får gå bra. Men man ska bara le och vara så förbannat jäkla nöjd jämt och ständigt. Annars är man bara bitter, överkänslig och negativ. 😤😤😤
 
Bokade tiden när jag var fullt upptqgen med att kratta löv och städa rabatter...
Gladdes åt alla vårtecken, krokusarna i gräsmattan och alla andra lökar på väg upp.

Antagligen något akut anfall av dåligt minne. Det HAR ju snöat i maj nåt år.
:arghh::arghh::arghh:
En yrkeschaufför sa till mig för många år sedan
Byt aldrig till sommardäck före påsk oavsett väder
Så det har jag hållit på sedan dess
 
Skulle ta mig hem i natt, men busschauffören öppnade aldrig dörren utan bara drog vidare. Det blev en fin taxi-nota på 1300:-. Hoppas verkligen bussbolaget betalar tillbaka, alternativt att de andra tre som åkte med swishar som de lovat!
Stör mig också på att jag måste ansöka om ersättning på fysiskt papper, som om vi var fast på 90-talet...
 
Först betalar jag för höet.
Sen ska jag packa det i påsar och bära ut.
Därefter ska ponnyerna sprätta ut en tredjedel innan jag ska kratta upp det. Då väger det 3-4 gånger mer och sitter fast i lera. Slutligen köra en svintung kärra som knappt rullar framåt innan jag ska tömma det på en blöt och därmed svårrullad gödselstack innan jag måste kratta ut det på stacken.

Helt obegripligt varför båda ponnyerna envisas med att jonglera med sitt hö :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 144
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 182
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 838
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 620
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp